Ville skrev:
GOTT for dig!! NZ ar alltid det land jag kommer langta tillbaks till och om mojlighet finns sa flyttar jag tillbaka, man saknar allt... fran underbar surf, vulkaner o alper till pack n save... Raglan ar ett maste! dessutom ett bra stalle att stanna o kopa bil i om du flyger in til auckland, for i hamilton ~45min fran raglan ar bilarna billigare an i auckland. forutom raglan och som inte namnts tidigare ar nordons ostkust och gisborne! en laaang point och manga strander, dessutom en nastan ode kust norr om som ar full av vikar a la hoddeviken, bodde dar i 2man och surfade minst 75%av dagarna.
1 fordel med nordon, for en svensk ar det jakligt skont klimat, inte for kallt, inte for varmt.
god tur
basta stallet att kopa bil tycker ja ar i auckland dar kan man specielt kopa "sista minuten" bilar folk som ska flyga ut samma dag skanker nastan ivag bilarna. men om du koper bil undersommar aret sa rakna med forlust om du saljer den pa vinter aret igen.
taranaki ar det riktigt skysta surf nya zeelandarna kallar det for lilla bali.
men kop en surf breaks book dar kommer du fa riktigt mycket tips med hog och lagvatten och bra surf stallen. annars ar det bara att ga in pa
www.surf2surf.co.nz nar du val ar har nere och se vilka delar surfena finns i.
min absoluta favorit ar nog hot water beach uppe i coromandel, har man tur surfar man hogkvalitiva vagor sjalv och nar du val fryser sa ar det bara att trangas med japanerna och kineserna i dom varma kallorna i sanden ( dar av namnet)
men kop en combi bil i stallet for buss lattare att salja nar du val skall lamna. annars finns det
www.trademe.co.nz som ar en sida typ som blocket..
lycka till