Facebook data

1
OffTopic - Tågsurf
#61873 OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Som sagt, detta är ännu en tråd som är en aning offtopic. Men samtidigt inte. Det har förekommit att vissa individer här i världen, eeh..., "surfar" uppe på tågtaken under tiden som dom åker mellan stationerna. Detta är nåt som förkommer mycket utomlands i lite fattigare länder, exempelvis Indien. Men ungdomar i England och nu även i Sverige har tagit upp detta. Det har förekommit ett par gånger i Göteborg under dom senaste åren.
Inte nog med att det finns en stor risk att man kan falla av och slå sig jävligt illa. Man riskerar att elektrifieras på ett rätt obehagligt sätt. Vi snackar rikigt hög ström som går rätt igenom kroppen och bränner en människa, inombords, till döds ögonblickligen. För er inte har kännt hur en bränd människa luktar så kan jag grantera er att nästa gång ni grillar en flinta stek eller karé eller vad fan som helst, så luktar det PRECIS LIKADANT.

Och för er som inte har upplevt en rejäl pärla när man råkat komma åt en sladd, elstängsel eller annat strömförande. Så gör det rätt ont. Musklerna krampar så dom kan gå av, om det vill sig rikigt illa.

Men följande filmsnutt är ett exempel på vad som kan hände när man "surfar" på tågtaken.
Man behöver inte ens vidröra den strömförande ledningen då strömmen är så hög. Den kan slå genom luften om det är lite fuktigt.

OBS: VARNING FÖR STARKA BILDER!!

www.evilchili.com/videos/30711/Never_Grab_Electric_Wires

Logga in för att svara
#61875 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Finns det hopp för mänskligheten? Otroligt korkad snubbe, måste vart galen eller påtänd?

Logga in för att svara
#61876 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ha ha ha han rök... hehehehehe

nja...

Logga in för att svara
#61877 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Du tyckte det var sååååååååååååååååååååå hemskt med en teckning av en hängd katt men verkliga bilder av en bränd människa går bra!

Logga in för att svara
#61878 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Shakadude
graphgraph

sverre skrev:

Är du seriös när du skriver såhär? isfall har jag fan ingen respekt för dig sverre

Logga in för att svara
#61881 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Shakadude skrev:
sverre skrev:

Är du seriös när du skriver såhär? isfall har jag fan ingen respekt för dig sverre

Sverre är som han är och det e bara att acceptera det från början, då kan du ge dig själv den respekten.
Sverre kommer du förmodligen att se på många fler håll här på SS så då är det bäst att möta honom på bästa sätt. Du har väl sett mina råd om hur man reflekterar på bästa sätt!!?

Logga in för att svara
#61894 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det som var väldigt bra för hans familj var att de inte behövde bekosta någon kremering,

HAN VAR JU REDAN KREMERAD OCH KLAR !!!! Mouhahahahahahahahahahah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#61895 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Problemet är att det brukar se ut såhär. (hoppas det funkar) cache.daylife.com/imageserve/04UO9Ai42xegq/340x.jpg

Sen, har dom elektrifierat tågsträckan, utan att tala om det för snubben.

Ps. Detta va mycket värre än en hängd katt i paint i alla fall,,,
Ska vi gapa om avstängning på Feddan nu,,,,

Logga in för att svara
#61909 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

jocke skrev:
Problemet är att det brukar se ut såhär. (hoppas det funkar) cache.daylife.com/imageserve/04UO9Ai42xegq/340x.jpg

Syftet var att varna för faran, ett avskräckande exempel.
Jockes bild var mer passande, jag hittade dock ingen video som var mer passande att visa den potentiella styrka och fara med att klättra upp på ett tåg. Och "elektrifierad", det är den jämt. Tills dess att man kontaktat SJ och bett dom stänga av sträckan eller jordat den själv.

Och jag varnade alla för att det var starka bilder. Så Sverre, dina bilder på dina hängda katter var i mina ögon aningen mer opassande. Det fanns inget syfte med dom överhuvudtaget. Bara rent djurplågeri.

Logga in för att svara
#61910 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Feddan skrev:
jocke skrev:

Syftet var att varna för faran, ett avskräckande exempel.
Jockes bild var mer passande, jag hittade dock ingen video som var mer passande att visa den potentiella styrka och fara med att klättra upp på ett tåg. Och "elektrifierad", det är den jämt. Tills dess att man kontaktat SJ och bett dom stänga av sträckan eller jordat den själv.

Och jag varnade alla för att det var starka bilder. Så Sverre, dina bilder på dina hängda katter var i mina ögon aningen mer opassande. Det fanns inget syfte med dom överhuvudtaget. Bara rent djurplågeri.

What the FUCK!! ja nu kanske man inte ska ta upp gammalt groll, men syftet var att straffa viktor m genom att hänga hans husdjur eftersom han hade retat gudfadern.
tecknade bilder, är det djurplågeri??? ok, man kan ju tycka som man vill ...

Logga in för att svara
#61913 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

Johan
graphgraph

det beror på hur dålig man är på att teckna djuren.

Logga in för att svara
#61942 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Riktigt hemskt, men är man så jävla dum att man tar linan så får man skylla sig själv..

När vi ändå snackar tågsurf kolla in snubben som gör det i 330 km/t, skulle lämna efter mig en sträng av urin..

Logga in för att svara
#61944 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

whoa, jag klickade bara på länken utan att läsa.

mitt hjärta hoppade ett par beats där

Logga in för att svara
#61985 Svar: OffTopic - Tågsurf 15 år, 11 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Fy fan, riktigt obehagligt

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!