Facebook data

1
Surfa Åland
#61943 Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Någon som har tips på spots+funkande vind på Åland? Drar dit nästa helg, never surfat där förr. Åker dock med ett gång kitsurfare så har svårt att tro att vi kan hitta en optimal plats för både kite och vågsurf.

Peace out

Logga in för att svara
#62134 Svar: Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

moddifier
graphgraph

Ingen som ens kan ge tips på site där man kan hitta info?

Jag hittar nada på nätet tyvärr, vore surt att åka utan att ha en enda spot i bagaget...

Plz!?

Logga in för att svara
#62135 Svar: Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Kolla finska lantmäteriet där finns både flygfoton och kartor med djup. Beklagar jag har glömt adressen

Logga in för att svara
#62139 Svar: Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Stefan
graphgraph

Ska ju finnas några ställen att surfa på. På www.tungsurf.com fanns tidigare en artikel med vågsurfing på Åland, men sidan verkar inte så aktiv längre. En av bilderna hittade jag på www.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=1946&si=%C5land&what=allfields
Längs södra kusten väster om Mariehamn är det ju lättillgängligt på många ställen, så man kan säkert leta och hitta lite ställen. En vindsurfingsida (som jag inte hittar nu) hade tips på våg-spots. Har sett riktigt stora vågor på norra Åland (nedanför Geta), på nordvind. Berätta gärna om du hittade något trevligt sen!
/Stefan

Logga in för att svara
#62172 Svar: Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

moddifier skrev:
Någon som har tips på spots+funkande vind på Åland? Drar dit nästa helg, never surfat där förr. Åker dock med ett gång kitsurfare så har svårt att tro att vi kan hitta en optimal plats för både kite och vågsurf.

Peace out

Hojta till min gästbok om du vill veta.

Logga in för att svara
#62182 Svar: Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Eric
graphgraph

Finns flera bra ställen på södra Eckerö, bara ut å leta. Glöm ej att respektera localsen, man måste använda privata vägar och knata över stugtomter.

Vi har jagat runt som galningar på Geta vid VNV-N utan att hitta något riktigt bra.

Logga in för att svara
#62218 Svar: Surfa Åland 15 år, 11 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

moddifier skrev:
Ingen som ens kan ge tips på site där man kan hitta info?

Jag hittar nada på nätet tyvärr, vore surt att åka utan att ha en enda spot i bagaget...

Plz!?

prova att söka här på forumet - frågan har dykt upp tidigare och åtminstone delvis blivit besvarad.

hejhej

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!