|
#6199 |
Ngn som rest med KLM?? Flyg till Bali.... 18 år, 4 månader sen |
Stoke: 0 |
Mia
|
Billigaste biljetterna till Bali verkar vara med KLM men deras regler för surfbräda verkar inget vidare då de anser att vindsurfingutrustning (40kg+) och surfutrustning(10kg-) ska kosta lika mkt. 160 Euro är vad de anger för en surfbräda T&R.
Någon som rest med KLM utan att föranmäla brädan? Slapp ni betala/ betala mer /minde? Funderar på att ta med brädan till Kastrup och lämna kvar den om de ska ha 160 Euro för att frakta den då man kan köpa bräda billigt på Bali (det inte brukar vara lika kinkigt på vägen hem med fraktkostnad).
Annars har någon tips på billigt flyg dit? De billigaste biljetterna jag har hittat går på strax äver 9000kr men då får man max stanna en månad.
Tack på förhand!
/Mia
|
|
|
|
|
#6203 |
Svar: Ngn som rest med KLM?? Flyg till Bali.. 18 år, 4 månader sen |
Yann
|
Jag flög Cathay Pacific/KLM hem från Bali med 3 brädor i en boardbag. På Cathay från Denpasar - Hong Kong - Amsterdam behövde jag inte betala ngt utan bara skriva på en damage waiver. Kunde då checka in mitt bagage från Denpasar till Amterdam. I Amsterdam fick jag checka in mitt bagage igen för KLM och betala för surfbrädorna. Kommer inte ihåg hur mycket vi betalade för Amsterdam - Gbg men det var typ 20-40€.
|
|
|
|
|
#6243 |
Svar: Ngn som rest med KLM?? Flyg till Bali.... 18 år, 4 månader sen |
Stoke: -10 |
|
Jag har rest ett antal ganger med KLM. Bytte till annat bolag nar jag laste statestiken - KLM ar det bolag som slarvar bort mest bagage. Over 2500 vasker par ar enbart i Europa, kan ha varit en nolla till... Dubbelt sa mycket som tvaan som var nagot konstigt Irakiskt bolag.
|
|
|
|
|
#6245 |
Stoke: 1 |
|
Hej Mia!
Jacob här! Hörde att du hade träffat Jonas på Torö för ett tag sedan, jag e fortfarande i österrike men kommer tillbaka till lund om en månad.
Hur som helst flög jag till indo med KLM i våras men då flög vi till java från köpenhamn ToR. Kommer ihåg att vi hade strul eftersom vi inte hade föranmält brädorna men vi fick med dom efter lite tjafs. Jag har för mig att vi stoppade alla brädorna i en boardbag och då gick dom som en bräda. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket vi betala men tror det var runt 700 kr enkel väg.
Hoppas det var till någon hjälp och att allt e bra med er!
jacob
|
|
|
|
|
#6280 |
|
steff
|
priser vet jag inte exakt, men jag rekomenderar malaysian som basta bolag om du ska hit, thai har numera borjat gora undantag om du vill ha med brador till bali.
/halsningar fran ett for tillfallet, vagsakert indo!!!!
|
|
|
|
|
#6282 |
Mia
|
Tack för svaren. Det får bli totalpriset som styr helt enkelt. Kul att höra ifrån dig Jacob, tror också att vi satsar på att inte föranmäla brädorna. Lägger man alla brädor i samma bag blir det ju inte jättedyrt.
/Mia
|
|
|
|
|
#6450 |
Stoke: 15 |
|
Jag flög med KLM/Martin Air, föranmälde, gick bra 40€ per väg. Däremot vet jag några andra som fick nej på föranmälan, men ändå fick med sig brädorna. Som sagts tidigare, hänger allt på den som står bakom disken.
Dessvärre har de flesta flygbolagen uppdaterat sin brädpolicy i höst, så är man lite tuff, så chansar man, personligen är jag för feg. Bästa bettet är väl att packa allt i boardbagen och ha den och handbagage, då har man lite bättre chanser.
|
|
|
|
|
#6451 |
Stoke: 15 |
|
oops, kom på att det var 80€ per väg, 730 SEK betalade jag på landvetter. Iofs en stor bräda, 9'3" i en 9'6" boardbag. Så stor att maskinen vägrade ta emot den, men det gick ändå med lite tjat.
|
|
|
|
|
#6455 |
Stoke: 11 |
|
|
|
|