freddandson skrev:
sverre du hade aldrig klarat av min mamma...
men leta på säg till om du hittar henne. kanske skulle skriva en rad här om hon försvinner.
Nej men ärligt talat, hur svårt ska de vara att lista ut om de finns surf eller inte? har du bil finns surf har du inte bil blir de dåligt med surf. har du båt är din lycka gjord. mer behöver man inte säga. sjökort finns på nätet, väder statistik och prognoser också.
Hur har tror du alla andra har hittat sina spots? innan de fanns forum där man kunde fråga? nu kan man tyvärr inte ringa Saida heller då hon inte längre är med oss.
Ärligt talat Freddandson så gissar jag att du hittat dina spots som dom flesta andra; genom en kombination av att leta upp dom själv och få tips från andra surfare?!
När jag säger att spotletning inte är nåt alternativ för min del så menar jag det! Jag ska åka till Fredrikstad under en helg (en isolerad händelse) med ett helt gäng surf-ointresserade människor. Jag har ingen möjlighet att bege mig ut & leta spots. Däremot har jag möjlighet att lasta brädan på biltaket & dra till ett spot några timmar (om det finns) utifrån ett tips från nån vänlig själ här på surfforumet.
Det står ju självklart var & en fritt att dela med sig av den kunskapen man besitter, men jag trodde att en av syftena med forumet var just att man skulle kunna få tips om surf??
Vill man inte skriva det här på forumet så finns ju möjligheten att ex.vis tipsa via min gb eller epost.
Du har uppenbarligen koll - men vill inte dela med dig - det är helt okej! Även fast jag inte riktigt förstår syftet med att svara på tråden, om du nu ändå inte vill berätta??
Hoppas fortfarande att det kanske finns nån annan här med en lite annan inställning...