Facebook data

1
Köpenhamn-Bali?
#62672 Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Tjena har letat runt lite på forumet men inte blivit klok på något mer än att MalaysianAir verkar vara ett bra flygbolag om man skall till Bali. Men vad jag lyckats hitta så flyger de inte från Kastrup/Köpenhamn. Jag bor i Skåne så det är rätt gött att kunna åka från Köpenhamn. Någon som kan berätta hur han/hon flög? Hur det fungerade med byten, vilken väg som är bäst och billigast. London, Amsterdam, Frankfurt. Vad är att föredra flyga direkt eller byta i Malaysia eller Singapor, såg att det skulle vara billigare då, men samtidigt mer som kan fela och fler byten.

Tänkte åka dig runt jul. Jag vet det är inte optimalt men är man inte ledig så är det inte så mycket att göra. Såg att det finns e del ställen som funkar då också. Någon som har varit där under denna tid? Lombok verkade ju som det skulle funka. Har du varit där så dela gärna med dig de tips du har.

Tack på förhand.

Logga in för att svara
#62678 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Letat runt på forumet... ok...?? Har du letat runt bland flygbilljetter då??

Logga in för att svara
#62720 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Ja jag har letat runt både på forumet och bland flygbiljetter men det blir lätt rörigt med alla byten. Man vill ju helst inte tillbringa ett dygn sammanlagt på olika flygplatser. Tänkte att nån som åkt samma väg kanske ville dela med sig men det kanske var för mycket begärt? Det brukar alltid finnas nån som har hittat något optimalt sätt att ta sig från punkt A till B. Inte helt lätt att hitta biljetter när det finns ca 400 000 olika söksidor och det kan skilja flera tusenlappar om man ändrar ut eller inresedatum med en dag. Så om nån har nått de vill dela med sig av så välkomnas det.

Logga in för att svara
#62726 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 21

JFL
graphgraph

Har du testat med en resebyrå?

Logga in för att svara
#62729 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Nä men det är ju nästa steg. Tänkte fråga här först för det lär ju vara en del som varit på Bali och har erfarenhet från sina resor. Sen kan man ju alltid få tips om någon extra bra resebyrå.

Logga in för att svara
#62730 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Vad får dig att tro att en viss rutt för ett tag sen kostar lika mycket nu???

För övrigt tror jag att den kortaste vägen mellan punkt a och punkt b är en böjd bana i euklidisk geometri...

Logga in för att svara
#62735 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Det har jag aldrig sagt att jag tror. Sen har du nog fel vad det gäller den kortaste vägen för den lär vara en rak linje, men så vitt jag vet anordnar inga resebolag resor igenom jorden än så länge. Och nä du behöver inte visa att du kan något om strängteorin eller vikt rumtid för jag är bara intresserad av att eventuellt få tips av någon som vet det jag vill veta.

Logga in för att svara
#62736 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kasimir skrev:
Det har jag aldrig sagt att jag tror. Sen har du nog fel vad det gäller den kortaste vägen för den lär vara en rak linje, men så vitt jag vet anordnar inga resebolag resor igenom jorden än så länge. Och nä du behöver inte visa att du kan något om strängteorin eller vikt rumtid för jag är bara intresserad av att eventuellt få tips av någon som vet det jag vill veta.

Nu snackar du plangeometri!

Men jorden har en välvd yta och om du då åker över den kommer banan att bli böjd i ett tredimensionellt rum.

Men om du har funderat på att gräva dig till Bali, så....

Logga in för att svara
#62737 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

så ta en spade med spets, ingen skyffel, det lär bli en del sten o så.... samt kanske lite växtrötter, vad vet jag...

Logga in för att svara
#62738 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Där sköt du ju dig själv i foten. Eftersom rummet är tredimensionellt så kommer den kortaste vägen vara en rak linje. Hade den varit tvådimensionell så hade det väl varit onödigt att ha en böjd linje.

Det här ämnet gäller fortfarande Köpenhamn-Bali och inte krökt rumtid och geometri som kameljäveln försöker få det till.

Så jag är fortfarande väldig tacksam för svar som gäller ämnet.

Logga in för att svara
#62742 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kasimir skrev:
Där sköt du ju dig själv i foten. Eftersom rummet är tredimensionellt så kommer den kortaste vägen vara en rak linje. Hade den varit tvådimensionell så hade det väl varit onödigt att ha en böjd linje.

Det här ämnet gäller fortfarande Köpenhamn-Bali och inte krökt rumtid och geometri som kameljäveln försöker få det till.

Så jag är fortfarande väldig tacksam för svar som gäller ämnet.

jordajävelns yta är ju välvd!!! Som en rund ost!
Inte fan åker du rakt genom rummet då!! Eller ska du gräva dig fram???

Nej till skaen.. Du undrade lite vilken väg som var bäst..

Jo, jag åkte en gång mellan Göteborg och London, en gång via Frankfurt.
Jag tror London var bättre för där fanns mer porrfilmer att läsa baksidan på o kolla på bilder när man fördrev tiden...

Sen är det alltid synd o mellanlanda för man kan ju gå vilse när man ska byta plan... men jag landade en gång i Singapore...

Det var ASABRA!!!!

Landningen gick så jääääävla smoth!!!

Så jag rekomenderar singapore för jag tror den landningsbanan är väldigt plan...

Logga in för att svara
#62781 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -2

surfingGBG
graphgraph

Här kan du få lite input...

www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=90146176243&ref=ts

I övrigt så spelar det ingen roll vilka du flyger med om du inte har bräda med dig. Har du detta är det dock klurigare. Finns flera sidor på nätet som rapporterare om vilka bolag som tar, eller inte tar betalt för bräda. Sedan är val av flyg helt bereonde på hur mycket det är värt att inte vänta. Skall du vara där i en månad är det kanske ok om det tar lite längre tid, men två veckor är det annorlunda. Malaysian Airlines är som sagt bra, men om man söker runt lite kan det vara mycket olika för vem som är billigast. Oftast är det absolut billigast att hitta en biljett till Kuala Lumpor eller Bangkok och sedan flyga med Air Asia (asiens ryanair)därifrån.
Lycka till!!!

Logga in för att svara
#62782 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 7

jimjim
graphgraph

hej ....hej.. manen... ta buss från suratani penang´´´´´´´´´´´taförstahöger......a go to the beach´´´´´´´´´´´´´´´´and e yoj........

Logga in för att svara
#62795 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Tackar så mycket. Skall kolla vilka som tar brädor men tror jag kommer köpa nån begagnad där nere istället. Lär väl finnas en del.

Gött funkar Skånekortet på den?

Logga in för att svara
#62802 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kasimir skrev:
Tackar så mycket. Skall kolla vilka som tar brädor men tror jag kommer köpa nån begagnad där nere istället. Lär väl finnas en del.

Gött funkar Skånekortet på den?

man! Befatta dig inte med nått jävla gräs eller nått därnere bara... då kastar dom dig i Katlagrottan!!!

Logga in för att svara
#62817 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Kasimir
graphgraph

Nä det skall man nog ge fan i, såg Bankok Hilton när jag var liten. Alltså drömmer jag fortfarande mardrömmar om att hamna i samma cell som en lytt thailändare för att sedan bli arkebuserad. Bäst att skita i att använda min slips som det står Swedish Greenkeeper Association på så de inte får några idéer:P

Logga in för att svara
#62820 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Kasimir skrev:
Nä det skall man nog ge fan i, såg Bankok Hilton när jag var liten. Alltså drömmer jag fortfarande mardrömmar om att hamna i samma cell som en lytt thailändare för att sedan bli arkebuserad. Bäst att skita i att använda min slips som det står Swedish Greenkeeper Association på så de inte får några idéer:P

hehe ja skit i den! Ta då hellre med nån trvlig slips med tuta på eller nått!

Och gärna en blinkande slipsnål som spelar en trudellut om man petar på den!

Logga in för att svara
#62821 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

sverre skrev:
Kasimir skrev:

hehe ja skit i den! Ta då hellre med nån trvlig slips med tuta på eller nått!

Och gärna en blinkande slipsnål som spelar en trudellut om man petar på den!

Det skulle nämligen balineserna tycka vara roligt och du skulle nog kunna få vänner för livet!

Logga in för att svara
#62839 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: 7

jimjim
graphgraph

sverre....you,,,,,got it man.......katuut 1 katuut 2--------------- surfar utan like !! o kör inte i diket, ride on and have fun ..............manB) [img]

Logga in för att svara
#62849 Svar: Köpenhamn-Bali? 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

yeeahe!!! man listen to jimjim the man! of the surf! [img] In tha tube there is room, room for enlightment!

Man you gonna go to Bali and gonna just RIDE ON!!!

Hang loose [img]

BOS genom gudfadern

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!