Facebook data

1
stavanger vs stadtlandet
#62833 stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

tja... har go lust att dra till stadtlandet eller stavanger i sommar och undrar lite om ställena... är det vågsäkert eller måste det blåsa nån speciell riktning osv. hur är det med uthyrning av brädor på ställena och är det långt mellan olika spots... jag har surfat lite grann får nog kalla mig nybörjare fortfarande men fångar ju de flesta vågor som jag satsar på

mvh Carl

Logga in för att svara
#62834 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ok, men ligger du på mage då eller ...? eller kravlar du dig upp en bit o sen faller?

Logga in för att svara
#62835 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

hehe jo jag kommer upp och iväg och står upp ganska ofta tills vågen inte drar vidare så mycket

Logga in för att svara
#62846 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Har aldrig surfat i stavanger än, men ryktet säger att stad ska vara vågsäkrare på sommaren. Du bör dock hålla koll på prognosen innan du åker. de är nog fler platta dagar än dagar med bra svell på sommaren. Magicseaweed.com räcker långt för att kolla prognosen.
I hoddevik finns uthyrning av brädor våtdräkt mm. Mellan hoddevik och ervik som är de två huvudspotsen på stad är de 3 mil.

Logga in för att svara
#62847 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Qanik 1
Sverre 0

vettigt var vs icke vettigt svar

Logga in för att svara
#62865 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

vågsäkerhet vågar jag inte svara på.men kan svara på hur chill faktorn är..

men hoddevik 100% chill

och stavanger 80%chill

Logga in för att svara
#62888 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Inget av ställena är väl direkt vågsäkert på sommaren tyvärr men Hoddevik har nog iaf lite bättre statistik vad gäller den saken. Är man inte kräsen kan man surfa de flesta dagarna men oftast rätt smått. Har aldrig varit i Stavanger men tre gånger i Hoddevik och det är grymt. När det är groundswell och offshore blir det inte mycket bättre. Ska dit en vecka i sommar, bara att hoppas att vädergudarna bjuder till... annars blir det extrem-spearfishing för hela slanten.

Logga in för att svara
#62895 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

okey okey var ungefär det jag hade tänkt mig att ta reda på om stadt tack så mycket

Logga in för att svara
#62901 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

launing skrev:
tja... har go lust att dra till stadtlandet eller stavanger i sommar och undrar lite om ställena... är det vågsäkert eller måste det blåsa nån speciell riktning osv. hur är det med uthyrning av brädor på ställena och är det långt mellan olika spots... jag har surfat lite grann får nog kalla mig nybörjare fortfarande men fångar ju de flesta vågor som jag satsar på

mvh Carl

Stadlandet är garanterat mer vågsäkert på sommaren än vad stavanger är. Du får i stort sett alltid en våg där uppe, kanske inte den största och bästa men en våg. det är inte alltid du får det i Stavanger. Lycka till:)

Logga in för att svara
#62936 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

okey tack tack... om jag nu kommer iväg vilket jag hoppas på så lär det bli stadtlandet tack för alla svar...

Logga in för att svara
#62948 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 45

marQs
graphgraph

i stavanger finns det en jävla massa snygga brudar, de gör de på stadt med men inte så många!
hyra bräda i stavvan har jag tre bra nr till om nån behöver!
ba hälsa från mig så kanske jag får låna gratis som tack..!
hoddevik e kanske jordens fetaste spot.. kanske inte i vågor men i sceneri för ögonen!
ska dit på måndag eller onsdag tror jag, har ev 4 platser i bilen.. offtopic men hej å hå!

Logga in för att svara
#62958 Svar: stavanger vs stadtlandet 15 år, 11 månader sen Stoke: 0

launing
graphgraph

låter kämpe great:woohoo: hade velat hänga på om jag fått men tyvärr så drar sommar jobbet igång nu i några veckor:(

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!