Facebook data

1
SAMARA, Costa RIcA?
#63261 SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Någon som varit där?

Logga in för att svara
#63263 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Ja!

Logga in för att svara
#63264 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 33

bazmei
graphgraph

Åkte in dit! Ingen rekomenderade det.

//bazmei

Logga in för att svara
#63266 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

Har varit där en vecka förra året. Inget röjarställe direkt men en otroligt soft & mysig liten stad. Jag gillade det jättemycket!
Skön strand & surf 2 ggr/dag när tidvattnet väller in/ut. Inga gigantiska vågor men absolut surfbara. Två surfskolor med möjlighet att hyra bräda finns vid stranden.
Kan rekommendera ett schysst prisvärt B&B som heter Entre dos Aguas & bästa barhänget finns på Shakin' Joe's på stranden

Logga in för att svara
#63294 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Hur mycket kostar det att leva i Costa Rica? Det är ju inte direkt gratis att ta sig dit menar jag. Hur mycket ska man räkna med att göra göra av med per vecka?

Flyget ligger ju typ på samma pris som flyg + tre veckor hotell på stranden i södra Indien (Kovalam) kanske inte samma kvalitet på vågorna, men sjukt prisvärt.

www.surfingindia.net/india-surf-spots

Logga in för att svara
#63343 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

tja,
Priserna i CR är inte så gynnsamma just nu med dollarn. Du får räkna med boende för 8-15 dollar natten beroende på vart du åker. Klart du kan sova i hängmatta för 5 dollar eller tälta för ungefär samma pris.

Maten om du ärter ute ligger på ca 3-8 dolalr beroende på vart och vad. Lagar du själv så kommer du undan med 2 dollar/måltid om du inte är kräsen. Riktigt lugnt o skönt jämfört med t.ex. indo. Indien kan jag inte jämföra med då jag inte avrt där. Lång resväg och dåliga vägar i CR om du vill flytta runt mkt. Buss är dock prisvärt.

Lycka till vad det nu blir!

Logga in för att svara
#63361 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

JohanBTZ
graphgraph

Soulshine skrev:
Hur mycket kostar det att leva i Costa Rica? Det är ju inte direkt gratis att ta sig dit menar jag. Hur mycket ska man räkna med att göra göra av med per vecka?

Flyget ligger ju typ på samma pris som flyg + tre veckor hotell på stranden i södra Indien (Kovalam) kanske inte samma kvalitet på vågorna, men sjukt prisvärt.

vilka åker du med om du får flyg och hotel i 3v för 8500sek????

Logga in för att svara
#63363 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

JohanBTZ skrev:
Soulshine skrev:

vilka åker du med om du får flyg och hotel i 3v för 8500sek????

Blev kanske lite dyrare än så, men ca 11000 för flyg och hotell i tre veckor.
Sökte flyg genom: www.supersavertravel.se Arlanda till nån stad långt i söder som låg hyfsat nära Kovalam.
Hotell hittade jag genom att googla kovalam + hotels; fick fram ett gäng men detta verkade prisvärt: www.hotelpushpak.com/kovalam/beachhotelneelakanta/index.php?page=2#rooms
Priserna var för tre veckor i slutet av september --> början av oktober.

Som sagt, troligtvis sämre vågor i Indien men heller ingen crowd och troligtvis lika kassa vägförbindelser som i CR. Men vilket äventyr att hika runt i Indien o surfa. Finns nog inte många Svennebanare som gjort det!!!

Logga in för att svara
#63513 Svar: SAMARA, Costa RIcA? 15 år, 10 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Jepp!

Punta och Playa Guiones in närheten är i alla fal helt fantastiskt bra.
Den som inte är nöjd med den surfen och atmosfären kan inte vara riktigt frisk;-).

Kolla in Coconut Joes:
www.crsurf.com/nosara.html

Vi bodde bl a här några nätter. Helt oförglömligt och inte så dyrt heller.
www.nosarabeachhotel.com/

Bara att åka!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!