Facebook data

1
Campingar på franska västkusten
#63602 Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på några shyssta campingar längs franska västkusten och i Bretagne. Skicka vad ni har för erfarenheter och även vilka man ska hålla sig borta ifrån.

Logga in för att svara
#63603 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Carcans, precis bakom sandvallen mot havet till. Traskar man över till avdelningen för husbilar så får man fatt på riktigt fina faciliteter. Carcans är dessutom riktigt mysigt och det ligger nära till Lacanau om man vill titta till det.

Logga in för att svara
#63606 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 26

Mat
graphgraph

Yann! The one and only: Camping fontaine Laborde i Anglet!! riktigt bra!!

//Mat

Logga in för att svara
#63610 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Fontaine Laborde har jag bott några gånger och den är soft men är kanske sugen på något nytt. Det gick dessutom rykten om att den skulle stängas? Campingen Les Grands Pins i Lacanau-Océan är redan bokad men hade velat haft något veckan innan i Bretagne och kanske något nytt veckan efter i Anglet/Biarritz/Cote de basque. Lafitenia har jag hört har en bra camping men hittar ingen site med kontaktinfo så man kan boka i förväg (det behövs tydligen på sommaren).

Logga in för att svara
#63611 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Tack för tipset Stoney. Kanske kollar in Carcans om vi tröttnat på Bretagne och har tid kvar innan bokningen i Lacanau.

Logga in för att svara
#63617 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Logga in för att svara
#63621 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Utsikten från campingen i Lafitenia är ju svårslagen, fast är kanske inte så konsistent så man vill bo där och sen behöva åka genom Biarritz och norrut för att få vågor mitt på sommaren. Kan ju vara sjukt mycket trafik och ta riktigt lång tid. Hade nog hellre bott på Fontaine Laborde och ha gångavstånd till stränderna i Anglet och några minuter till Les Cavaliers. Har också hört att den ska stänga, men verkar ju inte så på hemsidan. Om den stänger nästa år kan det ju vara schysst att ha bott där nu...

Här är en schysst länk med en massa campingar (även en till Lafitenia): www.campervanlife.com/locations/europe/france/south-west

Har campat lite norrut runt Carcans, men kommer inte ihåg vart jag bodde.

Nu blev man själv lite sugen på att dra söderut, men får hålla sig hemma och jobba istället. Smiter väl iväg till Norge när prognosen ser bra ut...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#63622 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 12

Fader
graphgraph

yann, kontakt Jerome a.k.a. Djé på forumet om du ska åka mer norrut, Vendee.

Logga in för att svara
#63626 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Backdoor_Goran skrev:
... Kan ju vara sjukt mycket trafik och ta riktigt lång tid.
Jo tack! jag vet att det kan ta sin tid att åka RN10, speciellt St-Jean-de-Luz-genomfarten på morgonen, på lunchen och efter jobbet. Bättre ta motorvägen för att förflytta sig längre sträckor i Baskien.

Logga in för att svara
#63673 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

Bretagne är ju bäst och trevligast förstås!

Antingen tar du vågsäkra men mera crowded La Torche, eller så tar du någon av dom vackra halvöarna Crozon eller Quiberon. La Palud på Crozon, där campar du med andra softa surfare i bilen, och på dom andra ställena finns ok vanliga campingar också.

Baie des Trepasses och Guidel (mindre vågsäkert) och Tronoen är ju kanon också!

BoogieMan

Logga in för att svara
#63681 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Yann
graphgraph

Quiberon var jag förrförra gången men tänkte testa La Torche. Kollar nog in Crozon och några av de andra ställena på vägen. Något.värt att se på norra sidan? Behöver inte vara surfrelaterat.

Tack för tipsen!

Logga in för att svara
#63682 Svar: Campingar på franska västkusten 15 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja, La Torche är det lite mer drag i vågmässigt..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!