Facebook data

1
Flyga med bräda
#63672 Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Hampan
graphgraph

Haloh där!
tänkte höra mig för, ifall det finns någon som har koll på hur det funkar att ta med brädan på flyget, jag tänkte nämligen flyga ner till Biarritz lite senare i sommar.
Funkar det bra, finns det något speciellt att tänka på?

/tack på förhand

Logga in för att svara
#63676 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Flög hem i lördags från Bordeaux, mellanlandade i Paris såklart. Flög med Air France. Det kostar ca 200kr per sträcka för en Longbord, 9`3 (vet ej hur det är med mindre brädor). Alltså Stockholm-Paris 200kr, Paris-Bordeaux 200kr. Sammanlagt tur och retur Stockholm-Bordeaux ca 800 pix (beroende på hur skr står sig mot Euron). Du måste anmäla att du tänker ta med en bräda innan du flyger.

Slå in brädan/brädorna ordentligt, mycket golfbagar och barnvagnar som kan göra det surt för en. Jag brukar ha lite otur, men klarade mig ganska bra den här gången. En liten liten ding som reparerades med lite dingrepair. Men jag slarvade lite med inpackningen.

Lycka till!

Logga in för att svara
#63677 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Kan väl tilläga att jag personligen försöker undvika att flyga via London när jag reser med bräda, eller överhuvudtaget...har dåliga upplevelser av det.

Logga in för att svara
#63678 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

Logga in för att svara
#63680 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Kolla in alla gamla länkar ang. ämnet Efter något år här inne så fattar man att det finns en heeeel del att hitta där inne.

Logga in för att svara
#63688 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 3

mariapetersson
graphgraph

Jag flög Bordeaux - Oslo förra veckan med norweigan, med specialbagade bokat i förväg.
Ryan air funkar det också bra med, bara beställ specialbagage i förväg.

British airways får fem av fem hockeytacklingar rakt upp i pannloben.

Logga in för att svara
#63690 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: -13

rackarn
graphgraph

varför har alla så mkt emot BA? jag hade med brädan gratis med dem några gånger innan dem slutade ta emot helt å hållet. uppenbarligen torskade de pengar på att snåla surfare claimar dings? bagagehanterarna är iofs svin men hur svårt är det att packa en bräda ordentligt?

hampan, jag har lite tid över imorgon. jag kan surfa nätet och knåpa ihop ett excel-ark med samtliga flygbolags priser och policies och en skriva guide över hur man packar. så fort jag är klar med det kommer jag och runkar av dig!

Logga in för att svara
#63699 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Tror inte att det är BA som e problemet, utan omlastningen på Heathrow. Slår man in brädan ordentligt så brukar det inte vara något problem, men om den hamnar under ett ton barnvagnar, så e de kört.

Logga in för att svara
#63702 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: -5

POGA
graphgraph

Jag har bokat flyg till Biarritz (Air France Arlanda-Paris-Biarritz), men inte betalat eller annonserat om någon bräda som jag tänkte ta med.
Värt att ringa o snacka med dom kanske?
Vad händer om jag inte anmäler att jag har med bräda nu när jag kommer till Arlanda? Det kan väl inte sluta med att den ligger kvar?

Från Portugal flög jag hem med bräda utan att bokat något i förväg, har för mig att det kostade 400 spänn att skicka hem den.

Logga in för att svara
#63703 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

Jag skulle ringa och kolla. De vill veta om alla fritidsprylar som folk tar med får plats, eller om det väger för mycket. Brukar vara så att man anmäler sitt specialbaggage/surfbräda, de kollar, några dagar senare får man svar, om man får ta med sig grejorna eller inte. Under högsäsong kan de säkert neka oanmält specialbaggage eller då surfbrädor. Varje bolag har olika regler och olika priser, man måste kolla.

Bättre att vara på den säkra sidan, det e alltid jag

Logga in för att svara
#63704 Svar: Flyga med bräda 15 år, 10 månader sen Stoke: -5

POGA
graphgraph

Cheers...
Ska höra mig för med dem.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!