Facebook data

1
surfa södra sverige!
#63849 surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

feffe
graphgraph

Undrar vilka vindar som krävs för södra sverige vid östkust sidan? behöver inga spots utan bara vindhastigheter och riktning så kan jag leta själv!
väldigt tacksam för svar

Logga in för att svara
#63850 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

feffe skrev:
Undrar vilka vindar som krävs för södra sverige vid östkust sidan? behöver inga spots utan bara vindhastigheter och riktning så kan jag leta själv!
väldigt tacksam för svar

Logga in för att svara
#63853 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

VictorD
graphgraph

Gazzer skrev:
feffe skrev:
väldigt tacksam för svar

Haha

Logga in för att svara
#63858 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

VictorD skrev:
Gazzer skrev:
feffe skrev:
väldigt tacksam för svar

Haha

he he he

ha ha ha ha

Logga in för att svara
#63872 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

Dola
graphgraph

Kan inte svara för just södra Sverige, men jag skulle gissa att du bör börja leta kring 10 m/s. Kan nog funka på de flesta riktningar. Har tyvärr inga fler tips att komma med. Lycka till!

Logga in för att svara
#63875 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: -1

Blindmoose
graphgraph

offshore vindar i mängd.

Logga in för att svara
#63887 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

SharkBoy skrev:
VictorD skrev:
Gazzer skrev:
feffe skrev:
väldigt tacksam för svar

Haha

he he he

ha ha ha ha

hahahahahahahahahahahaha !!!!!!!!!!!

tack

Logga in för att svara
#63900 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

sverre skrev:
SharkBoy skrev:
VictorD skrev:
Gazzer skrev:
feffe skrev:
väldigt tacksam för svar

Haha

he he he

ha ha ha ha

hahahahahahahahahahahaha !!!!!!!!!!!

tack
Hahahaahahahha

Logga in för att svara
#63930 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Här finns en del del info om vågor och vind: www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=11168&l=sv

Lycka till,
//Göran

Logga in för att svara
#63978 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Blåsa utifrån havet minst 10m/s Det bör alltså blåsa en bra bit ut också för att det skall bygga vågor, räcker inte med om det blåser vid kusten. Beroende på var på ostkusten du är så fungerar olika riktningar. Men du måste ha hav utanför från den riktningen det blåser... Lycka till

Logga in för att svara
#63979 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Ps. Riktigt bra länk Göran. Enkel o lätt att förstå. Då kan man ju börja räkna på hur långt efter avslutat vind man kan ge sig ut också utan att få en bomkörning

Logga in för att svara
#63992 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 10 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elis skrev:
Blåsa utifrån havet minst 10m/s Det bör alltså blåsa en bra bit ut också för att det skall bygga vågor, räcker inte med om det blåser vid kusten. Beroende på var på ostkusten du är så fungerar olika riktningar. Men du måste ha hav utanför från den riktningen det blåser... Lycka till

Vad pedagogisk du är Elis!

Logga in för att svara
#63997 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 9 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Elis skrev:

Vad pedagogisk du är Elis!

Logga in för att svara
#63998 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 9 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

E ju lika bra det, man vet inte vem man har i andra ändan...troligtvis någon som inte surfat så mkt (på grund av frågans art) o därför inte heller har så stor koll på ämnet:blink:

Logga in för att svara
#64005 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elis skrev:
E ju lika bra det, man vet inte vem man har i andra ändan...troligtvis någon som inte surfat så mkt (på grund av frågans art) o därför inte heller har så stor koll på ämnet:blink:

Du glömde att skriva ditt svar när du citerade mitt inlägg o istället skrev du ett till inlägg. Jaja du lär dig säkert till nästa gång vad som är meningen med att "citera" någon.

Du Elis det är otroligt svårt att fråga om någonting som man inte har koll på. Och då är det bra att sådana som du finns som vill vara den dära personen som förklarar fastän att frågan är alldeles för bred för att kunna ge ett bra svar.

Logga in för att svara
#64013 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 9 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Borde ju ha lärt mig vid det här laget att det här forumet e lite speciellt vid citat o bilder. råkade trycka "enter" när jag citerat o vips så hamnade det som ett inlägg innan jag hann skriva

Görans länk sa ju mkt av vad man behöver veta så mitt blev en "kort sammanfattning"

Logga in för att svara
#64017 Svar: surfa södra sverige! 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elis skrev:
Borde ju ha lärt mig vid det här laget att det här forumet e lite speciellt vid citat o bilder. råkade trycka "enter" när jag citerat o vips så hamnade det som ett inlägg innan jag hann skriva

Görans länk sa ju mkt av vad man behöver veta så mitt blev en "kort sammanfattning"

Och en gång till samma misstag.

Men det gör inget för mig:) för du är bra ändå på att förklara.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!