Facebook data

1
Boende i södra kalifornien
#63924 Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Hej,
jag och en kompis ska bila runt i kalifornien och tänkte stanna lite längre någonstans kring Mission/Pacific Beach upp till North County. Vi letar efter en perfect match för mig som vill surfa och bo nära stranden, men vill också ha nära till barhäng mm - någon som kan tipsa om ställer samt boende?

Logga in för att svara
#63927 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

robin_201
graphgraph

PB låter bra om ni vill ha nära till barer. Var beredda på relativt små vågor och mycket crowds... sök på craigslist om ni vill hitta lägenheter eller rum.

Logga in för att svara
#63932 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

try finding your hotel at www.hotels.com or check out motel 6.com web site. The best thing is not to book too many days and get a rental car so you can drive around. There are plenty of hotels and deals to be found especially now with the economic slowdown.

Like robin_201 said, this time of year the swell isn't the best - and I would consider other spots in SD since PB/Mission tend to be crowded. Go south from Carlsbad on the coast highway and there are plenty of good surf spots. Trust me, you'll find plenty

From here search south....
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=swamis,+california&sll=33.179658,-117.325401&sspn=0.103445,0.222988&ie=UTF8&ll=33.046731,-117.288752&spn=0.051801,0.111494&z=14&iwloc=C

I have more links but I am at work right now and I have to take off

Logga in för att svara
#63951 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Tack för tipsen! Kanske ska vi fundera om, gillar inte crowds... Tar tacksamt emot så många rekommendationer jag kan få

Logga in för att svara
#63958 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

robin_201
graphgraph

Barhäng vid stranden finns "nästan" bara i PB, som i mina ögon mest påminner om Kos eller liknande... Surf finns precis överallt, frågan är vad ni vill ha förutom surf, det får väl styra var/hur ni ska bo. Att bo vid standen är få förunnat (dyrt), bil är nästan ett måste tyvärr.

Logga in för att svara
#63960 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 0

robin_201
graphgraph

Det kommer att vara crowded tills i augusti när alla Zonies åker hem och skolorna börjar, massor med stingrockor tills vattnet blir kallare i oktober, större swells väntas inte förrän i höst...

Logga in för att svara
#63976 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 10 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

Take highway 5 northbound and exit on encinitas blvd, make a left turn and go all the way down until you hit the ocean, make another left. From there, go south and to your right you'll find plenty of spots all the way from Carlsbad to Torrey Pines State Beach (north side is the best).

A tip is to park on the side of the road and walk down a bluff area...we usually surf right after Cardiff there are plenty of bluffs to walk down to and generally the crowds won't be there because they are too lazy to explore.

Weekends are crowded for the most part, but weekdays tend to be less crowded especially the big spots like Swamis etc. If you want to check out some pics from summer surf in SD as well as forecasts go to the site below....there is plenty of surf in the summer...but at times you will find that having a longboard helps on the smaller days

www.surfshot.com/

Logga in för att svara
#64046 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Tack för alla tips, ska nog ta sikte mot Encinitas-hållet och hoppas att jag kan få några goa vågor!

Logga in för att svara
#64137 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

robin_201
graphgraph

bra val! encenitas är riktigt nice, bra cafeer/matställen, bra surfaffärer, Rob Machado är uppvuxen där, och givetsvis ett yogi-gubbe-tempel! Swamis! [img]

Logga in för att svara
#64139 Svar: Boende i södra kalifornien 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

Surfingyogini
graphgraph

Jaa, läste att det var för healers, yogis och surfare, mao en perfekt kombo för mig

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!