Facebook data

1
Byta fenplugg!!
#64091 Byta fenplugg!! 15 år, 10 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Hur svart ar det att gora det sjalv? Hur gor man? Snalla hjalp en teoretiker:ohmy:

Det ar egentligen bara skruvarna som ar skit. Jag har inte anvant bradan pa ett tag sa gangorna har rostat sonder. Tankte att det var val bara att dra ut skruven och gora nya gangor med en gangtapp. Sjalva gangan dar skruven ska gangas i ar ocksa av metall och bade den och skruven ar fuckedup. Sa antingen byta hela fenpluggen eller byta skruv+ganga.

Tankte forst lamna ivag bradan och fa det gjort men de tar ju hutlost betalt for ett arbete som faktiskt verkar ganska enkelt. Men jag kan ju ha fel.

Logga in för att svara
#64092 Svar: Byta fenplugg!! 15 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

vad är det för den fensystem?
Du kan borra hål från andra sidan pluggen i plasten och skapa gängor när du skruvar i ny skruv första gången, funkar men är lite scary å göra.

Logga in för att svara
#64095 Svar: Byta fenplugg!! 15 år, 10 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Ok kanske far satta dumstruten pa huvet nu, men men hur far jag ut pluggen utan att sabba bradan? Eller kan jag gora det utan att ta ut pluggen?

Logga in för att svara
#64108 Svar: Byta fenplugg!! 15 år, 10 månader sen Stoke: 25

lars
graphgraph

Ska du borra skruvhål så låter ju ju pluggen sitta kvar i brädan som sagt, om pluggen är fastglasad ordentligt först så försöker du bara borra nytt håll. Sitter pluggen löst + skruv och skit är kass så är det dax att borra ut hela pluggen och sätta in ny..

Logga in för att svara
#64141 Svar: Byta fenplugg!! 15 år, 10 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Gängorna i tex fcs är någon unc-gänga eller vad det heter och alltså inte vanlig M-standard. Är gängorna körda borde du kunna borra upp hålet lite extra och fylla med epoxy och sedan gänga med vanlig M-gängtapp och sedan skaffa dig en rostfri stoppskruv i lämplig gänga. Kom ihåg att ingen kommer ihåg en fegis

Logga in för att svara
#64142 Svar: Byta fenplugg!! 15 år, 10 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Hea skrev:
Hur svart ar det att gora det sjalv? Hur gor man? Snalla hjalp en teoretiker:ohmy:

Det ar egentligen bara skruvarna som ar skit. Jag har inte anvant bradan pa ett tag sa gangorna har rostat sonder. Tankte att det var val bara att dra ut skruven och gora nya gangor med en gangtapp. Sjalva gangan dar skruven ska gangas i ar ocksa av metall och bade den och skruven ar fuckedup. Sa antingen byta hela fenpluggen eller byta skruv+ganga.

Tankte forst lamna ivag bradan och fa det gjort men de tar ju hutlost betalt for ett arbete som faktiskt verkar ganska enkelt. Men jag kan ju ha fel.

Vad har du för fensystem? Med gängskruvar i metall?? Ta en bild. Man tar ur olika fensystem väldigt olika.
FCS är enkelt, du bara borrar ut skiten med en hålsåg

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!