Facebook data

1
Surfa i strömmen
#64158 Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

adrenaline
graphgraph

Om man släppte ner såna där betongblock som de har vid vägarbeten i strömmen, borde man inte få en surfbar våg då? Vattnet forsar ju relativt fort från Mälaren ner i Saltsjön?

Dumma fantasier kanske men visst vore det fett med en våg som är surfbar året runt mitt i Stockholm?

Nån som känner till om någon testat att åka wake eller dyl med lina fastknuten i någon bro i strömmen?

Logga in för att svara
#64159 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 20

Elis
graphgraph

Kika på tidigare inlägg..sök efter dem. Det har garanterat gjorts. Vart mkt prat om det för ett apr år sen. Har själv gjort det men inte i stockholm. Funkar ok, men min våg var inte tillräckligt stor för o släppa repet mer än några sekunder...

Logga in för att svara
#64170 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

flavio
graphgraph

Jag och två polare testade för några är sedan att surfa under bron mellan riksdan och drottningg. Det går att surfa med lina men vagen är lite för liten för att det ska gå utan. Funkar i nagra sek. Vagdalen är lite för kort så att nosen lätt slår i vallen framför så att säga. Jag kan istället rekomendera forsen i uppsala. stoekigare men storre. Tror dock att sasongen är över. Kanske vid hellregn.

Logga in för att svara
#64171 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

och så här liten var vågen då vi surfade....

Logga in för att svara
#64174 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

adrenaline
graphgraph

Fan vad fett, jag tyckte väl att det måste ha gjorts förut. Vad gjorde ni när vi wipade? Det är ju väldigt grunt i strömmen, man får ju passa sig så man inte slår sig. God knows vad som ligger i vattnet och skräpar. Sen finns väl en risk att slå i bropelarna längre ner, i sista bron från kungsträdgården till slottet?

Hur visste ni vilken dag ni skulle åka in, måste man vänta tills det regnar för att få extra fart på mälaren eller går det att göra när som helst?

Logga in för att svara
#64179 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

strömmen avtar rätt snabbt så man simmar till andra stegen som sitter på muren och klättrar upp där. bäst är det när smältvattnet från våren höjer vattnet i mälaren och vattenhöjden i ö-sjön är väldigt låg. då blir droppen över slussporten högre och det bildas en större våg. Tror inte att de öppnar slussen och det inte är extrema flöden pga av skyfall såhär på sommaren men ring sockholms hamnar och fråga, de styr öppningen av porten....lycka till!

Logga in för att svara
#64199 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

adrenaline
graphgraph

Ska jag tolka det som att det finns en sluss även i Strömmen och inte bara vid Slussen? Eller vad menar du?

Sorry om jag helt misstolkar

Logga in för att svara
#64211 Svar: Surfa i strömmen 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Frankie
graphgraph

fottot är taget under bron brevid riksdagen, de andra tre slussarna som finns, en till brevid riksdagen och två i slussen fungerar inte att surfa på...anledningen till att det bildas en våg är att vattnet rinner över slussporten som syns som det ljusa strecket på fottot, slussarna på de andra ställen fungerar inte likadant.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!