Ja skapa debatt!!
Jag har alltid undrat eller rättare sagt jag började undra på en sak efter att jag läste denna tråd som jag har tänkt på förut fast i ett annat sammanhang. Jag har varit i butiker där de säljer gummidräkter och för mig som inte har speciell stor kunskap om vilket material som är lämpligast för temperatur e.t.c. för vågsurfing är det lätt att bli lurad av säljarna när jag liksom inte har koll.
I andra sammanhang då jag ska inköpa utrustning till fritidsaktiviteter så brukar jag ha koll o gör diverse test på materialet i butiken. Vid dessa tillfällen brukar jag tänka på att det mest bästa försäljarknepet är att visa upp att utrustningen faktiskt fungerar. Att butiken tex har en vindsimulator för att visa vindtätheten för jackor, en dush för regnjackor, snöstorm för vinterjackor som ska tåla både vind o vatten o kyla. Tyvärr så har ingen butik som jag varit inne i tänkt så här.
När det gäller surfdräkter o dess surfbutiker skulle jag vilja att de har olika vattentanker med olika temperaturer så att jag som kund kan testa gummidräkterna på plats och känna in vilken som passar bäst för den vattentemperaturen som jag kommer att surfa i. Ett enklare alternativ skulle ju självklart vara att det finns en provdräkt i butikerna som man kan låna när man surfar för att känna om den e bra ooch sen när man har kommit fram till det så kan antingen köpa den rätta eller vara missnöjd och fortsätta leta i någon annan surfbutik.
Hmm... jag brukar reflektera en hel del därav att mina kreativa surftankar dyker upp till ytan emellanåt. Det är jag glad för.
Jag ser framemot den dära ifyllda surfdräkttabellen.

Passar mig bra som är surfnybörjare.