Facebook data

1
Resa
#64650 Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Hallå alla.
Sitter med tjejen och snackar vart vi ska åka till jul. Jag är grymt sugen på El Salvador, Guatemala och Belize men hon är lite nojig för att resa dit. Någon som varit där? Mycket mycket tacksam för svar.

Logga in för att svara
#64668 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

einar
graphgraph
Donerat Brons

Gört!

Med lite sunt förnuft är det ingen fara, det är i alla fall min erfarenhet. Man ska inte tro allt man läser på nätet, jag fick iaf ett överdrivet våldsamt intryck av min research mot vad som mötte mig på plats i El Salvador. Kanrekommenderas. Om tjejen är lite orolig kanske Nicaragua och området omkring San Juan Del Sur kan vara ett alternativ till Guatemala?

God tur!

Logga in för att svara
#64676 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

Dra till costa rica istället! Det enda ni behöver oroa er för där är flipflop-tjuvar!!
Nejdå, men kolla runt efter fler alternativ som hon vraka och välja emellan.
Jag har varken varit på någon utav dina 3 alternativ så jag vet inte varför jag svarar igentligen.
haha

Logga in för att svara
#64691 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Jag var i Brasilien och Pipa fr okt-dec. Soft strand är Madeiro där du surfar bland delfiner och sköldpaddor... Magiskt. Det är jag säker på att din tjej skulle tycka också!

Logga in för att svara
#64726 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

Nja frågan var ju El Salvador och Guatemala, inte tips på andra ställen men ... ja tack ändå. CR är jag inte alls sugen på. Brasilien... visst men jag vill ju gärna ha med bruden hem. einar,härligt att höra från någon som varit där och visst handlar det om sunt förnuft men efter ett avsnitt med Ross Kemp i El Salvador började man undra

Logga in för att svara
#64727 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Miche skrev:
Nja frågan var ju El Salvador och Guatemala, inte tips på andra ställen men ... ja tack ändå. CR är jag inte alls sugen på. Brasilien... visst men jag vill ju gärna ha med bruden hem. einar,härligt att höra från någon som varit där och visst handlar det om sunt förnuft men efter ett avsnitt med Ross Kemp i El Salvador började man undra

Jag har träffat två urinvånare från El Salvador och de var trevliga o pålitliga. KFUK finns där alltså YWCA samt även KFUM eller YMCA som det heter. De har ett pågående arbete där o hjälper många nödställda personer som blev utsatta för ett tidigare valkanutbrott i landet som var för några år sedan.

Detta var det jag visste om det du frågade om. Om det finns surfbara vågor där kanske du redan har koll på.

Logga in för att svara
#64787 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Jag har rest på egen hand genom bl a Guatemala och Belize (dock utan att surfa), och kände att det var lite "ruffigare" än t ex Costa Rica och Nicaragua som är rätt tryggt att resa i. Hade själv inga problem, men det gäller att vara lite vaksam och ha lite koll, så tidigare resvana är nog därför ett plus. MEN Belize och Guatemala är fantastiskt vackert, och de flesta av alla människor där är väldigt trevliga och hjälpsamma. Lycka till!

Logga in för att svara
#64789 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

[ Brasilien... visst men jag vill ju gärna ha med bruden hem.

???

Logga in för att svara
#64791 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

Miche
graphgraph

danbor skrev:
Jag har rest på egen hand genom bl a Guatemala och Belize (dock utan att surfa), och kände att det var lite "ruffigare" än t ex Costa Rica och Nicaragua som är rätt tryggt att resa i. Hade själv inga problem, men det gäller att vara lite vaksam och ha lite koll, så tidigare resvana är nog därför ett plus. MEN Belize och Guatemala är fantastiskt vackert, och de flesta av alla människor där är väldigt trevliga och hjälpsamma. Lycka till!

Jo resvana har jag så det är coolers. Vill helst slippa fullpackad turist strand bara (inte för att det är något fel på det) så då ligger E S bra till vad jag förstått. Men har hört lite historier från andra att just El Salvador 'ska?' vara lite sketchy. Har nästan bara rest själv innan, men åkte för några år sen till sydvästra Mexiko med mitt ex och då höll det på att gå illa till ett par ggr. Vill ju såklart att tjejen ska njuta av resan.

Tack för svaret danbor. Låter fint det där..Hade tänkt besöka Belize också isf

Logga in för att svara
#65047 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

Guatemala är helt fantastiskt och det finns riktigt sjysst surf att hitta.. belize har jag inte varit i, det verkar skitnice! men jag har sett avsnittet när ross kemp chillar i belize city och där är det rock n roll haha! men åk för fan.. just play it cool så är det nog lugnt

Logga in för att svara
#65064 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

liinus sluta hypa upp pipa i brasilien, killen vill ha ett ställe utan 150 charterfeta svennar, dessutom hoppas han på riktig surf, inte knähögt beachslop. vi vet att du har varit där.

om jag låter sur så är det för att jag är det.

Logga in för att svara
#65072 Svar: Resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

PetterGBG
graphgraph

EL Salvador är lugnt, inte sketchy alls. Mindre utvecklad turism och du behöver prata lite spanska men man slipper charterscenen i CR. Bra surf, billigt och folk är trevliga. Helt klart bästa stället i Centralamerika jag vart på.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!