|
#64761 |
Boende på spanska nordkusten 15 år, 9 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Hej hej,
Flyger till Bilbao i början av aug. o undrar om de är ng som vet hur det är med boende på camping eller lägenheter runt San Sebastian, Mundaka och Zarautz? Brukar man behöva förboka för camping denna tid eller brukar de alltid finnas plats??? Vore jättetacksam för alla tips, även på andra små sköna surfställen
//Anna
|
|
|
|
|
#64762 |
Svar: Boende på spanska nordkusten 15 år, 9 månader sen |
Stoke: 84 |
|
Sök på forumet! Finns en hel massa tips!
|
|
|
|
|
#64764 |
|
Jo visst finns en hel del där men vi ville gärna ha lite mer tips med boende på campingar o förbokningar o så!
|
|
|
|
|
#64780 |
Stoke: 1 |
|
Det finns ju faktiskt något som kallas Google.se. Testa det! 
|
|
|
|
|
#64783 |
Stoke: 15 |
|
Hade en intresant diskusion i bilen idag på väg till surfet ang. just detta forum och hur tråkigt det är, just med sådana komentarer som "sök i forumet" eller "googla".
Vissa förtjänar det, visst, men det har gått till överdrift, t o m så det diskuteras andra "sporter" om nu fotboll och UFC är en sport dvs.
Detta är ett surfforum, vi borde disktuera teknik, prylar, resmål, och gud förbjude spots, men det går inte, fasen vi kan inte heller visa några foton och jäklars om man har en åsikt som går lite vid sidan av, i bästa fall kommer det ngn clown och gör sig lustig, i värsta fall blir man uthängd på galgen efter man blivit tjärad och doppad i fjädrar.
Kanske är vi för många, eller inte, mötte ngn i min egen ålder eller en bit äldre på en parkering idag, varpå han sa "Ni skulle vart i *beep*, jag var där helt ensamt, det var grymt bra". Första fundering man får, hur fasen vet han hur vi hade där vi var vid den tidpunkten, och jisses vad givmildt att bjuda in ett gäng okända på en parkering till ett annat spot?! Kände sig kanske ensam?
Surf är nästan alltid kul i Sverige, på riktigt, inte på nätet, och det är så skönt att slippa handskar, skor och huva, heja svenska blåsiga sommaren!
Låt oss nu hoppas på en riktig blåsig vecka, eller åtminstone en vecka med vågor till alla! 
|
|
|
|
|
#64788 |
|
Eeehhh... ?? 
|
|
|
|
|
#64790 |
Stoke: -302 |
|
Daniel skrev:
Hade en intresant diskusion i bilen idag på väg till surfet ang. just detta forum och hur tråkigt det är, just med sådana komentarer som "sök i forumet" eller "googla".
Vissa förtjänar det, visst, men det har gått till överdrift, t o m så det diskuteras andra "sporter" om nu fotboll och UFC är en sport dvs.
Detta är ett surfforum, vi borde disktuera teknik, prylar, resmål, och gud förbjude spots, men det går inte, fasen vi kan inte heller visa några foton och jäklars om man har en åsikt som går lite vid sidan av, i bästa fall kommer det ngn clown och gör sig lustig, i värsta fall blir man uthängd på galgen efter man blivit tjärad och doppad i fjädrar.
Kanske är vi för många, eller inte, mötte ngn i min egen ålder eller en bit äldre på en parkering idag, varpå han sa "Ni skulle vart i *beep*, jag var där helt ensamt, det var grymt bra". Första fundering man får, hur fasen vet han hur vi hade där vi var vid den tidpunkten, och jisses vad givmildt att bjuda in ett gäng okända på en parkering till ett annat spot?! Kände sig kanske ensam?
Surf är nästan alltid kul i Sverige, på riktigt, inte på nätet, och det är så skönt att slippa handskar, skor och huva, heja svenska blåsiga sommaren!
Låt oss nu hoppas på en riktig blåsig vecka, eller åtminstone en vecka med vågor till alla!
Vart är dina tips till AnnaG?
|
|
|
|
|
#64793 |
Stoke: 2 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
Vart är dina tips till AnnaG?
De får du googla efter 
|
|
|
|
|
#64794 |
Stoke: 30 |
|
Daniel skrev:
!
Jag ser detta som ett surf häng, typ ett internet version av ett bar där man drar till efter surfet för att prata med liksinnade. Och på ett sådannt bar, skulle jag tycker det hadde varit jävligt tråkig om det ända som skulle diskuteras skulla vara teknik, prylar resmål. Surfing är ett stort del av mitt liv men det är inte det enda i mitt liv. Jag tycker det hade varit rätt ytterlig om det var det endast som diskuterades.
Och jag tycker det är roligt att det 2 exemplarer du gav angående ikke surfrelaterad var det jag hade postats (UFC och Fotball). Jag har alltid varit mer än villig att diskutera och hjälpa angående teknik, prylar och resmål och jag tycker jag kommer med ganska bra saker angående det. Det är många som vill hjälpa andra men skadar med dåligt råd eftersom dem är inte kunnigt nog också.
Jag har kollat under 'forum' på eran profil sider på surfsverige, och allt ni har postats är inte alltid surf-relaterad.
|
|
|
|
|
#64796 |
|
having said that, I've missed you Daniel...where have you been?
|
|
|
|
|
#64797 |
Stoke: 15 |
|
Mina tips är:
Finns en camping i bergen ovan San Sebastian som är helt okej, minns tyvärr inte vad den heter. Likaså finns de en precis vid stranden utan Zarrutz vid reningsverket (!). Men eftersom det var 7 år sen jag var där, så tycker jag det inte tillför så mycket.
Vidare skulle jag undvika Bermeos bakgator.
SharkBoy, klart man får diskutera annat här, känner bara ibland att saker och ting här har förändrats, till det sämre. För mycket personangrepp, gnäll, vilket resulterar i en dålig känsla. Känns som en dålig dag på lilla högern, fast där får man åtminstone bra dagar också.
|
|
|
|
|
#64800 |
|
Daniel skrev:
Mina tips är:
Finns en camping i bergen ovan San Sebastian som är helt okej, minns tyvärr inte vad den heter. Likaså finns de en precis vid stranden utan Zarrutz vid reningsverket (!). Men eftersom det var 7 år sen jag var där, så tycker jag det inte tillför så mycket.
Vidare skulle jag undvika Bermeos bakgator.
SharkBoy, klart man får diskutera annat här, känner bara ibland att saker och ting här har förändrats, till det sämre. För mycket personangrepp, gnäll, vilket resulterar i en dålig känsla. Känns som en dålig dag på lilla högern, fast där får man åtminstone bra dagar också.
point taken
|
|
|
|
|
#64936 |
|
Daniel, Tack du var nog den enda som fattade vad jag sökte efter! Bodde också i San Sebastian för 7 år sen så har lite koll runt där, men ville testa andra små orter utanför de va därför jag hoppades på tips o rekommendationer från folk här!
|
|
|
|
|
#64937 |
|
Kommer precis från zarautz, och befinner mig i ss nu. I zarautz finns två campingar, gran camping eller talai mende, senaste var full när vi kom dit för ca 4 dagar sedan men förstnämnda fanns gott om plats. Tror inte du ska behöva boka om du åker ner i aug. I ss finns endast en camping, där bor vi nu, igeldo heter den, här fanns också gött om plats. Dock får du ta bussen till surfet på zuriola, för campingen ligger på ett högt berg
|
|
|
|
|
#64940 |
|
AnnaG skrev:
Daniel, Tack du var nog den enda som fattade vad jag sökte efter! Bodde också i San Sebastian för 7 år sen så har lite koll runt där, men ville testa andra små orter utanför de va därför jag hoppades på tips o rekommendationer från folk här!
Jamen vad SKÖNT att NÅGON fattade!! 
|
|
|
|
|
#65004 |
|
Liinus skrev:
AnnaG skrev:
Jamen vad SKÖNT att NÅGON fattade!!
Ok...du kan ju uppenbarligen inte ge mig ngt tips om surf i Spanien så varför engagera dig!!
|
|
|
|
|
#65009 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Så ja, nu lugnar vi ner oss. Liinus "sök på forumet"- inlägg; bra! Det hjälper som sagt att söka i forumet innan man frågar om resmål etc. Men är man som mig och vill ha den senaste och uppdaterade informationen frågar man rakt ut istället. Har man tur får man svar från någon som vart där nyligen. Sådana där "sök på google" - inlägg är å andra sidan helt meningslösa i sammanhanget och det känns lika meningslöst att förklara varför. Tack Daniel för att du kommer med bra tips när folk behöver dem. Men innan dess klagar du på att vi inte diskuterar tillräckligt mycket surf här... teknik, prylar, resmål, spots o.s.v. Detta påstående är lika absurt som det är osant och det känns inte som jag behöver utveckla det mer än så. Sen angående bilder... Det har lagts upp högvis med bilder under den senaste tiden och jag har inte sett ett enda klagomål. Bara delad glädje. Alla har inte valt att som du sluta lägga upp bilder bara för att några enstaka personer klagat på valet av specifika motiv. Vidare vill jag återigen förtydliga att vi här på Surfforum diskuterar livet i allmänhet och surfing i synnerhet (se reglerna). Sen om det handlar om det senaste gummimodet på Knappelskär eller en Dylan-festival i Östhammar spelar ingen roll. Sharkboy sammanfattar det bäst i sitt inlägg. Läs det, så slipper jag förklara mer.

|
|
|
|
|
#65019 |
Stoke: -302 |
|
Redax skrev:
Så ja, nu lugnar vi ner oss. Liinus "sök på forumet"- inlägg; bra! Det hjälper som sagt att söka i forumet innan man frågar om resmål etc. Men är man som mig och vill ha den senaste och uppdaterade informationen frågar man rakt ut istället. Har man tur får man svar från någon som vart där nyligen. Sådana där "sök på google" - inlägg är å andra sidan helt meningslösa i sammanhanget och det känns lika meningslöst att förklara varför. Tack Daniel för att du kommer med bra tips när folk behöver dem. Men innan dess klagar du på att vi inte diskuterar tillräckligt mycket surf här... teknik, prylar, resmål, spots o.s.v. Detta påstående är lika absurt som det är osant och det känns inte som jag behöver utveckla det mer än så. Sen angående bilder... Det har lagts upp högvis med bilder under den senaste tiden och jag har inte sett ett enda klagomål. Bara delad glädje. Alla har inte valt att som du sluta lägga upp bilder bara för att några enstaka personer klagat på valet av specifika motiv. Vidare vill jag återigen förtydliga att vi här på Surfforum diskuterar livet i allmänhet och surfing i synnerhet (se reglerna). Sen om det handlar om det senaste gummimodet på Knappelskär eller en Dylan-festival i Östhammar spelar ingen roll. Sharkboy sammanfattar det bäst i sitt inlägg. Läs det, så slipper jag förklara mer.
Jag har testat metoden sök på google några gånger och vid många tillfällen så har svar från surfsverige dykt upp där eftersom att denna sida verkar vara en del av google. Det stämmer väl redax? 
|
|
|
|
|
#65056 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Ja, Surfsverige är en del av Google.