Facebook data

1
Big waves med 5'5" RNF-Q
#6484 Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Efterson jag blivigt sjukt insnöad på Lost efter mitt senaste köp måste jag posta detta videoklipp:

www.lostenterprises.com/prod/newsArtical.php?ID=1004

Logga in för att svara
#6492 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen  

mr old school

Mera mera..

www.lostenterprises.com/prod/newsArtical.php?ID=927

Btw:
Någon som har några bra pointers för hur man bör hantera sin twin fin fish backside?
Har lite problem med att få till det på det hållet, har dock inte varit ute med den mer än ca 5 gånger
men alla tips uppskattas.

Logga in för att svara
#6513 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

gotta surf it off your front foot

Logga in för att svara
#6526 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

MMMMMMMMM de där Mark Richards brädorna ser fett nica ut, skulle gärna ha en 5'8"-5'10" Mega twin i min quiver. Varför ska det alltid finnas massa brädorn man vill ha

Logga in för att svara
#6555 Svar: Big waves med 5'5 18 år, 4 månader sen  

daniel

Would you mind describe the "front foot" holy way of fish surfing more in detail.
I kind of get a hang of it with chest towards the wave, frontside.

SharkBoy skrev:
gotta surf it off your front foot

Logga in för att svara
#6556 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

lean on your front foot and open your shoulders to the wave, don't drop in straight but angle more down the line on the take off.

True fish (flat rocker, straight outline) are hard to surf vertically because they don't have alot of curve, most surfers and especially beginners are heavy backfooted on their backsides. So treat it like you would a frontside wave and you'll be fine.

Logga in för att svara
#6584 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

You da man!
Tack så jätte mycket hajpojken

Logga in för att svara
#6587 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Lost är inte dumt alls, kolla in den här rackaren, en riktig retro med keel fins...

//Göran

Logga in för att svara
#6622 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Galna retrofärger, vad är det för mått på den?

Logga in för att svara
#6652 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 14

cederholm
graphgraph

Satan vilken raket....looking good:woohoo:

Logga in för att svara
#6671 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

För mått på retron, kolla in Soutcoast brädorna under Produkter/Surbrädor på Backdoor. Peter körde en hel del på en liknade (fast grön) i Costa Rica, tror det är en 6'3" han har. Verkar grymt kul, han var ruskigt stokad efter varje session.

Logga in för att svara
#6753 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

Är inte 6'3 väldigt långt för en fish?
Om man/han inte är väldigt lång förstås.
Jag har förstått det som att en fish inte bör vara längre än en själv, eller 6feet tror jag, jag
har själv en som är 5.11 är själv 184 så jag "fuskar lite" men det känns som om jag skulle kunnat gå något kortate, och då är jag mycket långt från en bra surfare. De paddlar ju som fanders, min short board är 6'4 men det är så mycket lättare att paddla med fishen.

Jag frågar för att veta inte starta debatt
Det kanske är skillnad på fish och fish.

Så här ser min ut den är 5.11 lång 21 ½ bred och 2 5/8 tjock. På denna sköneht sitter det ett par MR TFX fetingar

Logga in för att svara
#6754 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

Så jävla dållig på det här med att post bilder:

sista gången.

Logga in för att svara
#6755 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

snakie
graphgraph

sjukt cleant! vore kul om man hade råd me en till bräda.

Om jag fick välja valfri bräda att lägga till i samlingen hade jag nog gått på en webber FATburner 6´0 20 1/2 2 5/8 eller liknande.
diggar den shapen som tusan.

www.webbersurfboards.com/

Logga in för att svara
#6756 Svar: Big waves med 5'5 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

danjael skrev:
Så jävla dållig på det här med att post bilder:

sista gången.

Logga in för att svara
#6768 Svar: Big waves med 5'5" RNF-Q 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Stämmer mycket bra att en fish ska vara kortare än ens egen längd. Man ska aldrig göra en fish eller shortboard för lång i förhållande till ens egen längd pga att man tex surfar slöare vågor. Jag är inte heller i närheten av en bra surfare men tycker min 5'6" RNF-Q funkar jäkligt bra, den är visserligen bara 2" kortare än mej själv men man kan ändra längden nån tum eller två från dess ultimatlängd om man vill kompensera för bristade talang och tjock våtdräkt. Föresten vad tycker du om MR TFX fenorna? Har själv dem på en annan bräda och tycker de är fett bra, mycket drive, hold plus att de är tilräckligt lösa för mej.

Logga in för att svara
#7065 Svar: Big waves med 5'5 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

danjael
graphgraph

freddas skrev:
Stämmer mycket bra att en fish ska vara kortare än ens egen längd. Man ska aldrig göra en fish eller shortboard för lång i förhållande till ens egen längd pga att man tex surfar slöare vågor. Jag är inte heller i närheten av en bra surfare men tycker min 5'6" RNF-Q funkar jäkligt bra, den är visserligen bara 2" kortare än mej själv men man kan ändra längden nån tum eller två från dess ultimatlängd om man vill kompensera för bristade talang och tjock våtdräkt. Föresten vad tycker du om MR TFX fenorna? Har själv dem på en annan bräda och tycker de är fett bra, mycket drive, hold plus att de är tilräckligt lösa för mej.

Yup jag håller fullständigt med dig, hur bra som helst...bara lite läskigt när det snabbt blir grunt eller finns sten bumlingar, då man inte gärna vill trasha dessa lyxisar mina är redan lite naggade i kanten..

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!