Facebook data

1
repad bräda - vad gör man?
#64990 repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Är relativ ny surfare och köpte nyligen en bräda. Var i Varberg i går och surfade, Krockade min bräda, epoxy, med en annan, fick en 4 cm repa genom lacken. Bör jag åtgärda detta och i sådana fall hur?

Logga in för att svara
#64994 Svar: repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

Med 4 cm antar jag att du menar en 4 cm lång repa och inte djup.
Vart sitter den?
Saken och fördelen med epoxy är att du skulle i princip kunna knäcka nosen, såga av den trasiga delen, och hoppa ner i vattnet med den igen, utan att brädan skulle ta skada.
Men om du vill fixa den endå så är det lättast om du går och köper en tub epoxymassa som stelnar i solen.
Bara slipa lite på skadan så det blir en jämn yta och sen kleta på lite och sandpappra tills den ser ut som ny.

Logga in för att svara
#64996 Svar: repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Om man har "closed cell" skum i brädan ja. Annars suger EPS mer vatten än "gamla" skummet vad jag förstått!

Logga in för att svara
#64997 Svar: repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

Tusen tack för tipsen!
Hade hört att det var lite bitchig stämning här på forumet, men det verkar inte stämma.

Har en NSP 7,2. Antar att jag köper lite såndär... klet och fixar grejen.

Logga in för att svara
#64999 Svar: repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

surfchica
graphgraph

LocalHero skrev:
Med 4 cm antar jag att du menar en 4 cm lång repa och inte djup.
Vart sitter den?
Saken och fördelen med epoxy är att du skulle i princip kunna knäcka nosen, såga av den trasiga delen, och hoppa ner i vattnet med den igen, utan att brädan skulle ta skada.
Men om du vill fixa den endå så är det lättast om du går och köper en tub epoxymassa som stelnar i solen.
Bara slipa lite på skadan så det blir en jämn yta och sen kleta på lite och sandpappra tills den ser ut som ny.

TACK!
Ja, repan är 4 cm låååång.

Logga in för att svara
#65001 Svar: repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

Stoney
graphgraph

Är det som du skriver bara lacken som är borta på din NSP (den tycks flagna ganska lätt) hade i alla fall jag skitit helt i att försöka fixa det. Är det däremot skador i plasten ska du naturligtvis laga det. Hade tidigare en NSP 7'10" som tapade lacken i nosen efter lite stenkontakt, men det är ju bara kosmetiskt = skit i det...

Logga in för att svara
#65005 Svar: repad bräda - vad gör man? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

surfchica skrev:
Tusen tack för tipsen!
Hade hört att det var lite bitchig stämning här på forumet, men det verkar inte stämma.

Har en NSP 7,2. Antar att jag köper lite såndär... klet och fixar grejen.

Hör på surfers paradise, dom kan ju hjälpa dig med vad du behöver med.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!