Facebook data

123
Bild från skäret den 14
#6501 Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Goodstuff
Inlägg: 10
graphgraph
offline

Var och ute och kände på stormen den 14 och fann ett kokande mölle och ett helt fantastiskt skär. Fick ett par bilder, framförallt en som jag gillar. Vet inte vem det är men hoppas att bilden ska "hitta hem" i och med detta.
 
Logga in för att svara
#6502 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Goodstuff
Inlägg: 10
graphgraph
offline

och här kommer den
 
Logga in för att svara
#6503 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Goodstuff
Inlägg: 10
graphgraph
offline

strul!
hoppas det funkar nu...
 
Logga in för att svara
#6507 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Var vänlig

och nämn inte namn på sådana spots kook.
 
Logga in för att svara
#6508 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 3

cosmocat
Inlägg: 175
graphgraph
offline

det stället är lika hemligt som torö. jag är ledsen grabbar men min morsa känner till o med igen den vågen, det är bara att acceptera.
 
Logga in för att svara
#6511 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Magnus Eckeskog

Du katten Jansson, det har ingenting att göra med att din morsa känner till vågen eller ej. Vissa är inte lika intresserade av att spots hypas upp som den glada internetmängden är. Jag har sett utvecklingen på spots som dessa, och faktum är att stämningen blivit väldigt hätsk pga att en massa människor som normalt inte hade åkt dit, åker dit pga en massa coola bilder på internet. Människor som inte känner tilI vett och etikett i lineup. I Danmark har man lagt ut spotkartor på internet, vilket resulterat i en exponentiell ökning av folk i lineup. Och visst på Torö får det plats hur mkt folk som helst på dess stökiga peakar, men i helgen fick man skrika från botten av lungorna när man tog av på vissa vågor (i Skåne) för att undvika kollision. Jag är en 08 som surfat Skånes spots länge, åker ned frekvent och det går alldeles utärkt att göra utan att lägga upp bilder på internet och skrika kolla på mig vad duktig jag är. Jag är också medveten om att folk säkert inte gör detta av ondo utan snare vill sprida lite lycka med sina bilder. Men helt ärligt, jag är rätt less på att det alltid är någon som filmar eller fotar nu för tiden när man ska surfa. Det bidrar till den lilla inbördes beundran som växer och växer i surfsverige och tar bort den sköna känslan av surf inte är vilken jävla innebandysport som helst.

Jag inser att jag säkert låter som en bitter surgubbe när jag skriver detta. Hursomhelst, helgen var sweeeeeet och dom fantastiska vågorna överspeglade trots allt det negativa i den stora crowden.

En kärlek!
 
Logga in för att svara
#6512 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
Inlägg: 442
graphgraph
offline

Wörd!
 
Logga in för att svara
#6515 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Guest

Ööööh, vadå word Yann? Var inte du också där med kameran och lägger ut bilderna på nätet........?
 
Logga in för att svara
#6516 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

Guest skrev:
Ööööh, vadå word Yann? Var inte du också där med kameran och lägger ut bilderna på nätet........?

so fucking what if he took pictures, he never published them. If you are gonna talk trash sign in with your name. You aren't afraid to expose spots but can't expose yourself?I had a my girlfriend filming too but I won't ever show that to anyone besides who has been there. It's not about keeping a place a secret it's just about keeping quiet. Do you guys want a bad atmosphere in the line-up? That's not a line-up that's fun to surf in. Leave the exploitation to the governments and big businesses, leave the swedish surf scene alone!
 
Logga in för att svara
#6518 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

cosmocat skrev:
det stället är lika hemligt som torö. jag är ledsen grabbar men min morsa känner till o med igen den vågen, det är bara att acceptera.

Jo men vi bryr oss inte vad din mamma gör, ok? Har du surfat stället? Har du surfat stället nu efter att folk hänsynslöst börjat exploatera det?

Problemet är INTE att en hel del människor numer känner till stället, problemet kommer när stället om och om igen hypas upp och tjatas sönder. Det drar dit nybörjare som verkligen INTE har att göra i vattnet på just denna plats.

Dessutom kanske inte alla uppskattar att det konstant ska tryckas kameror i nyllet på en när man är ute efter en lugn stund i naturen långt bort från kommers och stress.
 
Logga in för att svara
#6519 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Ähh. fy

fan vad larviga äggoister ni är. Spela roll om det kommer fler surfare än du/ni klarar av att konkurrera med, det är fortfarande i ditt huvud problemet sitter om du har ett problem med detta. Utvecklingen går knappast att hindra, så varför ens lägga ner energi på att gnälla på att fler finner det roligt att surfa. Soul-surfing, vilket larvigt ord, kör på bara och sprid till alla, ha ha!
 
Logga in för att svara
#6521 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 15

Daniel
Inlägg: 1509
graphgraph
offline

Har inte ett dugg lust att surfa där, inte efter allt tjat som det är. Så trista attityder, även om det hela stämer. Jag anser fortfarande att man kan visa foton, nämn bara inte var det är. Om man nu har foton från Bohuslän eller Skåne, säg bara västkusten, det räcker väl. De som vart där, känner igen vågen.

Inte för att jag tänker dela med mig längre.

Skitsamma, tycker bara det är en trist stämning, tydligen inte bara på forumet, utan också i vattnet, kanske med all rätt, men ändå.
 
Logga in för att svara
#6523 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
Inlägg: 442
graphgraph
offline

Guest skrev:
Ööööh, vadå word Yann? Var inte du också där med kameran och lägger ut bilderna på nätet........?

Kan förstå att du tycker att jag kastar sten i glashus. Jag är inte emot att publicera bra material på nätet utan tycker det är kul att kolla på fina bilder tagna i Sverige och har bara fått bra respons på det jag gjort. Däremot finns ingen nytta med att gå ut med spotnamn + datum på ett semisecret spot så varenda kook kan räkna ut vart och när man ska åka.
 
Logga in för att svara
#6524 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

Ähh. fy skrev:
fan vad larviga äggoister ni är. Spela roll om det kommer fler surfare än du/ni klarar av att konkurrera med, det är fortfarande i ditt huvud problemet sitter om du har ett problem med detta. Utvecklingen går knappast att hindra, så varför ens lägga ner energi på att gnälla på att fler finner det roligt att surfa. Soul-surfing, vilket larvigt ord, kör på bara och sprid till alla, ha ha!

surfing is egocentric. Why don't you post some pictures of your girfriend naked? 'Det é la bara schysst att dela med' stop being such an äggoist

it's all in our heads, tell the guys in the photo's that
 
Logga in för att svara
#6527 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Ha ha sharkboy..That picture looks like twhat we get up here where we are..NOOOOOOOOT..
Have never surfed with anyone else but the ones I have gone there with....But YOU guys aren't gunna know what our spots are called...
YOU CAN SEE PICS but NO NAMES or any shots that put a landscape mark for others...
I grew up and surfed in some of the most crowded and agressive wave sin the world and I like to surf alone without hassles now..
 
Logga in för att svara
#6528 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
Inlägg: 1125
graphgraph
offline

Jag kan fatta att man inte vill ha tokcrowds som i Australien till exempel. Men ni måste fatta att det låter jävligt konstigt och inte har någon logik när ni skriker efter hjälp när de ska lägga i en vågbrytare i Mölle samtidigt som man i vanliga fall inte får komma dit eller de andra som ligger ett stenkast bort...

Om det fanns lite mer Surfkultur i sverige så skulle det inte vara så svårt att få hjälp av kommuner där det finns surf. Kolla bara hur bra det gått för Varberg där flera vind- och kitesurf-företag samsas och tjänar bra pengar. Faan Varberg har ju tillochmed en vindsurfarfe på deras kommunskylt.
Jag menar inte att man måste exploatera hela sverige, bara att man kan vara lite lugnare och ha lite trevligare attityd runt ställen som redan är kända. Till syvens och sist, alla vet var Mölle och Skäret ligger, det har vi gjort i många år. Men inte faan har det varit några tokcrowds där direkt.
 
Logga in för att svara
#6529 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
Inlägg: 279
graphgraph
offline

Kan självklart förstå att man vill ha sitt spot så ocrowded som möjligt. Ja menar, är man ute med 1-2 polare och surfar ett riktigt bra bryt helt själv så finns det ju fan inget bättre. Sex, släng dig i väggen!!

Men jag tycker det är riktigt larvigt när vissa av er håller på att gnäller på kameror och liknande. Precis som Daniel sa, man behöver inte skrika ut vart bilderna är tagna (som iofs vissa gör tyvärr) för jag kan nästan lova att det inte finns en enda fotograf som jobbar i "ondo" om ni förstår vad jag menar. För dom flesta så är det nog det kreativa som styr en och självklart, som vilken konstnär som helst, så vill man visa vad man åstakommit för allmänheten. Antar att denna härva kommer tysta ner rätt många men jag kommer forsätta att posta bilder men dock med försiktighet. Man kan inte rå för att folk frågar vart det är fotat och kanske nämner stället där det faktiskt är.

Är man duktig så är crowden inte ett problem... Lär ut när ni är och surfar istället för att gnälla och bli sura!

Den gamla tiden i Sverige är över när det var ett tiotal som surfade. Utvecklingen sprider sig extremt fort just nu och det är riktigt kul att se!

Stay stoked och fler bilder på onamngivna spots

fred
 
Logga in för att svara
#6532 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

adam gbg
Inlägg: 51
graphgraph
offline

Agree with ratman. No names of course but a lot of responsibity lies with the photographer. Don't show landmarks in your pics so that everyone recognises the place. If you can't avoid it when shooting, just photoshop or crop them out before sharing with the world. Pics are great, they get us all motivated to get back into that coldarsed water. There is a balance...
 
Logga in för att svara
#6533 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

[c]

SharkBoy... you don't exactly own your girlfriend's body dude... sounds like you regard her as your property. Did not like the sound of it. Neither do you own the surf spots!

I can understand the frustration, but face it: you were all beginners once and have no more rights than anyone else. You were probably pretty thankful someone told you about those spots yourself

There just is no logic in your arguments, just pure selfish-ness. This is a free country where everyone has the right to enjoy the nature so don't go on acting like you would own it just cause you happened to be there first. And besides, there was always someone else there before you...
 
Logga in för att svara
#6536 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
Inlägg: 1125
graphgraph
offline

Håller fullständigt med föregående talare (C)

Sverige är inte som andra länder på många sätt. Vi har få surfsport som funkar, det är förjävligt kallt när det väl funkar. Men framför allt så har vi allemansrätt och pressfrihet... Glöm för bövelen inte bort det!

Om någon tycker det är så jävla colt att skrika, gapa och kaxa sig för "sitt eget hemmabryt" så vänta tills det dyker upp någon som skriker ännu högre, och antagligen har nävar stora som dasslock. För det är vad som händer med den attityd ni försöker sprida. Det är bara att se sig om i världen. Det blir en ond spiral.

Så för faan pöjkar och flicker. Nu drar vi upp smilbanden till öronen och surfar vart sjutton vi vill
 
Logga in för att svara
#6538 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Jag håller inte alls med om att man har rätt att surfa var man vill, ni är ute och cyklar en bra bit tycker jag..

En nybörjare i surfet har ju principiellt sett rätt att göra vad fxn han/hon vill men framförallt har man som ny inom surfing mer SKYLDIGHETER än rättigheter.
Alltså skyldigheter att INTE ligga och fxtta i vägen och att inte ligga och såspaddla på sektioner som man överhuvudtaget inte har kapacitet att ta sig an och surfa på ett vettigt sätt.

Nu är det ju tyvärr så i det här förbannat sosseimpregnerade landet att alla jävlar tror sig ha rätt till precis allting hela tiden.
Verkligheten inom surfingen är faktist helt annorlunda, en dålig surfare har helt enkelt inte att göra på mer avancerade vågor förrän vederbörande har kommit till en viss nivå oavsett hur mycket ni tjatar om er allemansrätt och annat som inte har ett dugg med detta att göra!

En dålig surfare kan aldrig nyttja en riktigt bra våg till fullo och bör därför söka upp andra enklare spots att träna upp sig på. Hur många jxvla gånger ska man behöva påpeka såna självklarheter på såna här forum???

Ni som fotar skiter ju i sånt här eftersom ni mer verkar tänka på er fotokarriär än hur många fler nybörjare ni pushar ut i lineup på helt olämpliga ställen.
Det suger så mycket att det inte finns ord för det!
 
Logga in för att svara
#6539 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Regler bor man kunna med.

T.ex applicera samma pa fotboll.
Skit i Offside, kor 7 mot 15 och inga avblasningar for fult spel. Det blir det kul att spela.
Sen finns det ju de personer med hybris som paddlar runt hela tiden.

Har aldrig problem med crowds sjalv,och ar det for stokigt ar det bara att brusa upp, sag till eller hall kaft och acceptera att du har precis fatt en BIC fuckad i ansiktet:evil:
 
Logga in för att svara
#6540 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

[c] skrev:
SharkBoy... you don't exactly own your girlfriend's body dude... sounds like you regard her as your property. Did not like the sound of it. Neither do you own the surf spots! "

This is where I am going to make you look like an idiot. Where did I once refer to that I regarded surf spots or my girlfriend as something you can own? I was being sarcastic about putting up your girlfriend on the net, the point was that some things aren't as nice shared.. Obviously that one flew by you as you don't seem to be too bright. But that's ok, as no one will know who you are because you haven't logged in and throw shit out as an anonymous little pussy.

I can understand the frustration, but face it: you were all beginners once and have no more rights than anyone else. You were probably pretty thankful someone told you about those spots yourself"

Where did I once mention beginners? However, I do believe, since YOU mentioned it, that some breaks should be off limits to beginners. Just like some pistes at ski resorts are labeled for experts and for the same reasons why you have to acquire a green card in golf or get tested to be able to get a license to drive a car. (That one prolly flew by you too)

"There just is no logic in your arguments, just pure selfish-ness. This is a free country where everyone has the right to enjoy the nature so don't go on acting like you would own it just cause you happened to be there first. And besides, there was always someone else there before you...


Once again I have never once said anything about owning breaks, I only said I don't think it's to cool to pimp them out with photos on the internet. That is a big difference. That's right, you were an idiot and had understanding problems. Let me spell it out for you.

I HAVE NEVER STATED THAT PEOPLE SHOULDN*T BE ABLE TO SURF SOMEWHERE! I JUST FIND IT RESPECTLESS TO PUBLISH PHOTOS AT A BREAK WHERE THE MAJORITY OF REGULAR PARTICIPANTS DON*T WANT IT EXPOSED.

Do you see the difference or are your parents cousins?


And for the record, Alex el Gordo and Porra, I get frustrated with you expressing opinions about places other where you surf. We have a big problem with crowds here, just because you don't doesn't mean that other places don't.
 
Logga in för att svara
#6541 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

porra skrev:
Kan självklart förstå att man vill ha sitt spot så ocrowded som möjligt. Ja menar, är man ute med 1-2 polare och surfar ett riktigt bra bryt helt själv så finns det ju fan inget bättre. Sex, släng dig i väggen!!

Men jag tycker det är riktigt larvigt när vissa av er håller på att gnäller på kameror och liknande. Precis som Daniel sa, man behöver inte skrika ut vart bilderna är tagna (som iofs vissa gör tyvärr) för jag kan nästan lova att det inte finns en enda fotograf som jobbar i "ondo" om ni förstår vad jag menar. För dom flesta så är det nog det kreativa som styr en och självklart, som vilken konstnär som helst, så vill man visa vad man åstakommit för allmänheten. Antar att denna härva kommer tysta ner rätt många men jag kommer forsätta att posta bilder men dock med försiktighet. Man kan inte rå för att folk frågar vart det är fotat och kanske nämner stället där det faktiskt är.


Varför räcker det inte att dela surfbilderna med polarna? Det har funkat rätt bra för de flesta av oss som surfar i Skåne och en del andra ställen.
Tråkigt att era självhävdelsebehov är så pass stora att ni åker land och rike runt och ideligen BRÄNNER folks surfställen och sabbar den gemenskap som faktist kunde finnas mellan oss som verkligen brinner för surfing och offrar mycket annat här i livet för detta.
Det verkar vara nån slags prisjägarmentalitet som råder i vissa surfkretsar i Sverige idag och det är väl ok så länge ni kör er pryl på era hemmabryt, men det suger rätt rejält att åka runt och kommersialisera andras "hemmabryt".

Jag tycker ärligt talat ni borde ta er en funderare på om ni verkligen vet vad ni håller på med.

Är man duktig så är crowden inte ett problem... Lär ut när ni är och surfar istället för att gnälla och bli sura!

Den gamla tiden i Sverige är över när det var ett tiotal som surfade. Utvecklingen sprider sig extremt fort just nu och det är riktigt kul att se!

Stay stoked och fler bilder på onamngivna spots

fred
 
Logga in för att svara
#6542 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

SharkBoy skrev:
[c] skrev:
SharkBoy... you don't exactly own your girlfriend's body dude... sounds like you regard her as your property. Did not like the sound of it. Neither do you own the surf spots! "

This is where I am going to make you look like an idiot. Where did I once refer to that I regarded surf spots or my girlfriend as something you can own? I was being sarcastic about putting up your girlfriend on the net, the point was that some things aren't as nice shared.. Obviously that one flew by you as you don't seem to be too bright. But that's ok, as no one will know who you are because you haven't logged in and throw shit out as an anonymous little pussy.

I can understand the frustration, but face it: you were all beginners once and have no more rights than anyone else. You were probably pretty thankful someone told you about those spots yourself"

Where did I once mention beginners? However, I do believe, since YOU mentioned it, that some breaks should be off limits to beginners. Just like some pistes at ski resorts are labeled for experts and for the same reasons why you have to acquire a green card in golf or get tested to be able to get a license to drive a car. (That one prolly flew by you too)

"There just is no logic in your arguments, just pure selfish-ness. This is a free country where everyone has the right to enjoy the nature so don't go on acting like you would own it just cause you happened to be there first. And besides, there was always someone else there before you...


Once again I have never once said anything about owning breaks, I only said I don't think it's to cool to pimp them out with photos on the internet. That is a big difference. That's right, you were an idiot and had understanding problems. Let me spell it out for you.

I HAVE NEVER STATED THAT PEOPLE SHOULDN*T BE ABLE TO SURF SOMEWHERE! I JUST FIND IT RESPECTLESS TO PUBLISH PHOTOS AT A BREAK WHERE THE MAJORITY OF REGULAR PARTICIPANTS DON*T WANT IT EXPOSED.

Do you see the difference or are your parents cousins?


And for the record, Alex el Gordo and Porra, I get frustrated with you expressing opinions about places other where you surf. We have a big problem with crowds here, just because you don't doesn't mean that other places don't.


I agree! Escpecially with the last bit. Pretty sad 08 colonialist attittude..
 
Logga in för att svara
#6545 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: -10

alex el gordo
Inlägg: 1125
graphgraph
offline

Ok Sharkboy. Du kan ha något i det om det handlar om fotografer som är aktiva surfare och förstår förtvivlan hos de som får sitt "secret" avslöjat för hela svedala. Men när det är folk som tagit till sig sporten för dess skönhet skulle och bara vill väl när de publicerar sin fina bilder, då låter det konstigt. Som om någon ska bestämma vad de får publicera... verkligen illa!

Men om vi ska ta den här historien från början så gällde Mölle och Skäret. Ställen som vindsurfades på redan i mitten av 80-t. Surfingen har jag inte så lång koll på men nog fanns det surfare där då jag var där. Skäret och Mölle är kända sedan länge och av många och kan således inte bli kallade för secret. Att det fortfarande inte är speciellt många som åker dit beror på ställets natur. Långt resa dit. Inga bra fricampingplaster som andra stränder närmare storstäderna, ganska brutal våg för nybörjare med all sten å allt. Det finns klart bättre ställen för den som vill testa på surf i sverige men inte har rutin.

Nog för att det finns chans för att ställena kring denna vackra halvö blir crowded under sommar och höstmånaderna, men det bästa surfet är väl under vintern?. Och om ni är emot utveckling så varför surfar ni inte på gamla trästockar?
 
Logga in för att svara
#6546 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

alex el gordo skrev:
Ok Sharkboy. Du kan ha något i det om det handlar om fotografer som är aktiva surfare och förstår förtvivlan hos de som får sitt "secret" avslöjat för hela svedala. Men när det är folk som tagit till sig sporten för dess skönhet skulle och bara vill väl när de publicerar sin fina bilder, då låter det konstigt. Som om någon ska bestämma vad de får publicera... verkligen illa!

Men om vi ska ta den här historien från början så gällde Mölle och Skäret. Ställen som vindsurfades på redan i mitten av 80-t. Surfingen har jag inte så lång koll på men nog fanns det surfare där då jag var där. Skäret och Mölle är kända sedan länge och av många och kan således inte bli kallade för secret. Att det fortfarande inte är speciellt många som åker dit beror på ställets natur. Långt resa dit. Inga bra fricampingplaster som andra stränder närmare storstäderna, ganska brutal våg för nybörjare med all sten å allt. Det finns klart bättre ställen för den som vill testa på surf i sverige men inte har rutin.

Nog för att det finns chans för att ställena kring denna vackra halvö blir crowded under sommar och höstmånaderna, men det bästa surfet är väl under vintern?. Och om ni är emot utveckling så varför surfar ni inte på gamla trästockar?



Nu får du väl ge dig.. dom två surfställena du nämner har väl aldrig varit vindsurfingställen. Det går fan inte att vindsurfa speciellt bra i så turbulent vind så nära land. Du får gärna försöka, jag lovar att jag kommer och fotar när du krossar din utrustning.

Vet du vad förresten, vintern existerar snart inte längre. Speciellt inte med moderna våtdräkter, men du kanske är kvar i det ljuva 80-talet.
Att dra dit varje man och hans penis är fxn inte utveckling, vill ni hålla på med sånt så gör det då på hemmaplan.
 
Logga in för att svara
#6547 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 10

PontusGrafström
Inlägg: 279
graphgraph
offline

ErikG...

Lite dubbelmoral att ha en bild i ditt galleri på dig själv (?!) med antydan var spotet kan vara ganska precist..

Du verkar verkligen ha snurrat upp dig i massa skit om ja ska vara ärlig..
 
Logga in för att svara
#6548 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

jorgenl
Inlägg: 102
graphgraph
offline

Erik och Sharkboy: Det har sagts tidigare, men det tål att sägas igen. Vi har alla varit nybörjare. vi har alla stuckit ut på ställen som varit lite väl gnarly, fått lite skäll men kämpat på. Annars kan man ju för fan inte bli bättre, eller hur? Självklart ska man inte namnge sina secrets, varken i bild eller text, men er spänniga surfattityd är ju bara jobbig - och ger inget resultat, folk vill prova svårare ställen och överträffa sig själva. Gnäll på ett surfforum kommer inte att ändra på det.
 
Logga in för att svara
#6549 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

porra skrev:
ErikG...

Lite dubbelmoral att ha en bild i ditt galleri på dig själv (?!) med antydan var spotet kan vara ganska precist..

Du verkar verkligen ha snurrat upp dig i massa skit om ja ska vara ärlig..


Ok du får givetvis ha din åsikt om vad jag vill göra med ett av mina hemmabryt som jag själv förmodligen var först med att surfa. Återigen, jag skiter i vad du och dina polare gör däruppe på era hemmabryt. Ärligt talat gör vad som behagar er.
Vad vet du om det här surfstället överhuvudtaget? Jag kan tala om för dig att det ligger i en region där det bor knappt 1/20del av det antal människor som bor i närheten av Kullen. Dessutom funkar det oerhört sällan.
 
Logga in för att svara
#6552 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

secret my ass

google just gave me 204 hits on skäret and eniro pointed me to it
so your secret is sooooo hidden, great news for HD think I will send them a email right away

www.google.se/search?hl=sv&q=sk%C3%A4ret+surfing&meta=
 
Logga in för att svara
#6554 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Johan
Inlägg: 749
graphgraph
offline

secret my ass skrev:
google just gave me 204 hits on skäret and eniro pointed me to it
so your secret is sooooo hidden, great news for HD think I will send them a email right away

www.google.se/search?hl=sv&q=sk%C3%A4ret+surfing&meta=


hahaha, vad coolt, där låg alla gamla passagen inläggen.
 
Logga in för att svara
#6557 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

LÖJLIGA ÄR NI

VAR SURFAR NI NÄR NI ÅKER UTOMLANDS? SECRET SPOTS? KNAPPAST. SUG PÅ DEN....
 
Logga in för att svara
#6563 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 0

Yann
Inlägg: 442
graphgraph
offline

Kan inte redax stänga av guestkontot. Alla skitinlägg kommer från guests och det förstör mer än det tillför. Det är väl inte så mycket begärt att man kan stå för sina åsikter och lägga 2minuter på att regga sig? Börjar likna lunarstorm här...
 
Logga in för att svara
#6564 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

Nej jag håller inte helt med om det där att få skriva anonymt, vem bryr sig egentligen.
Man är ju ändå ganska anonym på ett sånt här forum, kommer kanske fram fler åsikter om folk får skriva anonymt?
 
Logga in för att svara
#6567 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 63

ErikG
Inlägg: 2399
graphgraph
offline
Donerat Brons

jorgenl skrev:
Erik och Sharkboy: Det har sagts tidigare, men det tål att sägas igen. Vi har alla varit nybörjare. vi har alla stuckit ut på ställen som varit lite väl gnarly, fått lite skäll men kämpat på. Annars kan man ju för fan inte bli bättre, eller hur? Självklart ska man inte namnge sina secrets, varken i bild eller text, men er spänniga surfattityd är ju bara jobbig - och ger inget resultat, folk vill prova svårare ställen och överträffa sig själva. Gnäll på ett surfforum kommer inte att ändra på det.

Jo Jörgen jag har också varit nybörjare, men jag har nog för det mesta hållit mig på insidan eller slutänden av vågorna när det varit över min förmåga.
Jag gör det fortfarande om jag anser att jag inte riktigt klarar att hålla måttet på vissa ställen!

Hur tycker du att man ska göra om det blir så många nybörjare att de som surfat länge och mycket INTE kan gå ut och få ut nåt av sin surfdag?
Tycker du att det är ok? För mig blir det en slags massornas förtryck när man oavbrutet får sina åk förstörda pga nybörjare som ligger och simmar i vägen på i stort sett varenda våg man tar.
Eller en otrollig massa fina vågor som går till spillo när folk ligger och paddlar och tvekar, paddlar och tvekar, ligger och snurrar runt runt i vägen i en takeoff zon som kanske är 5m bred.

Jag tycker INTE det är ok att pusha ut dom här vågorna till nybörjare som egentligen inte får ut något av det mer än att ligga och simma (i vägen).
Vill dom verkligen ta sin surfing till den nivån som krävs kommer dom antagligen hitta rätt spots osv längs vägen på sin "surfkarriär".

Ska vi ha några surfregler överhuvudtaget i Sverige tycker du?

Och sen det där med att jag är "spännig" kan du ju ta efter du mött mig i riktiga livet va? Jag har hjälpt en hel del nybörjare genom åren med en massa grejer inom surfing och det där att jag skulle vara spännig kan ju inte jag avgöra, det överlåter jag till dom som lärt känna mig ok?
 
Logga in för att svara
#6568 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

Guys...send pictures ..they're good.... in this wave starved country we love and live in..It gets us all thu the flat..toocold... or just plain shit surf days,weeks and months we sometimes go thru just to get one good day now and then..

Just don't name them....don't take place landscape shots so people can recognize a spot.. There are alot of other surfers in the world..some of them live quite clos..like the Germans and the danes etc etc..keep up the photos but SSSHHHHHHHHHH to where they are and what they're called...PEACE....RAT!!
 
Logga in för att svara
#6570 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

achtung

vänta tills tyska surfare kommer på att går att surfa i skåne......jag tror att jag kommer att läga en bild på epic skäret på deras surfforum med vägbeskrivning.... hahaha
 
Logga in för att svara
#6572 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Guest :)

Tycker iallafall att det ær kanon med sånna hær forum. Man hittar fort som nybørjare alla Sveriges bæsta spots. Så fort ett bra spot blir førevigat och publiserat på forumet så ær det alltid någon av er som børjar hetsa upp sig, hoho! Behøver inte anvænda lantmæterikartor, sjøkort eller google earth længre, bara ta en titt på ett Svenskt surf forum..Trevligt att svenskar ær så øppna och continentala med sina spots!
 
Logga in för att svara
#6573 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 1

Keno
Inlägg: 96
graphgraph
offline

SO FUCKI'N WHAT!!!
 
Logga in för att svara
#6576 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

How's the NORSKS form hey...just to get it going.hahaha....reta lite mera vad..jagb tror inte att vi ska oroa oss att ni komma hit föratt ni fleasta kan inte läsa kartor ändå...jag hörde att ni hade en banan fabrik i Norge som gick i konkurs därför de kastade bort alla böjda banan!!!.....spot stealer!!! hahaha:blink:
 
Logga in för att svara
#6577 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 3

Svullo
Inlägg: 112
graphgraph
offline

Vad jag förstått, är ni inte fler surfare i Sverige än att spotsen räcker till alla. Varför då inte bjuda på dem och dela den glädje de ger. Var ärliga så fort mer än en vet någonting, är det ingen hemlighet mer. Vill bara påminna om att bittra, sura, enstöriga gubbar dör ensamma och dessutom ofta en förtidig död enligt vetenskapligforskning (då människan är ett flockdjur) . Ni väljer tydligen att ta surfen med er i graven istället för att öka intresset samt dela med er av kunskap & lära upp nya surfare. Vill bara påminna att alla inte har möjlighet eller råd att åka till fancy spots utomlands. Rekommenderar därför alla er som vill surfa ensamma att flytta till Kullbygden då du ofta kommer att var ensam surfar ett par timmar innan dina andra våtdräktskompisar dyker upp. Det finns fler fina spots än Skäret & Möllehamn här vid vägens ände.
Livet är här och nu, det är kort och det går inte i repris. Min avslutning på mitt inlägg är därför dela med dig av din glädje, engagemang, kunskap och erfarenhet. Delad glädje är som sagt dubbel glädje and the more the merrier.
Med vänliga hälsningar
/Svullos fru
 
Logga in för att svara
#6581 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

I was joking..
 
Logga in för att svara
#6585 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

nicke

 
Logga in för att svara
#6586 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Svullos fru

Tack Nicke,
Ett skratt förlänger livet. Men du vi vet allt var ishallen ligger...
 
Logga in för att svara
#6588 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 33

Andiss
Inlägg: 2432
graphgraph
offline

Det ar ju det som ar hela grejen med att inte namna surfspots efter stallet var det ligger.
T.ex mycket svarare att hitta t.ex. Gessles Hoger, Mats Hoger (secret) etc etc. Sa hittar du ett nytt stalle kalla det efter din mammas hund eller mormors dammsuge marke.

Eller vad sags om "EDDIES left" (efter min doda katt) en valdigt sallan surfade vanster nagonstans mellan halmstad o angelholm.
 
Logga in för att svara
#6590 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Gäst

Eftersom "alla" verkar så JÄVLA sura är det väl lika bra att lägga ner hela forumet. ( Trodde det handla om att snacka om "roliga" saker ) Ni som är så bittra får väl gå ihop och grina tillsammans. Sluta agera som barn och använd sunt förnuft.

sammansfattar det ni sagt så ni slipper prata om det mer:

1. Lägg upp bilder - Inget namn
2. Respektera andra i vattnet
3. Till er som en gång varit nybörjare : ) Gissar att ni också fitt_t i vattnet någon gång. Jag erkänner, det har jag med. Se, det é inte så svårt att erkänna. hahaha

Låt oss prata om nästa storm istället........
 
Logga in för att svara
#6594 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
Inlägg: 2316
graphgraph
offline

good job niklas, we can all start expecting violence in the line-up now.
 
Logga in för att svara
#6597 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen Stoke: 68

RATMAN
Inlägg: 2714
graphgraph
offline

They can't help themselves sharkboy!!!
Why don't you and i do a surfspots of sweden book and do the lot...maps pics wind and swell directions...THE LOT...hahahahaha..classic .....If we don't one of these guys will soon....
 
Logga in för att svara
#6603 Svar: Bild från skäret den 14 17 år, 3 månader sen  

Gäst surfar lite...

En fågel viskade i mitt öra att någon/några en gång i tiden visade/berättade för sharkboy att det gick att surfa i Sverige......
 
Logga in för att svara
123
Moderatorer: Redax
 
Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!