Facebook data

1
Tips på resa
#65065 Tips på resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

snowdriver
graphgraph

Nästa vår, under tre månader, mars-maj, tänkte min lilla familj bege sig ut på en längre surfresa. Det är jag, min fru och min då ettåriga dotter. Både jag och min fru surfar hyggligt. Vi har funderat på Costa Rica, Australien eller Bali men har enorm beslutsångest. Det vi är ute efter är bra surf, inte för våldsamma vågor, billigt boende men ändå fräscht nog för en ettåring...
Vad rekommenderar ni?

Logga in för att svara
#65074 Svar: Tips på resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

frozen_african
graphgraph

a surf trip with a one year old baby?

Logga in för att svara
#65076 Svar: Tips på resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Kallek
graphgraph

Indonesien är grymt! Lombok ön är lugnare och har ett antal goa spots...
Kuta på bali kan vara lite för livat för er, det finns även ett kuta på lombok. Du bor billigt, äter billigt o träffar mycket vänliga indoneser. "Anda inn" på lombok är ett shysst boende....

Logga in för att svara
#65080 Svar: Tips på resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Dra til Pipa i Brasilien! Barnvänligt och vågor som passar alla. Praya de Madeiro ligger i ett naturreservat, du surfar bland delfiner och sköldpaddor Såg flera småbarnföräldrar där som surfade. Nada problemas!

Logga in för att svara
#65204 Svar: Tips på resa 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

pontuspontus
graphgraph

Är i nästan exakt samma situation som du. Jag tycker att algarvekusten portugal, typ Sagres, verkar bra, så vi drar nog dit. Har ju dock inte varit där, så jag kan inte uttala mig säkert hur bra det är. Euroland är ju knappast billigt, men det är väl inte Australien heller. Jag var i Indonesien i höstas och skulle inte åka tillbaka till Lombok med en så liten. Det är ju förstås en fråga om personlighet, men jag tycker det finns ju en viss trygghet i att vara på ett ställe där det finns apotek osv. Lombok (åtminstone nere i Kuta-regionen) har rätt mycket u-landskänsla, dessutom kan hettan bli rätt extrem. Kuta Bali är betydligt mer civiliserat och det finns fantastiska bryt, men å andra sidan är det ju lite väl hysteriskt i turistkvarteren. Kanske finns något sjysst ställe längre söderut på bukit-halvön, så slipper ni stan. Har inte varit på övriga ställen som nämns i tråden.

Bon Voyage!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!