Facebook data

1
Gotland 21 juli
#65127 Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Lite bilder från Gotland den 21 juli. Medan dottern sov tog frun lite bilder - i princip första gången hon fotar surf men hon försöker lära sig.

Första bilden:

Logga in för att svara
#65129 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Samma våg, precis efter ovanstående drop

Logga in för att svara
#65130 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Var jag än surfar så dyker visst freddas upp & visar var skåpet ska stå. Tyvärr togs det inte så många bilder på honom, men här är iaf en

Logga in för att svara
#65132 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

Vägen som löper längs stranden, så fint foto så det får komma med även om det inte ens är en våg på bilden. Kanske någon som nu ser vilket bryt det är? (Men jag låter Gotlänningarna bestämma om de vill outa platsen.)

Logga in för att svara
#65138 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

rune
graphgraph

vägen är riktiht fin den, tyvärr har vi haft problem med de som bor där, De tycker inte om att vi kör med bil på deras väg, vilket de iofs har rätt till att tycka.
dock har deras bemötande varit riktigt trist från första början . ingen möjlighet till dialog alls där, man får bara skäll rakt ut,,,och de har rätt i sakfrågan faktiskt.
Vägen är en bara tlllåten att köra på om man kör en moped el. lättare fordon om man inte har tillstånd(ska fan köpa mig en flakmoppe och puttra dit, så får man se om de blir lika gnälliga då med... )

men men ni som kommer att köra spotet mer i sommar, parkera gärna inann denna väg börjar och knata de sista 200m istället..så slipper deras tråkiga bemötande..

haha en gång så stängde de in oss med stenbumlingar på vägen när vi skulle hem..haha ja så var det med det...

/rune

Logga in för att svara
#65158 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

cobben
graphgraph

Har aldrig någonsin tidigare varit problem att köra eller parkera på den vägen, men förstår deras reaktion i Tisdags när det står 6-7 bilar där och är en riktig torö-crowd i vattnet.
Personligen tycker jag det är kul att surfa med folk i vattnet, men som med allt så finns det en gräns. Så på frågan om man ska outa spots rakt ut i etern, skulle jag svara nej.

Logga in för att svara
#65166 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Enligt min mening så har man ingen rätt att outa detta spot, (speciellt på ett öppet forum där det gör stor skada) vare sig man råkar vara gotlänning eller inte, om man nu inte är väldigt säker på att man upptäckt spotet helt själv. I detta fall är inte spotet någon direkt secret men trist när man måste nämna det ändå, för varje gång det kommer upp hittar 10 nya personer dit. Lägg jättegärna upp fina bilder men varför skriva varifrån?

Tyvärr verkar allt för många ha svårt för att hålla en hemlighet, och får någon slags tillfredsställelse av att dela med sig så mycket de bara kan... solidariskt enligt vissa kanske, men respektlöst mot andra enligt mig.

Logga in för att svara
#65167 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

nu är det väl ingen som har "outat"? snarare berättat ungefär var det finns, men leta får man väl fortfarande göra själv? på gotland finns många små privata vägar.
var är aloha spiriten?

Logga in för att svara
#65168 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 42

nordost
graphgraph

Ha ha ha Olfa, du verkar ju få någon slags tillfredställelse av att inte dela med dig isåfall. Tycker det verkar softare att dela med sig;)

Logga in för att svara
#65170 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

cobben skrev:
Personligen tycker jag det är kul att surfa med folk i vattnet, men som med allt så finns det en gräns. Så på frågan om man ska outa spots rakt ut i etern, skulle jag svara nej.

Ska förtydliga att det jag menade var är att det inte är upp till mig att outa spots på Gotland, det får de som bor & surfar där regelbundet bestämma över.

Logga in för att svara
#65182 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

nordost skrev:
Ha ha ha Olfa, du verkar ju få någon slags tillfredställelse av att inte dela med dig isåfall. Tycker det verkar softare att dela med sig;)

Inte direkt, tar gärna med mig folk och surfar i goda vänners lag, då vet jag också att någon vägbeskrivning inte ligger på forumet dagen efter. Det jag får tillfredsställelse av är att surfa vågor utan crowd. Det jag tycker är onödigt är överdrivet annonserande på nätet, något som bevisligen leder till att spots förstörs. Men som ändå upprepas gång på gång...

JacobW, med den beskrivningen hade man lika gärna kunnat skrivan namnet. Kan man skilja norr från söder så hittar man ju dit. Aloha spririten du snackar om, är det den man bemöts med när man paddlar ut bland localsen på north shore;)

Logga in för att svara
#65201 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

rune
graphgraph

kan det vara så att vi har någon diktator på denna sida som bestämmer om vissa saker får vara kvar el. inte?

vad som passar verkar visst styras efter årstiderna el?

Logga in för att svara
#65202 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

japp, det stämmer. jag gör lite som jag vill.

Logga in för att svara
#65203 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

rune
graphgraph

haha va trevligt då....!

Logga in för att svara
#65206 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Logga in för att svara
#65208 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

we have a good Redax

Logga in för att svara
#65212 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Vi fick en del sjyssta bilder från denna dag men tyvärr ligger de på polarens dator på Gotland och går inte att få upp med deras begränsade uppkoppling. Lägger upp dem om nån vecka eller två, utan att namnge spotet naturligtvis!

Logga in för att svara
#65365 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Lyckades få tag på 3 bilder från samma dag iallafall, fler borde dyka upp med tiden. Inte världens bästa vågor direkt men jag hade inte varit på gotland sedan 2005 så det var helt klart kul att återigen surfa "sveriges hawaii".

Logga in för att svara
#65366 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Logga in för att svara
#65367 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

Logga in för att svara
#65384 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

olfa skrev:
Enligt min mening så har man ingen rätt att outa detta spot, (speciellt på ett öppet forum där det gör stor skada) vare sig man råkar vara gotlänning eller inte, om man nu inte är väldigt säker på att man upptäckt spotet helt själv. I detta fall är inte spotet någon direkt secret men trist när man måste nämna det ändå, för varje gång det kommer upp hittar 10 nya personer dit. Lägg jättegärna upp fina bilder men varför skriva varifrån?

Tyvärr verkar allt för många ha svårt för att hålla en hemlighet, och får någon slags tillfredsställelse av att dela med sig så mycket de bara kan... solidariskt enligt vissa kanske, men respektlöst mot andra enligt mig.

Hur kan det som sagts innan ditt inlägg kallas för att outa. Har man inte varit på den där vägen lär man ju inte ha nån aning om var det kan vara.
Har man däremot varit där så vet man ju redan var det är...

Logga in för att svara
#65433 Svar: Gotland 21 juli 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

olfa
graphgraph

Vad yrar du om? Om du läser tråden tydligare nästa gång så kanske du inser att något plockats bort.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!