Facebook data

1
Vad är bäst?
#65290 Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Att surfa på saltvatten där det flyter mer?

Att surfa på söt/bräckt vatten där det flyter mindre?

Detta är dagens funderingar. Vet någon skillnaden? Vill någon berätta?

Logga in för att svara
#65296 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Logga in för att svara
#65298 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Funderingarna kom upp i mitt huvud efter att ha läst dokumentet som Obie länkade om. Där stod det om densitet o grejer o ett svar på frågorna. Men där stod inte era svar för de dära projektkillarna verkade inte ha gjort en statistisk undersökning över hur surfarna på SS tycker.

Så jag gör en istället.

Logga in för att svara
#65300 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ok....

Logga in för att svara
#65302 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Sverre jag antecknar efter att nu sett dina två svar på de två frågorna som jag ställde.

Någon annan som vill bidra med sina svar?

Logga in för att svara
#65304 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:
Sverre jag antecknar efter att nu sett dina två svar på de två frågorna som jag ställde.

antecknar... ???? kan du inte bara copy pejsta det?

Logga in för att svara
#65306 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

frozen_african
graphgraph

i havent surfed swedens water yet but surely surfing water where u float more would be best? easier paddling, surfing, chilling?

knas

Logga in för att svara
#65308 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

För dej Elin så spelar det ingen roll. Men, för oss surfare däremot,,,

Logga in för att svara
#65309 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

jocke skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Logga in för att svara
#65310 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

antecknar... ???? kan du inte bara copy pejsta det?

Näe jag måste tänka på miljön och endast använda det papper som finns i mitt anteckningsblock o pennor har jag redan så då är det onödigt att klipp o klistra det genom att skriva ut dina svar på nytt papper via en skrivare för att sen sätta in det i mitt anteckningsblock.

Logga in för att svara
#65311 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

jocke skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Hur? Beskriv Jocke vilken roll det spelar för dig!

Logga in för att svara
#65312 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Logga in för att svara
#65316 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

SharkBoy skrev:

Av detta svar tolkar jag dig SharkBoy att både saltvatten och det andra alternativet är bra att surfa eftersom att det ger olika effekter. Och att du SharkBoy tycker om att utmanas av båda typerna.

Logga in för att svara
#65317 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Well this kinda stuff and the "I'm fucking BACK" thread is why a large amount of serious and valuable contributers to the forum have simply quit comming at all and most certainly have lost incentive and desire to partake in what is now totally your guys site. Take it. At this level who needs it or cares? I can name AT LEAST 20 of what I would like to call at this point "The Old Gang" that have just given up. Think about it - many of you know who they are and they wouldn't respond to this or any other thread. You can see them logged in now and again but they just don't post anymore . Why should they with sverre och three or four others who have some sort of weird aggenda of which the goal is still a mystery to me. Call me stupid but who needs to be a dominat person on a fouum and a anonomus one at that?. I just don't get it. The first week sverre started trashing the site folks (not me) were like "hej, dude how about not flooding the forum?" Casual participants started dropping off immeditaly due to the apperant seriuosness under-lying sverre's need to project his chacituer upon the forum. Like he got totally pissed of if you called him out on his jerkyness. If you act like a jerk then people are going to assume that this is the intention - to be considered a jerk - the strange thing is that sverre seems to need respect for acting like a jerk. Which I don't get either. If I post som stupid shit then people get it weight in on and assume I am shit. This forum is bos now: a Bunch Of Shit - so go for it guys - it's all yours. Sort of reminds me the words in Jonny Cash's last song "And you could have it all "My empire of dirt "

Logga in för att svara
#65325 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Gazzer skrev:
Casual participants started dropping off immeditaly due to the apperant seriuosness under-lying sverre's need to project his chacituer upon the forum.

Vart är ditt svar på mina frågor Gazzer?

De andra svarade i alla fall både med texter, stilla bilder och rörliga bilder eftersom att alla har olika uttryckssätt för att svara på självklar fråga. Det var bara en person som svarade med text som var direkt kopplat till mina frågor, det tackar jag för.

Bidra med dina kloka svar Gazzer så jag vet att mitt svar är klokt sen innan. Anledningen till att jag ställde frågan var att jag ville ifrågasätta lite fakta, det räcker inte bara att läsa på ett ställe, för jag tycker att det måste bekräftas från något mer håll för att vara trovärdigt, även om faktan kan vara trovärdig från början.

/Elin

Logga in för att svara
#65326 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

i'd say you are probably one of the main reasons:

Gazzer skrev:
why a large amount of serious and valuable contributers to the forum have simply quit comming at all and most certainly have lost incentive and desire to partake in what is now totally your guys site.

and it's 'contributors' and 'coming'

this place is way better now that it was before despite what the old timer's say. Any time a girl would post anything back when people were anonymous, the answer they would get was 'Visa Pattarna' this place is way chiller now. Just relax and have some humour and quit being such a spazz

Logga in för att svara
#65327 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

det finns lite skillnad men andra saker som chop på ytan och vågens form ha mer betydelse. Fast det gör ett märkbar skillnad.

Logga in för att svara
#65328 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Gazzer skrev:
[quote] This forum is bos now:[/quote

hehe, it's always been

Logga in för att svara
#65333 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

danbor
graphgraph

Denna tråd måste vara den mest meningslösa jag läst på länge... förutom Gazzers inlägg då.

Logga in för att svara
#65334 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Det bästa att nog att ignorera dom. Det går fortfarande att få vettiga svar på sina frågor här på Surfsverige ibland.

Logga in för att svara
#65344 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

freddyo skrev:
Det bästa att nog att ignorera dom. Det går fortfarande att få vettiga svar på sina frågor här på Surfsverige ibland.

Du lyckades inte att ignorera denna tråd Freddyo eftersom att du så gärna ville kommentera den. Ditt svar tolkar jag som bortfall bland svarern i min undersökning.

Logga in för att svara
#65345 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

danbor skrev:
Denna tråd måste vara den mest meningslösa jag läst på länge... förutom Gazzers inlägg då.

Ja det är klurigt det där med flyteffekten när det inte finns några meningsfulla svar på den gåtan.

Logga in för att svara
#65346 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Cloudbreak ar basta vagen man kan surfa, alltsa salt vatten.

Alla andra vagor ar skit

Logga in för att svara
#65355 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Gazzer skrev:
Call me stupid but who needs to be a dominat person on a fouum and a anonomus one at that?. I just don't get it. "

ok... STUPID!!!

Mouhahahaha

johnny gazzer cash is gonna rock on Östhammarfestivalen!! BIG TIME DUDE!!!

Logga in för att svara
#65356 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:

JA VAD TROR DU SJÄLV ÄR BÄST ELIN??? Att sjunka mer eller att flyta mer?

En u-båt tex är tänkt att kunna sjunka, då kan det va bra med mindre flytkraft.
Att stå i kvicksand är inte så bra, då är det bättre med kvicksand som gör att man inte sjunker så mycket.

Sen kan man som ickesurfare försöka använda dessa erfarenhetsgrundsatser till att tänka vad en surfbräda har för funktion...

Döda havet är riktigt bra surf i när vinden ligger rätt!!! 30 procent salt!!

Logga in för att svara
#65360 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:

JA VAD TROR DU SJÄLV ÄR BÄST ELIN??? Att sjunka mer eller att flyta mer?

Döda havet är riktigt bra surf i när vinden ligger rätt!!! 30 procent salt!![/quote]

Ja jag tänkte det med att i Döda havet kan det vara lätt att flyta på en surfbräda, förut när jag var där så flöt min kropp upp ovanför vattenytan mer än vad den brukar göra i Bresse beach i alla fall. Fast det blåste inte mycket där inte, vattnet försvinner ju i den sjön på nåt konstigt sätt.

Om jag som ickesurfare tänker som en blivande surfare att jag surfar en våg så är det ju mer utmaning om jag vet att risken är stor att jag sjunker i fall att jag stannar upp farten, för då tänker jag hela tiden på att åka fortare än vågen så sjunker jag inte. Och det kan ju vara bra att tänka så för då får jag längre surffärd på brädan.

Logga in för att svara
#65361 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

Ja jag tänkte det med att i Döda havet kan det vara lätt att flyta på en surfbräda, förut när jag var där så flöt min kropp upp ovanför vattenytan mer än vad den brukar göra i Bresse beach i alla fall. Fast det blåste inte mycket där inte, vattnet försvinner ju i den sjön på nåt konstigt sätt.

Om jag som ickesurfare tänker som en blivande surfare att jag surfar en våg så är det ju mer utmaning om jag vet att risken är stor att jag sjunker i fall att jag stannar upp farten, för då tänker jag hela tiden på att åka fortare än vågen så sjunker jag inte. Och det kan ju vara bra att tänka så för då får jag längre surffärd på brädan.[/quote]

Större bräda i söt vatten kanske o mindre bräda i saltvatten med samma färdighetsnivå av surfing, så tror jag att det blir lika lätt på båda ställena. Oxå måste vågorna vara lika stora som SharkBoy nämnde ja då kan jag testa på vad som känns bäst.

Nu har jag nog inga mer surffrågor för nu kan jag allt.

Logga in för att svara
#65385 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Om jag som ickesurfare tänker som en blivande surfare att jag surfar en våg så är det ju mer utmaning om jag vet att risken är stor att jag sjunker i fall att jag stannar upp farten, för då tänker jag hela tiden på att åka fortare än vågen så sjunker jag inte. Och det kan ju vara bra att tänka så för då får jag längre surffärd på brädan.

Större bräda i söt vatten kanske o mindre bräda i saltvatten med samma färdighetsnivå av surfing, så tror jag att det blir lika lätt på båda ställena. Oxå måste vågorna vara lika stora som SharkBoy nämnde ja då kan jag testa på vad som känns bäst.

Nu har jag nog inga mer surffrågor för nu kan jag allt. [/quote] Inga mer fråger,,, det tror jag inte på,,,, Ps. Är det inte dax att prova en våg snart Elin ????

Logga in för att svara
#65386 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

jocke skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Nu har jag nog inga mer surffrågor för nu kan jag allt.
Inga mer fråger,,, det tror jag inte på,,,, Ps. Är det inte dax att prova en våg snart Elin ???? [/quote] Vad kånstig citeringen blev,,,

Logga in för att svara
#65395 Svar: Vad är bäst? 15 år, 9 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Ha ha, Elin the greatest poser of all time.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!