|
#65347 |
Vilken tidewatch ska jag köpa? 15 år, 9 månader sen |
Stoke: 1 |
|
Jag är ute efter å köpa en bra surfklocka med tidefunktion.
Någon som har några positiva eller negativa erfarenheter?
Kan få bra pris på Quiksilver och Suunto. Någon som provat någon modell från dem.
|
|
|
|
|
#65350 |
Svar: Vilken tidewatch ska jag köpa? 15 år, 9 månader sen |
Stoke: 33 |
|
|
|
|
|
#65352 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Det finns alternativ. Man kan ha tidvattenprogram i mobilen. Kolla efter ett program som heter mobiletide. Kostar 60 kr att ladda ner.
|
|
|
|
|
#65357 |
Stoke: -234 |
|
|
|
|
|
#65373 |
Stoke: -1 |
ådén
|
MÄH ska du va nånstans där tidvatten finns såpass länge att du vill köpa en klocka kommer du ju lära dig det utantill iaf? 
|
|
|
|
|
#65375 |
|
ådén skrev:
MÄH ska du va nånstans där tidvatten finns såpass länge att du vill köpa en klocka kommer du ju lära dig det utantill iaf?
håller helt med föregående talare. Dessutom finns ju ingen anledning alls att köpa klocka, tiden finns ju överallt och är lika jävla dan varje dag, skam den som inte har lärt sig tiden utantill ännu!
" Tid är det som tar tid att tyda " gamalt kinesiskt ordspråk.
|
|
|
|
|
#65443 |
Stoke: 15 |
|
Har en Rip Curl, säkerhetspännet är helt slut, den drar sig etc. dvs man måste ställa in den rätt ofta för att den skall visa rätt, ibland räcker det med en vecka för att den skall visa kanske en timma eller så fel...
Nixons förprogramerade kanske är något? Visste faktiskt inte att Suunto hade tidvattenklockor....
|
|
|
|
|
#65444 |
|
Daniel skrev:
Har en Rip Curl, säkerhetspännet är helt slut, den drar sig etc. dvs man måste ställa in den rätt ofta för att den skall visa rätt, ibland räcker det med en vecka för att den skall visa kanske en timma eller så fel...
Nixons förprogramerade kanske är något? Visste faktiskt inte att Suunto hade tidvattenklockor....
Å fan, ser man på. Rip Curl som annars är en känd urtillverkare med gamla anor.... 
|
|
|
|
|
#65449 |
Stoke: 0 |
|
köp inte ripcurl, jag har deras top of the line,och de e bara problem. för o inte tala om derar norden kontor som är ett enda stort SKÄMT.
Ingen mer spons av derar skit från mig.
SLUTA KÖP RIPCURL
|
|
|
|
|
#65475 |
Stoke: 15 |
|
Kolla in neowatches, de har Nixon också. För att förtydliga, så är det tidvatten mätaren som drar sig en timma på en vecka, inte själva tiden på klockan.
Vad för problem har du Johan då? Själv funderat på att köpa en ny, och den som faller mig bäst i smaken är just Rip Curl...
Vet att i Oz var de iaf. generösa, en kompis tappade sin klocka när han surfade, just för att spärren släppt, han fick ut en ny.
|
|
|
|
|
#65484 |
Stoke: 2 |
|
Surfa med klocka är inte att rekomendera. Detta kommer att försämra din paddlingsteknik avsevärt. Du kommer bli tyngre på ena sidan, vilket kommer att leda till obalans, vilket kommer att leda till att du bara kan surfa högrar alt. vänstrar. Du kommer få cancer i armarna av batterierna i klockan. Du kommer att plaska mer med armen som klockan pryder, vilket drar till sig hajar.
Enda undantaget är klockor med höjdmätare, de är bra, för då kan man mäta höjden på wavesen, och endast då är det värt att ta risken med en klocka.
"He´s not one of us, he´s not a pirate!"
/LOD

|
|
|
|
|
#65525 |
Stoke: 2 |
jojo
|
Jag har en Rip Curl oceansearch och den funkar fint. Bra klocka med väldigt många förprogrammerade stränder. Var i australien i våras och när man åker längs kusten är det kanon eftersom hög och lågvatten är olika på alla platser. Har haft den i dryga året och den funkar bra. Vet inte om den finns i Sverige, jag köpte min på Bali.
|
|
|
|
|
#65847 |
Stoke: 0 |
|
Daniel skrev:
Kolla in neowatches, de har Nixon också. För att förtydliga, så är det tidvatten mätaren som drar sig en timma på en vecka, inte själva tiden på klockan.
Vad för problem har du Johan då? Själv funderat på att köpa en ny, och den som faller mig bäst i smaken är just Rip Curl...
Vet att i Oz var de iaf. generösa, en kompis tappade sin klocka när han surfade, just för att spärren släppt, han fick ut en ny.
under de 1,5 åren jag haft min ultimate ocean search har den spenderat tot:6 månADER föt lagning i frankrike och 1månad på ripcurls norden kontor(för att de var för lata att skicka den eller kontakta mig när den kommit tillbaka). vad problemet va?, den blinkade och tillslut dog den helt. Antagligen ett måndags ex. de slutade med att Ripcurl skickade den tillbaka till swe enbart för att jag skulle märka att den fortfarande var helt död. Nu har jag fått en helt ny, får väll se hur de går.....
Norden kontoret ska ha sig en riktig känga, svåra och ibland omöjliga att få tag i. dryga som få och extremt ointresserade av personer som behöver hjälp med sina grejjer.
|
|
|
|
|