Facebook data

1
vågrapporter
#65400 vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

paperskorg
graphgraph

Hej Hej!

jag har precis lärt mig den här underbara sporten och tänkte fortsätta lite här hemma men jag har lite svårt att htta vågprognoser för sverige... det finns för alla andra länder i europa( förutom schweiz och österike och sverige då.. men sverige har ju i alla fall hav så det borde gå att få till en prognos?

vilka sidor använder ni?

Logga in för att svara
#65401 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

paperskorg
graphgraph

jag bor i skåne, så mölle och närheten av ystad är det jag har hört talas om och är intresserad av, och övriga spots i närheten.

sen så jobbar jag i sthlm så det är jag också intresserad av

Logga in för att svara
#65402 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Ärligt nu, har du letat överhuvudtaget? Kolla framsidan på surfsverige till exempel....

Logga in för att svara
#65405 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

DMI.dk är den bästa i min mening.
Här har du en länk för Kattegatt.

www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

Logga in för att svara
#65406 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 6

freddyo
graphgraph

Logga in för att svara
#65409 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

paperskorg
graphgraph

tack för hjälpen grabbs.

jake, jag googlade runt en stund och när jag kom in på surfsweden så var det för att skriva på forumet, jag har inte läst första sidan.. sorry.. där fanns faktiskt väldigt bra info.

men fortfarande det finns inget motsvarande till magicseaweed för svenska vatten? så man kan få en mer lättöverskådlig prognos?

Logga in för att svara
#65419 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

paperskorg skrev:

finns det inget motsvarande till magicseaweed för svenska vatten? så man kan få en mer lättöverskådlig prognos?

Jag tror inte att det någonsin kommer att dyka upp en sida som erbjuder en mer lättöverskådlig prognos över de svenska kusterna då jag förstått att det är nackskott på att berätta för andra surfare när det är bra nånstans. Det är det gamla Lutherska tankesättet om att man ska fan leta själv (eller ha en snäll kompis som vet) för att få njuta av vågorna våra svenska kuster erbjuder.

Det skulle vara undrbart med något i stil med australiska swellnet eller coastalwatch med både dagliga morgonprognoser med foto, veckoprognoser samt webcamera.
Men det kommer inte hända

Logga in för att svara
#65421 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Glömde lägga till: Att det inte kommer hända är också bra då mänden folk i vattnet annars skulle explodera vilket skulle leda till minimal surftid för alla.

Därför är det bättre att du lär dig hur man läser av den info som finns och ger dig ut o rekar...

Lycka till

Logga in för att svara
#65450 Svar: vågrapporter 15 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

10 m/s eller mer i riktning mot stranden du ska surfa är en bra start. sen lär du dej av erfarenhet vad som gäller för de olika spotsen.
Att erbjuda skjuts till surfet är annars ett bra sätt att få folk att visa dej när de funkar på olika ställen

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!