|
#65437 |
Kom igen nu brudar! 15 år, 9 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Nu får ni börja umgås lite här va!?
Snacka surf med varann, ge tips o grejer riktat till tjejer!
Snacka loss lite om dittan och dattan åtminstone, som tjejsnack änna!
Skriv nu o gör det till ert forum, snacka om det tjejer gör åtminstone, smink, vin, bakverk, celluliter, maskara, killar, ja vad fan vet jag! Men tysta inte ner er själva!
OBS elin nybörjaren ingår inte i denna kategori, du är med i kategorin elin nybörjaren..  som inte är nån nybörjare
BOS taking the girls under their wings to a higher level of....... of.........  of STATUS 
|
|
|
|
|
#65441 |
Svar: Kom igen nu brudar! 15 år, 9 månader sen |
Stoke: -302 |
|
Ja kom igen tjejer börja skriv vettigt här eller ovettigt allt efter behag. Nu är det ju bara ett fåtal tjejer som tar ordet.
Förresten så är även alla Uppsalatjejer välkomna till Katalin på fredag, annars blir det bara en dam där. Det funkar ju det med men ändå trevligt med lite fler surftjejer tycker jag.
Lyssna på Sverre för en gångs skull! 
|
|
|
|
|
#65446 |
Stoke: 0 |
|
Ok, då hoppar jag sminket och föörsöker få till nå vettig fråga som jag kan ha nytta av  Ny inom kite surfing och skulle behöva lite utrustningstips, märken? vad ska man börja med för storlek på sin första kite ? mm mm
Frågat en del men man ska ju aldrig nöja sig med det första svaret man får 
|
|
|
|
|
#65453 |
Stoke: 14 |
|
Kite surfing? säkert en del här som vet lite om det, men det finns kanske en annan sida som är mer inriktad mot just kitesurfing. Men kanske du får några vettiga svar här med:)
|
|
|
|
|
#65454 |
|
Hmm, så jag har hamna på fel sida då kan man säga 
|
|
|
|
|
#65455 |
|
nja... Jag tycker att Mirka ska stanna på den här sidan!!!! Finns absolut en del kitare här ju!! 
|
|
|
|
|
#65456 |
Stoke: 14 |
|
Givetvis ska du stanna här. dom flesta här är mer inriktade på surfing bara. men du får säkert hjälp, lycka till:)
|
|
|
|
|
#65457 |
|
Haha, here to stay! kanske kan lära mig vågsurfa i värsta fall 
|
|
|
|
|
#65458 |
|
mirka skrev:
Ok, då hoppar jag sminket och föörsöker få till nå vettig fråga som jag kan ha nytta av Ny inom kite surfing och skulle behöva lite utrustningstips, märken? vad ska man börja med för storlek på sin första kite ? mm mm
Starta en egen tråd så ser fler tjejer att du frågar efter kitesurfingtips för alla läser inte Sverres trådar av någon okänd anledning. Lycka till!
|
|
|
|
|
#65459 |
|
tack för tipset , ska gört .
|
|
|
|
|
#65460 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
mirka skrev:
Ok, då hoppar jag sminket och föörsöker få till nå vettig fråga som jag kan ha nytta av Ny inom kite surfing och skulle behöva lite utrustningstips, märken? vad ska man börja med för storlek på sin första kite ? mm mm
Starta en egen tråd så ser fler tjejer att du frågar efter kitesurfingtips för alla läser inte Sverres trådar av någon okänd anledning. Lycka till!
Går du på den lätte Elin?? Vissa säger bara att dom inte läser mina trådar, MEN ALLA läser mina trådar!  in the name of BOS
|
|
|
|
|
#65461 |
Stoke: 3 |
|
Ihelgen blir det surf brudar !!
thumbs up !!
|
|
|
|
|
#65467 |
Stoke: 2 |
|
|
|
|
|
#65480 |
Stoke: 6 |
Hira
|
sverre skrev:
Nu får ni börja umgås lite här va!?
Snacka surf med varann, ge tips o grejer riktat till tjejer!
Snacka loss lite om dittan och dattan åtminstone, som tjejsnack änna!
Skriv nu o gör det till ert forum, snacka om det tjejer gör åtminstone, smink, vin, bakverk, celluliter, maskara, killar, ja vad fan vet jag! Men tysta inte ner er själva!
OBS elin nybörjaren ingår inte i denna kategori, du är med i kategorin elin nybörjaren.. som inte är nån nybörjare
BOS taking the girls under their wings to a higher level of....... of......... of STATUS
Jag har alltid undrat om det är okej med rött nagellack på tårna när man kör surf-betty eller om det skär sig lite väl mycket??? Vad säger ni tjejer? Borde jag ha på ett rosa lack istället.....??? 
|
|
|
|
|
#65483 |
Stoke: 12 |
Hea
|
Hira skrev:
Jag har alltid undrat om det är okej med rött nagellack på tårna när man kör surf-betty eller om det skär sig lite väl mycket??? Vad säger ni tjejer? Borde jag ha på ett rosa lack istället.....???  [/quote]
Mitt favvo ar parlemo med glitter! Glamorost glittrande i vattnet och gar ihop med det mestaB)
Va fasen ar en surf-betty? Ar det en brada eller? 
|
|
|
|
|
#65487 |
Hira
|
Hea skrev:
Hira skrev:
Jag har alltid undrat om det är okej med rött nagellack på tårna när man kör surf-betty eller om det skär sig lite väl mycket??? Vad säger ni tjejer? Borde jag ha på ett rosa lack istället.....???
Mitt favvo ar parlemo med glitter! Glamorost glittrande i vattnet och gar ihop med det mestaB)
Va fasen ar en surf-betty? Ar det en brada eller?  [/quote]
Hmm....pärlemor... det borde ju funka även till betty...?!
www.nspsurfboards.com/index.php?cccpage=betty_overview
Kan avslöja att jag såg en grabb på en sån här i Kåsa i förra veckan! Vet dock inget om färgen på hans tånaglar... 
|
|
|
|
|
#65493 |
Stoke: 50 |
Danne
|
shiiiit va schyssta brädor!! skulle inte banga på att ha en sån där! 
|
|
|
|
|
#65519 |
Stoke: 3 |
|
mitt favorit nagellack är discolila !
Några kvinnovarelser som hänger på att surfa fuerteventura med mig och le Astri i vinter!?
|
|
|
|
|
#65535 |
Hea
|
Hira skrev:
Kan avslöja att jag såg en grabb på en sån här i Kåsa i förra veckan! Vet dock inget om färgen på hans tånaglar...  [/quote]
Ok absolut inte rott nagellack till en betty! Na rosa, discolila eller parlemor! Men glitter ar ett maste! Fasen den minsta av de dar bradorna skulle latt funka som en bat for mig! De ar ju gigantiska:dry:
Forresten, jag ar lite nyfiken pa hur en tjejbrada ar shapad jamfort med en grabbbrada? Forutom att den ar lattpaddlad, latt att lara sig pa och gigantisk. Och blommig.
For att var lite serios, tjejer har ju tyngdpunkten lite annorlunda an killar. Manga tjejer (jag tex) putar ut med roven och vissa har latt for att fa tyngden for mycket pa bakfoten (kanske galler bade tjejer och killar i och for sig).
|
|
|
|
|
#65548 |
Hira
|
Hea skrev:
Hira skrev:
Kan avslöja att jag såg en grabb på en sån här i Kåsa i förra veckan! Vet dock inget om färgen på hans tånaglar...
Ok absolut inte rott nagellack till en betty! Na rosa, discolila eller parlemor! Men glitter ar ett maste! Fasen den minsta av de dar bradorna skulle latt funka som en bat for mig! De ar ju gigantiska:dry:
Forresten, jag ar lite nyfiken pa hur en tjejbrada ar shapad jamfort med en grabbbrada? Forutom att den ar lattpaddlad, latt att lara sig pa och gigantisk. Och blommig.
For att var lite serios, tjejer har ju tyngdpunkten lite annorlunda an killar. Manga tjejer (jag tex) putar ut med roven och vissa har latt for att fa tyngden for mycket pa bakfoten (kanske galler bade tjejer och killar i och for sig).[/quote]
Okej så var det beslutat. Det röda nagellacket åker av!!
På med nåt rosa glittrigt istället. Fast iof sig så får jag då ett nytt dilemma med min kamouflage-färgade shortboard...inte helt lätt det här?!
Fördel Betty: snyggt blommig, lättpaddlad, lätt att fånga vågor med
Nackdel Betty: ett as att bära till stranden i +10m/s, inte helt enkel att öva svängar med
Den speciella tjej-shapen vet jag inget om. Men jag kan desto mer om nackellack! 
|
|
|
|
|
#65551 |
Stoke: 30 |
|
Hira skrev:
Hea skrev:
Hira skrev:
For att var lite serios, tjejer har ju tyngdpunkten lite annorlunda an killar. Manga tjejer (jag tex) putar ut med roven och vissa har latt for att fa tyngden for mycket pa bakfoten (kanske galler bade tjejer och killar i och for sig).
På med nåt rosa glittrigt istället. Fast iof sig så får jag då ett nytt dilemma med min kamouflage-färgade shortboard...inte helt lätt det här?!
Nackdel Betty: ett as att bära till stranden i +10m/s, inte helt enkel att öva svängar med
Den speciella tjej-shapen vet jag inget om. Men jag kan desto mer om nackellack!  [/quote]
jag tycker generellt att dem här egenskaper är bra för tjejer i en bräda:
- rundare nos med framåt volym
- låg rocker framåt
- kontinuerlig rocker
- tunnare rails, smallare tails
det ni ska undvika:
- tjocka rails
- för lite rocker och för raka outlines, eftersom ni är inte alltid lika stor eller stark, så behöver ni hjälp av brädan för att svänga och gör så med finesse istället för att muskla fram ett sväng.
- akta för för breda tails
|
|
|
|
|
#65566 |
|
Dr. Hemlich
|
Hira skrev:
Hea skrev:
Hira skrev:
Den speciella tjej-shapen vet jag inget om. Men jag kan desto mer om nagellack!  [/quote] Anledningen till att bräderna är gigantiska, är putandet med röven, som redan nämnts  Samt att Bakvagnen är gigantisk på många tjejjer
Ps. Nagellack på tårna drar till sig hajar.
|
|
|
|
|
#65573 |
Hira
|
|
|
|
|
#65574 |
Stoke: 9 |
perry
|
|
|
|
|
#65613 |
|
|
|
|
|
#65616 |
|
|
|
|
|
#65619 |
|
jo jag vill inte bara lära känna tjejernas kropp utan även den kvinnliga själen... 
|
|
|
|
|
#65624 |
Stoke: 143 |
|
perry skrev:
Hira skrev:
jaha du!?! Jag vet inte vart du brukar surfa men jag tycker det är rätt sällan man ser tjejer med gigantiska rumpor i line-up?? Däremot ser man rätt ofta killar på shortboards med icke-existerande (näst intill inverterade) rövar...
Och förresten är det ingen fara med nagellacket så länge det inte är sälfärgat! 
Ha ha, ja det är många "alkis-rövar" bland killarna i vattnet.
Jag kan inte så mkt om hydrodynamik, men det kanske får vattnet att strömma bättre när man ligger ned och paddlar?  Har Sälar smal midja och tanig höft,,,,  Nähä, det har dom inte,,,, 
|
|
|
|
|
#65625 |
Stoke: 143 |
|
sverre skrev:
go on girls go on!! Very gooood!!!
girltalk!!
Tro inte att ni måste anpassa er till killsnack, vi killar tycker det är jättetrevligt att få insikt i er värld av tjejsnack!!!!
 Aaaha,,Stabilitch,,,fetttich,,,  Jag, visste. Att, det jag visste, det visste jag en gång, när jag visste, det,,
 Jag, visste det, därför,,,Att, jag visste, det jag visste, för att jag, ana, det, Och, jag ana det jag ana, därför, jag visste, att det en dag skulle hända. Det, jag sa skulle hända, när, jag sa, att det skulle hända,,,,  Och, det hände,,, 
|
|
|
|
|
#65631 |
Hea
|
SharkBoy skrev:
- låg rocker framåt
- kontinuerlig rocker
det ni ska undvika:
- tjocka rails
- för lite rocker och för raka outlines, eftersom ni är inte alltid lika stor eller stark, så behöver ni hjälp av brädan för att svänga och gör så med finesse istället för att muskla fram ett sväng.
Tack SharBoy! Vad ar rocker? Raka outlines ar val bra om man surfar tubande eller branta, snabba vagor dar man vill ha fart snarare an att gora skarpa svangar? Ar det det du menar? Fast det kan man ju vilja gora aven fast man ar tjej:kiss:?
Annars haller jag med, later logiskt. Jag ar sjalv inte sa stor (men ganska starkB) ) och gillar sma snabba brador som lyssnar pa viktforskjutning.
Surfade en 5"8' fisk for ett tag sen, da jag sabbat min egen brada, och den var skitkul, superlatt att svanga, men kandes instabil pa storre vagor. Over 3 foot och den borjade skaka och hoppa och sladda. Var som att surfa en jakla pappkartong! Och lite instabil i takeoffen pa snabbare vagor, vilket inte ar sa bra for mig i den fas jag ar i just nu, aven om den var ratt sa lattpaddlad och fangade vagen latt.
|
|
|
|
|
#65632 |
Hea
|
|
|
|
|
#65638 |
Stoke: 84 |
|
Haaaaaaaaaaahahhahahaaa! Min är perfekt iaf.
|
|
|
|
|
#65644 |
Stoke: 30 |
|
Hea skrev:
SharkBoy skrev:
- låg rocker framåt
- kontinuerlig rocker
det ni ska undvika:
- tjocka rails
Tack SharBoy! Vad ar rocker? Raka outlines ar val bra om man surfar tubande eller branta, snabba vagor dar man vill ha fart snarare an att gora skarpa svangar? Ar det det du menar? Fast det kan man ju vilja gora aven fast man ar tjej:kiss:?
Annars haller jag med, later logiskt. Jag ar sjalv inte sa stor (men ganska starkB) ) och gillar sma snabba brador som lyssnar pa viktforskjutning.
Surfade en 5"8' fisk for ett tag sen, da jag sabbat min egen brada, och den var skitkul, superlatt att svanga, men kandes instabil pa storre vagor. Over 3 foot och den borjade skaka och hoppa och sladda. Var som att surfa en jakla pappkartong! Och lite instabil i takeoffen pa snabbare vagor, vilket inte ar sa bra for mig i den fas jag ar i just nu, aven om den var ratt sa lattpaddlad och fangade vagen latt.
nu tänkte jag mest på brädor för tjejor i mer vardagliga förhållande än vad jag antar att du kör.
Raka outlines är kanske lite för bredd av ett begrepp, ett retro fish har ett rak outline för att kompensera med extra rail för sin korta längd men dem har inte speciellt mycket kontrol i branta vågor eftersom dem har för bredda tail/nosar.
å andra sidan, har en minigun - gun en rak outline på grunde av att dem är smal i nos tail och mitten för just kontroll (inte fart, men den kan få fart och moment med ett längre funktionell rail - alltså antal tum rail i vattnet) Oxå, rakare outline vill inte gör så korta svängar och på större vågor så vill man gör längre svängar.
Båda rocker och outline borde kompenserar varandra
|
|
|
|
|