Facebook data

1
Åsa igår: Vem fn parkerade nere i hamnen?!
#65579 Åsa igår: Vem fn parkerade nere i hamnen?! 15 år, 9 månader sen Stoke: 7

above_the_law
graphgraph

Grrrrymt fina dagar nu, MEN;

Igår var det ett gäng (en buss med en massa synliga brädor, ffa vindsurfing), som åkte ända ner till hamnen vid Åsa Stenudde och stog där ett bra tag. Genast var det flera båtägare som började gnälla inkl han som äger marken. Dom hotade dessutom med att det tyvärr kommer att bli efterföljder p g a detta tilltag:-(.

När jag sa till och förklarade läget för en vågsufare vid bussen så sa han att dom andra i bussen var vindsurfare och att dom bara packade ur, men inte fn flyttade dom på sig sedan för det...
Fattar inte hur någon kan äventyra en så unik spot i vårat vågfattiga land!

OBS! OBS! OBS!
Man åker ALDRIG ner med brädor och utrustining ända ner i hamnen vid Åsa stenudde.
Det är ju egentligen inte ens tillåtet att köra ner på grusvägens första del och risken är ju att det blir totalförbud om vi kör ända ner. Har ju alltid varit en oskriven lag att inte göra det sedan tidigare klagomål!
Man parkerar istället på båtuppläggningsplatsen till höger strax innan och försöker vara så disktret och trevlig mot infödingarna som möjligt...

Tror inte det blir svårt att få ihop en "lynch-mob" mot den som ev är orsak till att Åsa Stenudde stängs av helt med bommar och stängsel (som t ex längst ute på Onsala/Draget...
(Visst, jag är skadad och därför extra grinig nu...)

Logga in för att svara
#65583 Svar: Åsa igår: Vem fn parkerade nere i hamnen?! 15 år, 9 månader sen Stoke: 4

Jimbob
graphgraph

Skriv ut reg.nr här med tillhörande uppläxning så att "alla" kan se hur fint bussen står parkerad på rätt plats nästa gång.

Logga in för att svara
#65590 Svar: Åsa igår: Vem fn parkerade nere i hamnen?! 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

det funkar tyvärr inte att hänga ut någon genom exempelvis reg nr

redax tar bort det snabbare än vad någon hinner säga censur...

Logga in för att svara
#65591 Svar: Åsa igår: Vem fn parkerade nere i hamnen?! 15 år, 9 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Upps....!!!

Jag råkade parkera min bil där en liten stund. Ville bara kolla att jag hittat rätt. Men jag hade ingen stor svart skåpbil. Men jag såg den dock.
Självklart ska man försöka respektera sura markägare. Å jag förstog ganska snabbt att man skulle parkera lite högre upp på vägen. Där alla andra står å sen gå ner. Inte så värst jobbigt var det!

Tack för trevlig stämning i vattnet å bra surf. Trots att jag hoppade i vattnet lite för sent.

Danne

Logga in för att svara
#65643 Svar: Åsa igår: Vem fn parkerade nere i hamnen?! 15 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Well ganska många som åker ner till hamnen och parkerar, kom en hel familj på kvällen i sin stora SUV som körde längst ner, sen kom den en stor husbil, ingen hade med surfing att göra, så om båtägarna/markägarna gör något, så beror det nog knappast enbart på surfarna, men vanligast är att windsurfare kör ner, för de har så mycket skräp med sig och vill rigga på den lilla gräsplätten.

Kanske kunde någon prata med fam. Hertz och be dem sätta upp tydligare skyltar. Själv hittade jag en lös "påle" som låg och flöt med akterförtöjning till en båt och sa till en annan båtägare, om vi går sådant, hjälper till och håller uppsikt, så tror jag vi blir uppskattade.

Fast jag hade gärna betalat några hundra per år för att få en nyckel till en bom!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!