Facebook data

1
reklam sms utskick
#65640 reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

tror det har diskterats tidigare på forumet men hittar ingen tråd. Är det mer än jag som får en massa sms reklam utskick om surf eller skate relaterade event eller butiker.

Jag har fått det under en längre tid. jag har mina misstankar om var det kommer ifrån men är inte helt säker. tror att det är någon som samlat en massa nummer under en längre tid och sålt dem vidare.

Någon som vet vad man kan gör för att slippa skiten eller har samma problem?

Logga in för att svara
#65642 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Får dom med! Och jag tror alltid det e en dejtinbjudan från nån dam men ack nej; bara superrea-erbjudanden fra Ants...

Logga in för att svara
#65645 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

ok, tack för det. det var det jag misstänkte. Ja man blir lite glad när det dimper ner ett mail i telefonen men mindre glad när man läser det... Jag har precis skickat ett mail till honom.

Logga in för att svara
#65693 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

"Du kan närsomhelst begära utträde genom att skicka ett SMS eller chat (nedan) med texten "STOPP". Du kommer dock missa utlottning av prylar."

sideways-sms.blogspot.com

Men räkna med att du får upprepa proceduren varannan månad...

Logga in för att svara
#65715 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Äh, det är ju bara kul med lite info

Logga in för att svara
#65754 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

HEHEHE DU är bara ute för o gnälla va..... hehehehe..... gnägg gnägg gnäggrlignägggnägg... som en ponny..

Logga in för att svara
#65766 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

det är kul med info om man har begärt det. jag har inte lagt ut mitt nummer för sms reklam. det finns inget i bland de erbjudande som skickats till mig de sista fem åren som har varit av intresse. Dessutom att någon annan tjänar pengar på att sälja numret vidare stör mig. Skulle vara kul och se hur kul du tycker det är med information i din telefon som du är helt ointresserad av i flera år?

sverre, du känner inte mig det minsta så bespara mig dina löjliga komentarer. Det är just den nivån som du har lagt här som gör att man inte besöker forumet så ofta.

Logga in för att svara
#65778 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 5

freddan
graphgraph

99% av dom smsen e ointressanta 1% kanske e intressant om de varit lite framförhållning.
Tog bort mig för ett tag sen å har inte fått skit längre så ja e nöjd

Logga in för att svara
#65785 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Copter skrev:

sverre, du känner inte mig det minsta så bespara mig dina löjliga komentarer. Det är just den nivån som du har lagt här som gör att man inte besöker forumet så ofta.

Logga in för att svara
#65830 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Copter skrev:

O NEEEEEJ!!!! Fan också att du inte besöker forumet så ofta, du är djupt saknad!!!

Det här har ältats ett tag, och du försöker hyvla gammal ost... Om du nu trodde att du visste vem det var, varför kontaktade du inte personen direkt ifråga? JO för att du ville kasta PAJ!!!

men det var du som fick BAJ i ansiktet!!!! muuuuuuuuuuuuuuuuuu hehehe

Logga in för att svara
#65850 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

sverre skrev:
Copter skrev:

O NEEEEEJ!!!! Fan också att du inte besöker forumet så ofta, du är djupt saknad!!!

Det här har ältats ett tag, och du försöker hyvla gammal ost... Om du nu trodde att du visste vem det var, varför kontaktade du inte personen direkt ifråga? JO för att du ville kasta PAJ!!!

jävla nolla....skit i o läs det eller ännu mindre svara på det om det inte passar.

Logga in för att svara
#65851 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

Limpan Lappland skrev:
"Du kan närsomhelst begära utträde genom att skicka ett SMS eller chat (nedan) med texten "STOPP". Du kommer dock missa utlottning av prylar."

sideways-sms.blogspot.com

Men räkna med att du får upprepa proceduren varannan månad...

tack för tipset!

Logga in för att svara
#65900 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Copter skrev:
sverre skrev:
Copter skrev:

jävla nolla....skit i o läs det eller ännu mindre svara på det om det inte passar.

OK.... men du läser uppenbarligen vad jag skriver.... och svarar på det också....

vad var det du som om nolla...??

Logga in för att svara
#65930 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

sverre skrev:
Copter skrev:
sverre skrev:
Copter skrev:

OK.... men du läser uppenbarligen vad jag skriver.... och svarar på det också....

Ok sverre två scenario.
1, Har läst en del av dina inlägg här senaste året. Kan inte utesluta att du är under 18 år. Då ber jag om ursäkt för påhoppet och önskar dig fortsatt trevligt sommarlov. Du kan sluta läsa mitt svar här.
2, Nu är det så att alla sitter inte dagarna i ända och lusar ner forumet med off topic och löjliga kommentarer.
Jag har trots allt sett utvecklingen här sedan start men inte varit speciellt aktiv. Ibland går jag in och läser en del inlägg som jag tycker är intressanta. Det finns många kunniga surfare med framför allt goda restips runt världen.
Det är fritt att välja och välja bort, många trådar passar mig inte och de väljer jag bort. Eftersom jag inte varit på forumet på ett tag när det här dök upp så visste jag inte att det fanns en tråd nyligen. Jag har ett svagt minne att det var under diskussion för ett antal år sedan. Jag hade även ett svagt minne om vem det kunde vara men visste inte först hur jag skulle få tag på honom. Jag valde att lägga ut en tråd och skickade sedan ett mail till vederbörande och fick svar ganska snabbt. Problemet löst. Något som Sverre inte tycker är ok.
Vad jag menar med en nolla är, du lägger dig i en massa skit som du inte behöver. Lägger oändlig tid på att vara kaxig och försöka vara rolig på andras bekostnad. Du har en attityd som jag vet att du inte har eller vågar ha på surfspotsen eller line upen, om du överhuvudtaget surfar. Allt detta väl gömt bakom din dator. Alla kan göra sig löjlig väl gömd bakom sin dator skärm, och du gör det väl, det är vad jag kallar en nolla.
Jag har svarat på de mail som är direkta svar till mig på den tråd jag lagt ut. Skillnaden är att du svarar på en tråd där du inte tillför ett svar på frågan eller som är direkt riktat till dig.

Logga in för att svara
#65931 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Copter skrev:
tror det har diskterats tidigare på forumet men hittar ingen tråd. Är det mer än jag som får en massa sms reklam utskick om surf eller skate relaterade event eller butiker.

Jag har fått det under en längre tid. jag har mina misstankar om var det kommer ifrån men är inte helt säker. tror att det är någon som samlat en massa nummer under en längre tid och sålt dem vidare.

Hur har det gått? Har du avregistrerat dig än?

Du verkar inte bo i Stockoholm eftersom att du inte uppskattar reareklamen som oftast endast berör Stockholmsbutiker.

Logga in för att svara
#65935 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Copter
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Copter skrev:

Hur har det gått? Har du avregistrerat dig än?

Du verkar inte bo i Stockoholm eftersom att du inte uppskattar reareklamen som oftast endast berör Stockholmsbutiker.

jag fick ett mail från ants där han förklarar och erbjuder att ta bort det från listan, så jag utgår från att det är löst nu.

som jag även skrev till honom så kan säkert sms utskick vara ett bra vertyg för att få ut reklam osv. mitt problem var att jag aldrig signat up någonstans. plus att precis som du säger är det väldigt stockholm orienterat. I mitt fall bor jag inte ens i sverige så det känns ännu mer ointressant.

Logga in för att svara
#65980 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Copter skrev:
sverre skrev:
Copter skrev:
sverre skrev:
Copter skrev:

Ok sverre två scenario.
1, Har läst en del av dina inlägg här senaste året. Kan inte utesluta att du är under 18 år. Då ber jag om ursäkt för påhoppet och önskar dig fortsatt trevligt sommarlov. Du kan sluta läsa mitt svar här.
2, Nu är det så att alla sitter inte dagarna i ända och lusar ner forumet med off topic och löjliga kommentarer.
Jag har trots allt sett utvecklingen här sedan start men inte varit speciellt aktiv. Ibland går jag in och läser en del inlägg som jag tycker är intressanta. Det finns många kunniga surfare med framför allt goda restips runt världen.
Det är fritt att välja och välja bort, många trådar passar mig inte och de väljer jag bort. Eftersom jag inte varit på forumet på ett tag när det här dök upp så visste jag inte att det fanns en tråd nyligen. Jag har ett svagt minne att det var under diskussion för ett antal år sedan. Jag hade även ett svagt minne om vem det kunde vara men visste inte först hur jag skulle få tag på honom. Jag valde att lägga ut en tråd och skickade sedan ett mail till vederbörande och fick svar ganska snabbt. Problemet löst. Något som Sverre inte tycker är ok.
Vad jag menar med en nolla är, du lägger dig i en massa skit som du inte behöver. Lägger oändlig tid på att vara kaxig och försöka vara rolig på andras bekostnad. Du har en attityd som jag vet att du inte har eller vågar ha på surfspotsen eller line upen, om du överhuvudtaget surfar. Allt detta väl gömt bakom din dator. Alla kan göra sig löjlig väl gömd bakom sin dator skärm, och du gör det väl, det är vad jag kallar en nolla.
Jag har svarat på de mail som är direkta svar till mig på den tråd jag lagt ut. Skillnaden är att du svarar på en tråd där du inte tillför ett svar på frågan eller som är direkt riktat till dig.

och...?

Logga in för att svara
#66093 Svar: reklam sms utskick 15 år, 9 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Det är FANTASTISKT hur adrenalinet sprutar här inne

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!