Facebook data

1
Brädval???
#65679 Brädval??? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

r3wefew
graphgraph

Hej allesammans!

e helt ny när det gäller vågsurfing o behöver lite hjälp o råd med val av bräda.. surfat en hel del vindsurfing o kitesurfing innan o lite bland vågor, dock inte så mycke ren vågsurfing mer än grunderna 1 vecka på bali för 1 år sedan.. tror ja använde 6,8 minimal började få till svängen .. kollat på en del brädor men vet fortfarande inte riktigt vad jag skall ha o vad för storlek för att utvecklas bra..ja väger ca 85 kg.. några erfarenheter av NSP funboard eller Nord minimal? andra brädmärken eller brädtyper? bra dåligt?

// Freddan

Logga in för att svara
#65680 Svar: Brädval??? 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

NSP är riktigt grym!!!!

Logga in för att svara
#65691 Svar: Brädval??? 15 år, 9 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Jag testsurfade en Crown 7.2 i torsdags och fredags förra veckan och den var riktigt kul att surfa på. Den är lättare än NSP, men fortfarande mycket tåligare än en bräda i polyester (typ Nordbrädan).

Allt beror ju på vad man värdesätter när man väljer bräda. Pris, vikt, shape, grafisk design och tålighet tänker jag på i första hand.

Så det är ju lite upp till dig vad som känns viktigt och framförallt om man har en max gräns vad brädan får kosta, det kan ju begränsa valmöjligheterna ganska mycket såklart.

Det är ju betydligt mindre kraft i vågorna i Sverige jämfört med Bali, så därför behöver du lite mer volym på bräda här hemma. Våtdräkten gör att man får några extra kilo också och man tappar lite smidighet osv.

Hoppas du blev något klokare...

Ha det gott
//Göran

Logga in för att svara
#65742 Svar: Brädval??? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

r3wefew
graphgraph

aa tack för svaren!! gött så det e funboard som verkar mest lovende. o storlek 7,2. crown ser ju också riktigt nice ut.. kan det vara värt att lägga 700 kr extra för den istället nsp:n om man tänker prestanda?

Logga in för att svara
#65765 Svar: Brädval??? 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

Själv skulle jag välja crown funshapen:)

Logga in för att svara
#65837 Svar: Brädval??? 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

firstdescente
graphgraph

Det brukar löna sig att lägga lite mer än man tänkt sig på en bräda som är bättre, då är risken mindre att man "växer" ur den lika fort.

NSP brädorna är lite tunga tycker jag ( är jag för diplomatisk nu? ), visserligen läste jag nånstans att de är uppdaterade fr.o.m. 2009 och därmed kanske lite lättare...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!