Facebook data

1
LOS ANGELES
#65817 LOS ANGELES 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

kallefranlinkoping
graphgraph

Hej,
Jag flyttar till L.A i höst för att jobba. kommer jobba ganska nära Santa monica.
Vart är det bäst surf i L.A området? med andra ord vart ska man bo?

mvh / KFL

Logga in för att svara
#65818 Svar: LOS ANGELES 15 år, 9 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

santa monica har ok vågor, venice också ok, men nere vid El Porto så blir det många gånger bättre sedan har du Malibu, county line strax norrut ocksa, det beror helt på hur långt du orka kör till surf eller jobb

Logga in för att svara
#65825 Svar: LOS ANGELES 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Lyckost!

Och strax söder om El Porto ligger väl softa Hermosa Beach om jag inte missminner mig?
Förutom surfen finns det andra fördelar att bo där, om man är singel... (ja, man behöver ju inte vara singel egentligen men det är mer politiskt korrekt då...)
Hermosa är Nr 1 i USA när det gäller hög medelinkomst kopplad till andel singlar i befolkningen: www.e24.se/lifestyle/resor/artikel_1461581.e24

Logga in för att svara
#65840 Svar: LOS ANGELES 15 år, 9 månader sen Stoke: 5

Rehnso
graphgraph

Tja! Jag kommer också att vara i Sta Monica under hösten, från 22 september fram till jul. Jag tar med fru och barn och kommer mestadels att ha semester, hehee..

Jag har varit i La ett otal gånger under de senaste 5 åren och det vore kul att hooka upp för lite surf. JAg har en hel del surfpolare därborta och dom har koll på läget. Håller dock med Sharkboy om att sta monica är rätt kasst, Venice ok men El Porto och Malibu är bäst. Dock duger Sta Monica för morgonsurf om man inte har tid att köra till något annat ställe.

Mvh Anders

Logga in för att svara
#65859 Svar: LOS ANGELES 15 år, 9 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

Men tanken på att hyrorna är sjukt högt i området vore det koolt om nån skulle ordna en Stoke Surf House typ ....... Posta gärna om du har plats/ledigt rum och när.- Jag kommer att vara där och hemmavid (Carlsbad/Encinitas) i höst också. Min moster som bodde vid The Wedge har gått bort .. :--( ... synd på flera sätt... Stay Stoked!! //Gaz

Logga in för att svara
#65861 Svar: LOS ANGELES 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

kallefranlinkoping
graphgraph

Tack för bra tips!
kanske el porto är stället man ska föröka bo i, hur är det att bo där förutom surfet?

Logga in för att svara
#66535 Svar: LOS ANGELES 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Dealis
graphgraph

Tja dra til Zuma Beach längst ut i spetsen av Mallibu riktigt bra har varit där flera gånger ta med Longboarden så får du smiskat många vågor!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!