Facebook data

1
tyngden av en läpp
#65826 tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Ibland försöker man förklara för folk som inte surfar att det är kraften i vågen och inte nödvändigtvis storleken som spelar roll (öh, kanske inte bara surf förresten...). Här är en video som illustrerar just denna typ av kraft: www.liveleak.com/view?i=489_1249330964

Logga in för att svara
#65833 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jag har i alla fall fattat att det är kraften som har mest betydelse i en våg ju mer kraft ju fortare vågen åker iväg.

Logga in för att svara
#65842 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

långbräda
graphgraph

tung..

Logga in för att svara
#65843 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Det där är tyngden av en skopa, inte ne läpp. Dessutom så står bilen på fast underlag, själv släpas man med i en våg, om man inte nitas mot revet då...

rätt ska va rätt

Logga in för att svara
#65846 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Dessutom var det allt jäääääääääääävligt högt du!! Plus!! Att allt kom på en gång, inte som i en våg där vattnet kommer .... i en våg!

Logga in för att svara
#65852 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

Jag kanske mer tänkte på skillnaden mellan en kraftigt sugigt tubande våg där vattnet faktiskt i princip faller rakt ner - kontra en långsamt brytande våg där vitvattnet slött rullar nerför facet på vågen. Förlåt Sverre, jag visste inte att du hade mens.

Logga in för att svara
#65856 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 3

Pazki
graphgraph

ATA skrev:
[quote]Jag kanske mer tänkte på skillnaden mellan en kraftigt sugigt tubande våg där vattnet faktiskt i princip faller rakt ner - kontra en långsamt brytande våg där vitvattnet slött rullar nerför facet på vågen. Förlåt Sverre, jag visste inte att du hade mens.[/quote

Fight, anyone?

Logga in för att svara
#65864 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Fattar inte hur man kan överleva Teahupoos läpp?!!!

Logga in för att svara
#65888 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

ATA skrev:
Förlåt Sverre, jag visste inte att du hade mens.

HAHAHAHAHAHAHAHA

Logga in för att svara
#65889 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Roligt viodeoclip var de ju också!!

Logga in för att svara
#65902 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ATA skrev:
Jag kanske mer tänkte på skillnaden mellan en kraftigt sugigt tubande våg där vattnet faktiskt i princip faller rakt ner - kontra en långsamt brytande våg där vitvattnet slött rullar nerför facet på vågen. Förlåt Sverre, jag visste inte att du hade mens.

och tänka sig... jag visste inte att du var intelligensbefriad...

Jag pratar inte om nån slött rullande våg..
Även en sugande våg med tung läpp faller om pö, allt vatten i vågen träffar inte samtidigt, även om det går fort. Redan när du träffas av läppen trycks du ned, sen följer mer o mer vatten från vågen och trycker dig längre..

Skopan tömde allt på exakt samma gång.

Logga in för att svara
#65908 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

en mer adekvat illustration av en tung läpp är den här:

Logga in för att svara
#65909 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jag har fattat det hela som att en vågs kraft även om den endast har skum eller om den har en stor tub att kraften kommer underifrån. Och sen om det blir en stor läpp som jag fattar är taket på tuben så beror detta på hur djupt/grunt det är på platsen samt hur lång tid det har varit det innan alltså längre ut i vattnet. Samt hur mycket kraft det fanns där vågen bildades där ute på det stora havet och sen hur mycket bottenmotstånd det fanns när tuben blev till. Kortfattat så har jag fattat det som att tyngden kommer underifrån som sedan trycker upp sig själv.

Bilfilmen var ju fin fast den vattenkraften skapades ju inte på det sätt som en tubs kraft skapas enligt mig. Tänk dig mer som om ett avloppslocks på marken trycks uppåt av kraften som vattnet som kommer underifrån ja då när vattnet sen faller ner samt även locket då blir det mycket kraft, fast inte på samma sätt som en tub men mer liknande kraft än vattnet från skopan.

Så tror jag så har jag fattat det alla fattar inte saker som jag.

Logga in för att svara
#65925 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 4

ATA
graphgraph

"Jag kanske mer tänkte på skillnaden mellan en kraftigt sugigt tubande våg där vattnet faktiskt i princip faller rakt ner - kontra en långsamt brytande våg där vitvattnet slött rullar nerför facet på vågen. Förlåt Sverre, jag visste inte att du hade mens."

Ursäkta Sverre - jag menade ägglossning..

Logga in för att svara
#65978 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ATA skrev:
"Jag kanske mer tänkte på skillnaden mellan en kraftigt sugigt tubande våg där vattnet faktiskt i princip faller rakt ner - kontra en långsamt brytande våg där vitvattnet slött rullar nerför facet på vågen. Förlåt Sverre, jag visste inte att du hade mens."

Ursäkta Sverre - jag menade ägglossning..

nja.... jag kan se till att du kan få hårdkokta strutsägg uppkörda i röven, å ska du fan få se på både mens och ägglossning.. hehehehehehe!!!!!!!

din MAMMA

Logga in för att svara
#65983 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Du kan inte mena allvar... Min farfar hade ett strutsägg hemma och jag måste säga att dom e STORA. Tror ej ATA e mottaglig för dessa dimensioner...

Logga in för att svara
#65984 Svar: tyngden av en läpp 15 år, 9 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Vilken våg har tyngsta läppen: Teahupoo, Maverick, Cyklops, Puerto Escondido eller...X?

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!