|
#6589 |
NORD ute i världen: debatt please! 18 år, 3 månader sen |
|
Fördomar?
|
|
|
|
|
#6593 |
Svar: NORD ute i världen: debatt please! 18 år, 3 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Säg till nästa gång ni kommer ner hit så kanske vi kan hitta två "exotiska chillade" skauningar med gamla trasiga brädor.......Hör av er till mig, jag kan def hjälpa er vaska fram några ur den mörka bushen härnere!
|
|
|
|
|
#6595 |
ErikG
|
P.s glöm inte att ta med litta "pling-pling" och glaspärlor annars kan dom bli sura:woohoo:
|
|
|
|
|
#6596 |
|
Huba Huba
|
|
|
|
|
#6598 |
Stoke: 11 |
|
att ni orkar...tråkiga liv ni måste ha
|
|
|
|
|
#6602 |
|
JAh
|
Frankie skrev:
att ni orkar...tråkiga liv ni måste ha
sant: kolonialister har ett roligare liv!
|
|
|
|
|
#6653 |
Stoke: 1 |
nirre
|
Tycker det är lite konstig kritik. Har du några bilder på bleka fransmän med nord-kläder å basker så lägger jag upp dem me. Det skulle vara skitballt! Vi är ju inte precis något stort klädmärke så det är alltid kul att se utlänska surfare i nord-kläder! Det har inget att göra med fördommar, killarna på bilderna är bara ett par kompisar till en av våra medlemmar. Dem e stokade surfare precis som vi och blev enligt medlemmen väldigt glada för surftishar från Sverige.
|
|
|
|
|
#6658 |
|
bla bla
|
nirre skrev:
Tycker det är lite konstig kritik. Har du några bilder på bleka fransmän med nord-kläder å basker så lägger jag upp dem me. Det skulle vara skitballt! Vi är ju inte precis något stort klädmärke så det är alltid kul att se utlänska surfare i nord-kläder! Det har inget att göra med fördommar, killarna på bilderna är bara ett par kompisar till en av våra medlemmar. Dem e stokade surfare precis som vi och blev enligt medlemmen väldigt glada för surftishar från Sverige.
"Vi" hit och ditt och bla bla bla bla bla bla bla bla bla................ och slutligen bla bla bla bla!
|
|
|
|
|
#6659 |
|
bla bla
|
hade jag varit i behov av fräsha kläder hade jag tagit emot vilken t-shirt som helst. Räkna oxå med att jag hade blivit bästis med dig för det! MEN TACK O LOV HAR JAG RÅD MED ATT KÖPA EGNA KLÄDER OCH DÄRFÖR KOMMER JAG ALLDRIG ATT BLI DIN VÄN!
|
|
|
|
|
#6660 |
Stoke: 0 |
Yann
|
nirre skrev:
Har du några bilder på bleka fransmän med nord-kläder å basker så lägger jag upp dem me. Skicka tischan så ordnar jag det. Je sui un bonbon!
|
|
|
|
|
#6662 |
Stoke: 9 |
|
intressant att folk blir så upprörda så fort NORD hittar på något. Om killarna är stokade över att sprida sitt märke till "exotiska" delar av världen så kan de väl få vara det. Att jämföra det med kolonialism är ju absurt!
om det dök upp nån ful australiensare och frågade om jag vill ställa upp på ett par bilder med surfbräda, deras t-shirts och en isbjörn i bakgrunden i gengäld mot en påse jordnötter och tröjan ifråga så hade jag säkert sagt ja (och jag har faktiskt råd att köpa nya t-shirts även om det händer sällan). Det är ju inte direkt så man säljer sitt hem och sin familj.
eller är det bara så att ni är oroliga att nord-märket gör att folk får upp ögonen för sverige som surfnation vilket leder till mer kooks i take-offzonen på skäret? 
|
|
|
|
|
#6663 |
Stoke: -10 |
|
Bla bla... Så jävla patetisk du är. Erkänn att du bara är avis på den Nordsnubbe som haft råd att åka på en riktig surfsemester.
Själv tycker jag det är förbannat roligt med folk som vågar satsa på det vi alla andra innerst inne vill. Att både leva och jobba med surf. Kör så det ryker Nord och alla surfbutiker, fotografer, filmare mfl.
|
|
|
|
|
#6664 |
nirre
|
Vet inte om du missade det men det är inte mina bilder eller jag som känner surfarna. Tråkig att du blivit så stött av dem. Bara en liten fråga: Måste det vara så att surfarna på bilden är fattiga och behövande som du skriver bara för att de är färgade? Vem är det som har fördommar igentligen?
|
|
|
|
|
#6667 |
Stoke: 68 |
|
WHAT THE FUCK ARE YOU GUYS GOING ON ABOUT?????
It's tough when the weather is cold and the surfs not as good..to find something to entertain yourselves with..Is it THAT important in the great scheme of things....
We are all different..THANK JAH ..otherwise it'd be pretty fucken boring.....
CHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILLLLLL OUUUUUUUUUUUUTTTT..BE COOL..
write nice things to each other..respect one another..even if we all have different views..so what.....
have a nice day....Peace..hope kahuna brings swell....RATMAN:::::::::: 
|
|
|
|
|
#6670 |
|
bla x3
|
OK OK OK OK JAG ÄR PATETISK, FULL AV FÖRDOMAR OCH JÄKLA AVIS PÅ NORD. JAG SKULLE GÖRA VAD SOM HELST FÖR EN NORD T SHIRT.
PS: KILLARNA PÅ BILDERNA ÄR STENRIKA OCH ÄLSKAR ATT STÄLLA UP PÅ BIL MED GULA GAMLA HALV TRASIGA BRÄDOR, RIGHT!
|
|
|
|
|
#6679 |
Stoke: 3 |
|
fy fan vilken idiot som vill debattera det här. varför är det inte ok att ha 2 stokade snubbar med nord tisher på bild? det är såna människor som är dom riktiga nazisterna, som i sin rädsla att inte vara politiskt korrekt särbehandlar alla som inte kommer från samma inkomstgrupp. dra, ditt as.
|
|
|
|
|
#6686 |
|
|
|
|
|
#6712 |
|
Håller med Andreas till 100%. Klokt sagt och med det borde det sättas punkt för den här idiotiska diskussionen!
|
|
|
|
|
#6717 |
|
ftg
|
Filippa skrev:
Håller med Andreas till 100%. Klokt sagt och med det borde det sättas punkt för den här idiotiska diskussionen!
"och jag håller med Filippa till 100%!!!!!!!!!!!!!!!!! " Nazisterna höll oxå med varandra.....
men var är debatten? Kan inte folk säga vad de tycker utan att kalla varandra för avis och patetiskt? och framför allt utan att hålla med varandra hela tiden?
Ingen debatt = ingen utveckling
|
|
|
|
|
#6722 |
Stoke: 10 |
|
ftg, det finns ingen jävla debatt! det är ett par jävligt varma och roliga bilder eftersom surfarna ser sjukt stokade ut oavsätt om de är oranga, gröna, fransmän, 08-or eller skåningar. hur fan kan man förknippa nazister till något sådant här? man måste vara helt sjuk i huvudet om man ens tänker tanken...
Erik, dig tappar man bara mer och mer respekt för ju mer du uttalar dig. Skulle vilja se vad det är för någon individ som gömmer sig där bakom... Eller det kanske jag inte vill föresten.. droppa attityden för fan. vad försöker du bevisa?
|
|
|
|
|
#6724 |
ErikG
|
Öh Porris, lugna ner dig lite nu va. Har du ingen humor eller? Sluta svär så förbannat för helvete!
|
|
|
|
|
#6726 |
|
jamen
|
porra skrev:
hur fan kan man förknippa nazister till något sådant här? man måste vara helt sjuk i huvudet om man ens tänker tanken...
Så här skrev han (cosmocat) som du håller med:
"fy fan vilken idiot som vill debattera det här. varför är det inte ok att ha 2 stokade snubbar med nord tisher på bild? det är såna människor som är dom riktiga nazisterna, som i sin rädsla att inte vara politiskt korrekt särbehandlar alla som inte kommer från samma inkomstgrupp. dra, ditt ass
|
|
|
|
|
#6727 |
Stoke: -18 |
|
Att folk orkar hålla på efter nogger black så ska ni hitta någon ny hackkyckling eller?
jävla massa bjäffs
stay fresh
|
|
|
|
|
#6728 |
Stoke: 18 |
erc
|
Hehe
om man har så mycket åsikter varför inte skaffa sig ett konto?
|
|
|
|
|
#6729 |
Stoke: 4 |
|
|
|
|
|
#6772 |
|
porra.... chilla... lär känna folk istället...
erik kan vara bland den skönaste surfaren i sverige... kommer inte ihåg vem som rackade ner på honom i "spot" snacket, men erik har banne mig tagit hand om sina newbeies, var så säker... har honom att tacka för min utveckling i svea, ändå kom jag inte från skåne... hmm hur fan gick det till då?
ja jag har nog rökt på...
|
|
|
|
|
#6788 |
|
Jimbob
ha ha ha ha! Jävligt roligt men rätt
|
|
|
|
|
#6790 |
|
Jag får en varm känsla i magen av dessa bilder - för jag kan storyn bakom bilderna!
Erik G försöker bara göra sig lustig på andras bekostnad vilket som så ofta leder till att folk blir sårade och ledsna.
Men som Dolly Parton sa: "If you want the rainbow, you have to part with the rain".
/adisgladis
|
|
|
|
|
#6791 |
|
Keffer
|
Tråkiga anonyma inlägg ska bevaras med humör och två ton salt ....
|
|
|
|
|
#6794 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Okey, nu har ni haft 2 stokade snubbar med era tees på.
När får vi se Gazz med en jäkligt tajt en??? Kommer den finnas som poster eller darttavla? hehe
|
|
|
|
|
#6795 |
|
porra
|
markus, jag påstår inte att jag känner erik det minsta men med de uttalanden som han gjort här på forumet så verkar han vara otroligt egoistisk och tvärsynt.. kan säkert vara en skön lirare men det är en trisst attityd han framhäver sig med i alla fall..
|
|
|
|
|
#6800 |
ErikG
|
porra skrev:
markus, jag påstår inte att jag känner erik det minsta men med de uttalanden som han gjort här på forumet så verkar han vara otroligt egoistisk och tvärsynt.. kan säkert vara en skön lirare men det är en trisst attityd han framhäver sig med i alla fall..
Ok visst jag kanske är egoist på vissa sätt men jag är åtminstone ärlig med det!
Tvärsynt..öh att jag ser allt på tvären. Kan ju lika gärna tillskrivas dig och dina polare. Vem som är tvärsynt är ju mest en definitionsfråga. Eller hur?
De flesta jag känner som surfar har inte ert synsätt på saken. Men jag kanske mest umgås med egoister och tvärsynta:evil:
Jisses Porra jag kanske tom har hamnat i nån slags djävulssekt, hjälp vad ska jag ta mig till:woohoo: 
|
|
|
|
|
#6803 |
|
Fördomar? skrev:
www.nordsurf.com/Forum/tabid/69/forumid/1/postid/21668/view/topic/Default.aspx
Vilken dålig smak! Hade du lagt upp bilder av två "vita" fransmän eller engelsmän med nord t -shirt på sig? Jag tror inte det. Det är "roligare" med mörka, fattiga och behövande människor. Berrätta gärna för oss vad är syftet med denna smaklösa marknadsföring
Det luktar kolonianlism lång väg...
vadå '' dålig smak '' tror inte det handlar om marknadföring när nord visar upp dom här bilderna !
& det spelar väl f*n ingen roll om det e afrikaner, asiater, eropeer som dom ger bort t-shirtsen till. det
e roligt att några taggade surf kidz blir så glada !! oavset färg lr hur fattiga dom är !!
helt rätt nord, toppen bilder, blir själv riktigt glad själv när jag ser dessa bilder !!
skulle vara roligt att få se dom på några bilder där dom surfar okså 
|
|
|
|
|
#6833 |
|
porra
|
haha ok erik.. go for it.. die alone..