Facebook data

1
1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel
#66287 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Härligt med lite kommunikation surfare och ickesurfare emellan tycker jag .

Nu är min surfcirkel i Vågsurfing godkänd av studiefrämjandet så de som vill ansluta sig kan bekräfta det åter igen.

Detta innebär inget krångel med bestämda träffar som vissa tror att man måste ha eftersom att datumena skrives in efteråt och den ansvarige (jag) lämnar in dessa efter Sommar/höstsurfet tagit slut.

De som vill ha ersatt bensinpengar i bidrag eller annat som man kan lämna kvitton på är förnärvarande:

timpal0l - 1kpg
Elin_nybörjaren- 1kpg
Soulshine-Uppsala
Jonty-Uppsala

Av dessa 4 så är det bara Jonty som har surfutrustning hehe. Och alla utom jag har surfat innan.

Hur var det med Localhero?

Jo förresten om någon i surfcirkeln vill ha en gratis ledarutbildning så är det bara att meddela mig eftersom att det ingår om behov finns. Fast för vågsurfing behövs juh inget sånt. Men om någon av er andra vill ha en sån till något annat så kan ni gå på den, själv så kan jag tillräckligt mycket ledarskapsteorier och dess verklighet, i och med scouterna.

Logga in för att svara
#66292 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 9 månader sen  

Dr. Hemlich

Fucking djävla bidrags fusk. Va, det inte sånt här skit som Rainfelt skulle sätta stopp för.
Skamligt Elin att du

Logga in för att svara
#66307 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Dr. Hemlich skrev:
Fucking djävla bidrags fusk. Va, det inte sånt här skit som Rainfelt skulle sätta stopp för.
Skamligt Elin att du

Vågsurfing är ingen skit heller.

Logga in för att svara
#66333 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

stöld av VÅRA SKATTEPENGAR!!!!!!!!!!!!!

Logga in för att svara
#66336 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:

Varsågod och betala!!

Logga in för att svara
#66337 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Bättre att de går till boforskanoner då eller Jasplan? Tycker att surfen kan få lite statligt stöd när komuner pröjsar miljonbelopp till fotboll golf m.m. sverre skrev:

Logga in för att svara
#66338 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

oso1978 skrev:
Bättre att de går till boforskanoner då eller Jasplan? Tycker att surfen kan få lite statligt stöd när komuner pröjsar miljonbelopp till fotboll golf m.m. sverre skrev:

SURFING ???????????

är det stöd till surfing att ge pengar till Elin?????????

Logga in för att svara
#66340 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
oso1978 skrev:

SURFING ???????????

är det stöd till surfing att ge pengar till Elin?????????

Zzzz zzzzzzzzzzzzzzzzz du sover Sverre och talar bara i nattmössan!

Logga in för att svara
#66341 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Härligt med lite kommunikation surfare och ickesurfare emellan tycker jag .

Nu är min surfcirkel i Vågsurfing godkänd av studiefrämjandet så de som vill ansluta sig kan bekräfta det åter igen.

Detta innebär inget krångel med bestämda träffar som vissa tror att man måste ha eftersom att datumena skrives in efteråt och den ansvarige (jag) lämnar in dessa efter Sommar/höstsurfet tagit slut.

De som vill ha ersatt bensinpengar i bidrag eller annat som man kan lämna kvitton på är förnärvarande:

timpal0l - 1kpg
Elin_nybörjaren- 1kpg
Soulshine-Uppsala
Jonty-Uppsala

Av dessa 4 så är det bara Jonty som har surfutrustning hehe. Och alla utom jag har surfat innan.

Hur var det med Localhero?

Jo förresten om någon i surfcirkeln vill ha en gratis ledarutbildning så är det bara att meddela mig eftersom att det ingår om behov finns. Fast för vågsurfing behövs juh inget sånt. Men om någon av er andra vill ha en sån till något annat så kan ni gå på den, själv så kan jag tillräckligt mycket ledarskapsteorier och dess verklighet, i och med scouterna.

Ja javlar jesus,

Lite blandade kanslor har,

1. Varfor gjorde vi aldrig detta forut grappar?
2. En person som inte kan surfa startar studie cirkel i vagsurfing?
3. Bidrags mygel i vagsurfing speciellt av en person som inte kan surfa?
4. Varfor postar personen detta pa ett oppet internet forum?
5. Ar ELIN = SVERRE?

Logga in för att svara
#66342 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

1. Varfor gjorde vi aldrig detta forut grappar? = Ni ville inte ha någonting o göra med samhället och dess bidrag och ville inte vara styrda av någon högre makt eftersom att ni trodde att denna typ av bidrag innebär styrning av er frisurfing, men så är ju inte fallet. Ingen medlemsavgift eller några svåra krav finns bara uppmuntring till surfing från Studiefrämjandet.

2. En person som inte kan surfa startar studie cirkel i vagsurfing? = 3 av 4 kan surfa för närvarande, jag är bara administratör medans jag har rollen som en ickesurfare.

3. Bidrags mygel i vagsurfing speciellt av en person som inte kan surfa? = Bidrag ges till allt möjligt allt ifrån lunchpromenader till kajakpaddling på Studiefrämjandet.

4. Varfor postar personen detta pa ett oppet internet forum? = Det är min metod . Informationen är öppen för alla eftersom att många vet inte vad de går miste om. Viktigt att informationen når alla de berörda samt de som kommer på att de vill ta tillvara "gratis pengar" på detta sätt. Och därmed få liten del av sin egna betalda skatt tillbaka iform av bidrag som bensinpengar till surfing.

5. Ar ELIN = SVERRE? = Sverre har koll på vissa bidrag ja. (Elin) Jag har koll på studiecirkel bidrag eftersom att jag har sökt sånt och delat ut sånt till andra gruppmedlemmar förut.

Andiss något mer du undrar över?

Logga in för att svara
#66346 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Det ar retoriska fragor...

Skiter bjornen i skogen?

Logga in för att svara
#66347 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Andiss skrev:

Skiter bjornen i skogen?

HAHAHAHAHA MOOOOOUUU hehehehehe

Logga in för att svara
#66349 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Andiss skrev:

Skiter bjornen i skogen?

Jaha så du undrar över min retorik? Isåfall så fär du äran att fortsätta att undra. Något sånt avslöjar jag inte.

Logga in för att svara
#66351 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Sover Dolly Parton pa rygg?

Logga in för att svara
#66352 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

If jesus was the christ he would shit himself so hard that he would become a rocket, when he saw how a good christian as you Elin were sheeting...

Logga in för att svara
#66356 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Andiss skrev:

Skiter bjornen i skogen?

Jaha så du undrar över min retorik? Isåfall så fär du äran att fortsätta att undra. Något sånt avslöjar jag inte.

Det är bara att fortsätta undra över hur det kommer sig att jag är som jag är här.

Logga in för att svara
#66359 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Andiss skrev:

Skiter bjornen i skogen?

HAHAHAHAHA MOOOOOUUU hehehehehe

Jag hör tjuren åter igen. Drömmer du om tjurfäktning Sverre?

Logga in för att svara
#66373 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

oso1978 skrev:

Öh vakna upp för fan! Det kostar inte pengar att exportera saker! ööööööööhhhhhh....

Logga in för att svara
#66379 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Känns som vissa är lite avundsjuka på att andra vissa tar tag i saker o ting...

vad gör man inte för att komma till vågorna lättare o billigare....

Logga in för att svara
#66385 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Soulshine skrev:

VERKLIGEN Tintin!! VERKLIGEN!

Logga in för att svara
#66386 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

oso1978
graphgraph

Det kostar likväl att !köpa! kanoner av Bofors som för staten att köpa tyska tigertankar och saab´s Jasplan och annat skit som man köper in från andra länders vapentillverkning. Saab så väl Bofors gör pengar på att staten köper vapen av dessa företag eller är det statliga företag som gör gratis vapen till sveriges krigsmakt? Hoo hoo tror inte det! Föresten tack för tipset om epoxyn kör nog på det eftersom det också är mer miljövänligt.. ErikG skrev:
oso1978 skrev:

Öh vakna upp för fan! Det kostar inte pengar att exportera saker! ööööööööhhhhhh....

Logga in för att svara
#66395 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Soulshine skrev:

Jag ar jatteavundsjuk, det ar sa det kliar i hela kroppen...ja garna mera papper att klydda med nar man ska surfa....

Logga in för att svara
#66396 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

oso1978 skrev:
Det kostar likväl att !köpa! kanoner av Bofors som för staten att köpa tyska tigertankar och saab´s Jasplan och annat skit som man köper in från andra länders vapentillverkning. Saab så väl Bofors gör pengar på att staten köper vapen av dessa företag eller är det statliga företag som gör gratis vapen till sveriges krigsmakt? Hoo hoo tror inte det! Föresten tack för tipset om epoxyn kör nog på det eftersom det också är mer miljövänligt.. ErikG skrev:
oso1978 skrev:

Tydligen har den svenska folksskolan (som kostar en slant eller tva) visat sig vara oformogen att lara folk fora en logisk diskussion....(om du inte ar ironisk forstas)...

Logga in för att svara
#66398 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Lunch = 2 pieace variety meal pa KFC...aaah svulla:sick:

Logga in för att svara
#66399 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Andiss skrev:
Soulshine skrev:

Jag ar jatteavundsjuk, det ar sa det kliar i hela kroppen...ja garna mera papper att klydda med nar man ska surfa....

Pappret lämnar vi juh hemma i datorn för vi vill juh inte att det ska bli blött.

Allvarligt så tycker inte jag att det lilla pappersarbete som krävs för denna surfcirkel är inget att bli trött över. Förresten så är det ju jag som fixar det o sånt e ju inget jobbigt för mig, lätt som en plätt.

Logga in för att svara
#66400 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Elin, finns det matbidrag ocksa? Isafall im IN!

Logga in för att svara
#66401 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Ämnet är vågsurfing fast jag nämnde även att surfcirkeln skulle studera oceanografi när jag skickade in mailet till Studiefrämjandet för godkännande av cirkeln. Bara så att du vet Jonty.

Logga in för att svara
#66402 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Andiss skrev:
Elin, finns det matbidrag ocksa? Isafall im IN!

Vi ska ju inte studera surfmat heller! Fast än så länge har vi inte kommit fram med alla våra idéer om vad vi ska göra i denna cirkel och hur vi kan baka in hela surfkulturen i surfcirkeln. Mat behövs juh för att kunna vara pigg så kanske ett matbidrag även funkar. Tack för tipset Andiss!

Du Andiss är ju med i SSA så det går inte att ansluta sig till min surfcirkel. Du måste välja antingen eller.

Logga in för att svara
#66403 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Vad ar surfmat?

Logga in för att svara
#66406 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Andiss skrev:
Vad ar surfmat?

Mat som du äter för att pli pigg innan surf och efter surf.

Logga in för att svara
#66418 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Jaha, lever gryta och mackor ar nu mera surf mat

Logga in för att svara
#66423 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Andiss skrev:
Jaha, lever gryta och mackor ar nu mera surf mat

Bestäm du.

Logga in för att svara
#66424 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

oso1978 skrev:
oso1978 skrev:

JAg förstår inte riktigt vad du skriver oso men själv tycker jag det är rätt smart att svenska försvaret köper svensktillverkade vapen. Dels gynnar det försvarsindustrin och dels gynnar det högteknologisk industri inom Sverige. Detta spiller sen över på övriga samhället i form av ökad teknikkompetens, kan ju vara fint i dessa tider när folk i gemen knappt kan stava längre.

Logga in för att svara
#66432 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

ErikG skrev:
oso1978 skrev:
oso1978 skrev:

JAg förstår inte riktigt vad du skriver oso men själv tycker jag det är rätt smart att svenska försvaret köper svensktillverkade vapen. Dels gynnar det försvarsindustrin och dels gynnar det högteknologisk industri inom Sverige. Detta spiller sen över på övriga samhället i form av ökad teknikkompetens, kan ju vara fint i dessa tider när folk i gemen knappt kan stava längre.

Teknikkompetens är bra samt studieförbund, så nu är detta slutdiskuterat, denna utsvävning som ni oso1978 och ErikG har haft på min surfcirkeltråd.

Logga in för att svara
#66433 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:
ErikG skrev:
oso1978 skrev:
oso1978 skrev:

Teknikkompetens är bra samt studieförbund, så nu är detta slutdiskuterat, denna utsvävning som ni oso1978 och ErikG har haft på min surfcirkeltråd.

varför då?

Logga in för att svara
#66434 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

sverre skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
ErikG skrev:
oso1978 skrev:
oso1978 skrev:

varför då?

Exakt vad undrar du i den frågan?

Logga in för att svara
#66558 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

sverre skrev:
Soulshine skrev:

VERKLIGEN Tintin!! VERKLIGEN!

Jag ber om ursäkt Sverre, visste inte att du var avundsjuk på riktigt

du kan få en kram i stället

Logga in för att svara
#66559 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Du Andiss är ju med i SSA så det går inte att ansluta sig till min surfcirkel. Du måste välja antingen eller.
Hur menar du där? Kan man inte starta eller ansluta sig till en studiecirkel om man e med i SSA?

Logga in för att svara
#66560 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Hur menar du där? Kan man inte starta eller ansluta sig till en studiecirkel om man e med i SSA?

Ojoj i de dära frågorna fanns det många tolkningar? Du blandar ihop min texts innehåll med din tolkning över hur du tror att jag menar. Jag ska förtydliga hur jag menar.

Andiss bor ju varken i 1kpg eller Uppsala det är det jag menar och eftersom att min surfcirkel ska främja lokala samåkningsbidrag för surfing så skulle det vara svårt för Andiss att vara med där.

Angående SSA och studieförbund så har jag ännu inte fått något svar från SharkBoy om något samarbete mellan studieförbund och SSA finns, för han visste inte det. Och han har inte gjort några efterforskningar ännu. Vet du Esta?

Logga in för att svara
#66564 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Tolkningar...

Logga in för att svara
#66565 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Ojoj i de dära frågorna fanns det många tolkningar? Du blandar ihop min texts innehåll med din tolkning över hur du tror att jag menar. Jag ska förtydliga hur jag menar.

Andiss bor ju varken i 1kpg eller Uppsala det är det jag menar och eftersom att min surfcirkel ska främja lokala samåkningsbidrag för surfing så skulle det vara svårt för Andiss att vara med där.

Angående SSA och studieförbund så har jag ännu inte fått något svar från SharkBoy om något samarbete mellan studieförbund och SSA finns, för han visste inte det. Och han har inte gjort några efterforskningar ännu. Vet du Esta?

Samt jag vill att Andiss ska ha fullt engagemang i de grupper han är med i därför antingen i min surfcirkel eller i SSA. Och eftersom att jag har varit uppmärksam så vet jag att Andiss har ett uppdrag i SSA redan. Fast samarbete är jag ju öppen för eftersom att jag är scout.

Logga in för att svara
#66566 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Esta skrev:
Tolkningar... :whistle "starta eller ansluta sig till en studiecirkel" :

"starta eller ansluta sig till en studiecirkel" skriver du ju som vilken cirkel som helst och jag menar min surfcirkel. Det är två olika saker juh.

Logga in för att svara
#66568 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Tolkningar igen...

Lycka till med er cirkel!

Logga in för att svara
#66581 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Esta skrev:
Tolkningar igen...

Lycka till med er cirkel!

Det där tolkar jag som en positiv text .

Logga in för att svara
#66587 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Hmm tolka är ju possitivt eller tänker jag fel?

Towsurfing ser ju bra ut men vi har inte så stora vågor... kanske räknas det som att man tolkar när man wake-surfar?

Logga in för att svara
#66589 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Att tolka väderprognoser kan man oxå göra Jonty. Vi borde bjuda in en meterolog till vår surfcirkel som kan ge experttips till oss när det borde funka att surfa bäst. Studiefrämjandet uppmuntrar till sånt med.

Logga in för att svara
#66652 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jag återkommer med mer intern info till de berörda surfarna snart.

Logga in för att svara
#66915 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

avgas
graphgraph

Jag är intresserad av att vara med i surfcirkeln.

Logga in för att svara
#66922 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

avgas skrev:

En till alltså då tillhör du skaran som ska få den dära interna infon snart.

Logga in för att svara
#67174 Svar: 1kpg och Uppsala närområdes nya Surfcirkel 15 år, 8 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
avgas skrev:

En till alltså då tillhör du skaran som ska få den dära interna infon snart.
Jag vill inte deltaga,,,
Är det okej ??

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!