|
#66812 |
Isobarkartor 15 år, 8 månader sen |
Stoke: 11 |
Willy
|
Jag har länge använt mig utav denna sida för att spåra lågtryckens rörelser över Atlanten och Europa, men den har börjat kajka ihop och har sedan länge två kartor kvar från mars som ligger och stör.
Den äkta långa länken:
www.westwind.ch/?link=ukmb,http://www2.wetter3.de/Fax/,.gif,bracknell+00,bracknell+24,bracknell+36,bracknell+48,bracknell+60,bracknell+72,bracknell+84,bracknell+96,bracknell+108,bracknell+120,bracknell+132
En förkortad länk:
aepahge.notlong.com
Nån som har nåt liknande som inte har kajkat ihop och vill dela med sig?
|
|
|
|
|
#66815 |
Svar: Isobarkartor 15 år, 8 månader sen |
Stoke: 63 |
ErikG
|
|
|
|
|
#66824 |
ErikG
|
|
|
|
|
#66857 |
Willy
|
|
|
|
|
#66876 |
ErikG
|
Skumt den funkar nu när jag klickar på den. Slå in wxmap som sökord i google så får du upp länk till huvudsidan för fnmoc
|
|
|
|
|
#66878 |
Stoke: 1 |
|
Oj vad det kändes som när man var liten o tittade i en kartbok när jag kollade dessa länkar.
Hur läser av dessa bilder, vinden roterar alltid moturs och rör sig från ett lågtryck till ett högtryck, eller hur är det? 
|
|
|
|
|
#66879 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Soulshine skrev:
Hur läser av dessa bilder, vinden roterar alltid moturs och rör sig från ett lågtryck till ett högtryck, eller hur är det? 
Lågtryck roterar moturs och högtryck medurs.
|
|
|
|
|
#66900 |
Stoke: 1 |
|
Ok, nu blev det lite lättare, Tack
|
|
|
|
|
#66907 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Först ut i år: Bill. Nu har den atlantiska orkansäsongen börjat. Och Bill har växt till sig i styrka med vindar upp till 44 meter per sekund /... / Men orkaner i Karibien kan även påverka vädret här hemma. Försvagade och döende orkaner kan nå Sverige och innebära kraftigt regn och stormar.
www.aftonbladet.se/vader/article5657833.ab
Skönt att sommaren e över!
Wonka, du som har sååå mkt ledig tid nu (när kotten sover s a s), nu får du vara orkanvakt! 
|
|
|
|
|
#71546 |
Svar: Isobarkartor 15 år, 7 månader sen |
Willy
|
|
|
|
|
#71556 |
Stoke: 0 |
|
Willy skrev:
Jag har länge använt mig utav denna sida för att spåra lågtryckens rörelser över Atlanten och Europa, men den har börjat kajka ihop och har sedan länge två kartor kvar från mars som ligger och stör.
Den äkta långa länken:
www.westwind.ch/?link=ukmb,http://www2.wetter3.de/Fax/,.gif,bracknell+00,bracknell+24,bracknell+36,bracknell+48,bracknell+60,bracknell+72,bracknell+84,bracknell+96,bracknell+108,bracknell+120,bracknell+132
En förkortad länk:
aepahge.notlong.com
Nån som har nåt liknande som inte har kajkat ihop och vill dela med sig?
www.wetterzentrale.de/topkarten
upper till vænster har du en massa lænkar till en massa olika modeller från japan till canada. Den lænken som heter FAX tar dig till analyser och prognostiska analyser, dær har du din gamla favorit under "bracknell"
Eller så kan du hitta det under avancerat kart på yr.no men de har kanske bara hirlams utsnitt...
lycka till...
|
|
|
|
|
#71632 |
Willy
|
Tack! Bracknell-grejen var exakt det jag hade länkat till MED felen jag påtalade! Sjukt att du visste var den låg! Det ska bli riktigt roligt att använda arkiv-funktionen.
|
|
|
|
|