|
#67140 |
nu börjar det! 15 år, 8 månader sen |
Stoke: 68 |
|
nu börjar hösten och....wait for it...
VÅGORNA ....yehoooooooooooooo...
första dagen börjar imorgon yahoooo..at last blir det piss dåligt väder, kallt, blåsigt..svensk höstvädret är så jääääävligt bra..
hoppas vi få piss dålig blåsigt regnig höst ...yehooooooooo... 
|
|
|
|
|
#67141 |
Svar: nu börjar det! 15 år, 8 månader sen |
Stoke: 29 |
Esta
|
Kan inte annat än hålla med!...
... men med ett tillägg: Låt bensinkontot räcka tills isen lagt sig. Det blir alltid många många mil om man vill få bra surf och fota hyfsat regelbundet. Att cykla till bryten e uteslutet. 
|
|
|
|
|
#67148 |
Stoke: 7 |
Wrane
|
Jag håller med!!!!!
Äntligen kommer det att bli färre och färre i vattnet.
Jag "persade" 65 surfare i vattnet i söndags...
Välkommen Bore.
|
|
|
|
|
#67149 |
Stoke: 0 |
|
Hösten i Lofoten... 
|
|
|
|
|
#67150 |
Stoke: 1 |
|
it's when real mean surf and the rest sip on eggnog and get fat 
|
|
|
|
|
#67161 |
|
nu börjar det..norrlands perlare 
|
|
|
|
|
#67163 |
|
|
|
|
|
#67164 |
|
|
|
|
|
#67167 |
Stoke: 10 |
|
Helvete vad vackert det kan vara i Svedala ändå!!!!!!
|
|
|
|
|
#67180 |
|
Det dær ær inte svedala bilden ær tagen før 2 år sen i Norge på mej av en kompis och varfør den har lagts upp hær førstår jag inte. en likadan bild ligger i mitt galleri.
Lægg gærna upp bilder men anvænd dej av dina egna bilder!
|
|
|
|
|
#67186 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Hahaha busted! Ajabaja Ratman
|
|
|
|
|
#67194 |
|
Troværdigheten på våran nya teamcaptain sjønk ju något. Vad ville du visa med den bilden?
|
|
|
|
|
#67196 |
Stoke: 8 |
Craig
|
Stoke! antagligen, tar det lugnt.
|
|
|
|
|
#67199 |
|
Ær lugn som en filbunke, undrar bara då jag inte kænner mannen, varfør han går in på min profil och klipper och klistrar en bild som sen læggs upp under en tråd om surf i svedala, dær bilden inte tillhør honom och bilden inte ens ær tagen i svedala, ær det konstigt att jag undrar? Surfstoke eller inte.
|
|
|
|
|
#67202 |
|
Ahhhhhh kan inte säga att jag gorde något medvetet fel här mina surfvänner...denna bilden fick jag skickad till mig ett år sedan av andrew (från vårat gäng)....han sa i majlet att det var norrland..jag kan säga att jag kollade på vatten färgen länge innan jag skickade in den..men ärligt talat den ser ut precis som en våg vi har i norrland och det är därför jag trodde att det var faktiskt svensk!! ursäkta om det blev fel men det var inte gjort med medvetenhet att den var inte i svensk vatten:S 
|
|
|
|
|
#67203 |
|
Det är lungt.. Men undrar bara hur den där Andrew har fått den bilden? känner han inte och hur han har fått för sej att det är Norrland? ja skit samma men nu förstår jag mer av det hela vill inte göra nån stor grej av det, Men tycker det var lite skumt då min bild blev upplagd av dej, då jag vet att inte jag har gett dej denna bilden till någon. Det var därför jag inte kunde förstå varför du använde den bilden under en post om sverigesurf.
Sorry för den där komentaren om din trovärdighet, tar givetvis tillbaka den.
|
|
|
|
|
#67205 |
Stoke: 84 |
|
|
|
|
|
#67207 |
Stoke: 2 |
|
Börjat? Tycker att vågorna och vinden har varit här ett bra tag redan. Surf sönd-mån-tisdag denna vecka!
Sa jag att det var västkusten? 
|
|
|
|
|
#67210 |
Stoke: 0 |
Obie
|
Hösten ! ! Wawa weeee wow
|
|
|
|
|
#67221 |
Redax
Chefredaktör
|
Epic Bic Reef, Väddö - förra hösten!

|
|
|
|
|
#67225 |
|
|
|
|
|
#67227 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Redax skrev:
Ånä sakta i backarna nu jag ser på vattenfärgen att detta är min bild! Tagen vid "Sovande revet" i södra Östersjön! Det var orkansäsongen 1999 om jag inte missminner mig! 
|
|
|
|
|
#67241 |
|
jag tror nog lite mera på erik, det känns verkligare;)
|
|
|
|
|
#67256 |
|
Lägg ägg. Det där kan aldrig vara Svedala. 
|
|
|
|
|
#67291 |
Esta
|
Tack för senast, boys! Vi hade riktigt kul i plurret med trevligt sällskap och även på land. Härligt o vackert beachbreak ni har!
Synd ni inte kunde stanna halva natten med oss på parkeringen så Pastis-flaskan kunde tömmas...
Jag vaknade kl 10 och missade förstås morgonsessionen. Men Gaz sa det var litet och mushy. Dessutom började det ösregna så vi packade ihop och åkte hem.
|
|
|
|
|
#67292 |
Stoke: 143 |
|
|
|
|
|
#67301 |
|
|
|
|
|
#67302 |
|
Redax skrev:
don't get it wrong petter redax--we get it just as good as the picture (that happened to be norway in this case!)..that's why it came out on surfsverige..it's so close to the size and quality that it was hard to distinguish! it was the colour that made me think for along time......think....that sweden can be that good!!! yes boys and girls...it can!!!!,,, i love sweden,,,,,go höst..
p.s. anyone who doubts that i wouldn't be capable of leading the national surf team towards better times would be WRONG!---GO SWEDEN.. 
|
|
|
|
|
#67303 |
|
|
|
|
|
#67308 |
Redax
Chefredaktör
|
Just teasing you Rattie
Of course we get waves like that one in the picture (the Norwegian one) sometimes. I fully understand how anyone could think that was taken in Sweden. In fact I though it was, until bloom said it wasn't. To say your credibility as our team captain has been affected by that little mistake is just a joke. Bloom even apologized and took the whole thing back, so don't worry about it. I have no doubts you will be an awesome captain and I'm sure everyone here agrees. Ratman for president!
|
|
|
|
|
#67309 |
Johan
|
Esta skrev:
Tack för senast, boys! Vi hade riktigt kul i plurret med trevligt sällskap och även på land. Härligt o vackert beachbreak ni har!
Synd ni inte kunde stanna halva natten med oss på parkeringen så Pastis-flaskan kunde tömmas...
Jag vaknade kl 10 och missade förstås morgonsessionen. Men Gaz sa det var litet och mushy. Dessutom började det ösregna så vi packade ihop och åkte hem.
Tack själv! Sjukt kul att surfa med dig och Gaz, det måste vi göra om. Nästa gång laddar vi med massor av Pastis!
|
|
|
|
|
#67311 |
Johan
|
Jag hittade mejlet som Andrew skickade, har tagit en skärmdump på det, men bilden är för stor för att posta här. Redax, jag mejlar dig bilden så kan du väl klistra in den i inlägget?
|
|
|
|
|
#67313 |
Johan
|
|
|
|
|
#67369 |
Esta
|
Precis den förklaringen jag fick av Rat i lineupen.
|
|
|
|
|
#67371 |
Esta
|
Johan skrev:
Tack själv! Sjukt kul att surfa med dig och Gaz, det måste vi göra om. Nästa gång laddar vi med massor av Pastis!
Absolut, men ni får se till att slagga över så det kan surfljugas hela natten... 
|
|
|
|
|
#67427 |
|
jo fan esta..det var skit roligt ..det dummaste var att vi hade planerat innan att tälta där men det inte gick för mig..synd så innibomben..naturtligtvis visste vi inte, att ni skulle faktiskt dyker upp..du hade sakt till mig att det var kanske inte möjligt att ni skulle komma...synd för att det skulle ha varit jäääävligt roligt att bara hänga där med er hela natten och ljuger om allt möjligt!!!!..hahahaaha
peace min vän..da rat
|
|
|
|
|
#67429 |
Johan
|
|
|
|
|
#67449 |
Esta
|
RATMAN skrev:
jo fan esta..det var skit roligt ..det dummaste var att vi hade planerat innan att tälta där men det inte gick för mig..synd så innibomben..naturtligtvis visste vi inte, att ni skulle faktiskt dyker upp..du hade sakt till mig att det var kanske inte möjligt att ni skulle komma...synd för att det skulle ha varit jäääävligt roligt att bara hänga där med er hela natten och ljuger om allt möjligt!!!!..hahahaaha
peace min vän..da rat
Absolut, vi hade det bra hos våra grannar. Fint beachbreak o vacker omgivning, härliga vågor, trevliga locals, inga snutar som åker förbi o kollar vem man e (hände på Torö i vintras men dom var helt ok och den kvinnliga polisen var asläcker!!!)...
Rat, jag försökte få tag på ditt tel nr. Borde gjort det innan jag lämnade bukten.
Äsch, vi har mkt att fortsätta babbla om och det tar lika lång tid att bila till er som till Sveas mest kända bryt. Så det lär bli fler ggr vi surfar ihop.
Och Johan, nästa ggn blir den vackrare o lättare att handskas med... 
|
|
|
|
|