|
#6718 |
Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen |
|
LadyLove
|
Hej,
Jag bara undrar om det finns ett svenskt surf forum för tjejer?
Det är ju ganska tuffa tag här, och jag tror det är många tjejer som inte vågar posta...
Själv hänger jag en del på utländska forum, men vore kul att få kontakt med svenska tjejer också, tror dessutom att det finns ett behov för oss att kommunicera ...
Sen inbillar jag mig att *de flesta* (inte alla) svenska tjejer som surfar, enbart gör det utomlands, och då kan det ju vara ett smidigt sätt att hitta travelmates inför nästa resa etc. Kanske kan vi ha en lady division of surfsverige om annat forum inte redan finns. Jag tror det skulle bli populärt !
Jag är ingen mesig br-d-j-vel, tycker bara det vore skönt att slippa sätta på mig pansar utrustning varje gång innan jag loggar in...
...sen kan ju ni killar alltid komma över på lite semester...
Skicka länk om ett redan finns!
Kramis
|
|
|
|
|
#6733 |
Svar: Svenskt Surf Forum för tjejer? 18 år, 3 månader sen |
Stoke: 68 |
|
Var inte rädd för dem gubbarna..skriv på surf sverige..jag ska vara snäll med dig..jag lovar.. 
|
|
|
|
|
#6735 |
Stoke: 0 |
Yann
|
Vi är mycket snällare i vanliga fall. Det råkar bara vara lite turbulent om spots just nu. Om några dagar är det som vanligt igen. 
|
|
|
|
|
#6741 |
|
Förstår att det känns så där, men stämmningen brukar faktiskt vara bättre. Finns dock en forum för tjejer men jag tror det är mycket snowboard och skate också. Adressen är www.fextreme.se tror jag. Hoppas det gär bra!
|
|
|
|
|
#6742 |
|
Cagge
|
Hmmm... Du skall inte lyssna på de här killarna...de är onda männinskor. Jag skulle tex kunna lära dig "standing up", Kneeing, bellyride & CPR. 
|
|
|
|
|
#6786 |
|
DU ÄR FÖR GAMMAL CAGGE..DU KOMMER ATT FÅ EN HJÄRT INFARK !!!!! HAHAHAHAHA

|
|
|
|
|
#6817 |
toski
|
Härmed önskar Surfcity of Lappland ett hjärligt välkomnande till alla surfande flickor/kvinnor/tjejer i Svea rikes land. Alla rediga nosdyk, misslyckade duckdives och kallsupar är bara för att stajla lite på damerna.
|
|
|
|
|
#6826 |
|
LadyLove
|
toski skrev:
Surfing suger tycker jag, kallt, jobbigt och blåsigt, jag surfar bara för att kort på mig själv och kunna visa för tjejer man försöker få på rygg.
muhaaahaaaa
Jasså... säger du det...
|
|
|
|
|
#6828 |
|
LadyLove
|
... men tack ändå Toski...
Schysst att man är välkommen.
|
|
|
|
|
#6829 |
|
LadyLove
|
Yann skrev:
Vi är mycket snällare i vanliga fall. Det råkar bara vara lite turbulent om spots just nu. Om några dagar är det som vanligt igen.
Jag önskar det. Men jag har varit här ett tag. Den här discussionen/bråken loopar hela tiden, så fort ett gräl lagt sig blossar det upp ett nytt, på samma ämne... När jag var på väg att skriva mitt (vet inte) kanske 7-8:e gästkommentar som LadyLove tänkte jag att: Kanske like bra att registrera LadyLove. Hon lever tydligen ett liv för sig...
Anyways jag vet att alla är schyssta killar!
Så synd med alla missförstånd åt alla håll, och all fighting mentality.
Peace allihopa!
|
|
|
|
|
#6830 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
Inte för att jag vet så mycket om hur många tjejer som surfar i Sverige men jag har aldrig träffat på mer än max 5-6 st olika tjejer som surfar i Svenska vatten.
Vet inte varför det är så få? Tror du det finns tillräckligt många för att ha ett eget forum?
|
|
|
|
|
#6834 |
|
LadyLove
|
Tillräckligt många? Eh... det beror väl på hur de mest aktiva tjejerna supportar och ser efter forumet. Dvs om det lönar sig för tjejer att logga in, hur mycket alla är villiga att bidra, om det finns något att få ut av det. Det är sjukt många Svenska tjejer som surfar. Men det är få som surfar i Sverige, pga låga temperaturer, väderlek etc.
Sist jag var på utom-europeisk resa träffade jag kanske 30 svenska tjejer som surfade, och 2 norskor och det var inte på något camp eller så. Jag träffade dem på stranden och i vattnet. Ok, jag träffade ingen superstar, men alla var sugna, taggade, och en del superstoked. Däremot tror jag det är många som inte fortsätter här hemma. Kanske är klimatet för kyligt här på mer än ett sätt  (Jag ville inte skriva det, men kanske är det ändå så, tyvärr... Hur kommer det sig tex att inte en enda tjej svarat på min post?)
Jag har en känsla av att tjejerna kommer in här o läser, men håller sig utanför för att slipa bli tillplattade.
Jag kanske har fel, men kom igen då tjejer... tala om det för mig.
|
|
|
|
|
#6837 |
|
LadyLove
|
Om du är tjej - och känner till ett kul forum - plz shared the link with with me !
Ja det gäller i och för sig om du är kille med... Kanske känner ni rent av bättre till tjej-sajter än oss 
|
|
|
|
|
#6839 |
|
[c]
|
Du är ju bara fööör mycket ErikG! Saknar du helt förmåga att se dig själv och det du säger objektivt?
"Vet inte varför det är så?"
Jag kan tala om varför! På grund av alla inlägg i den stil du levererar här. Jag testade surf utomlands för 4 år sedan, men har fortfarande inte vågat mig ut i svenska vatten, till stor del på grund av den vibb som funnits här och känslan av att surfsverige är ett slutet samhälle endast öppet för redan invigda. En känsla som onekligen har stärkts de senaste dagarna!
|
|
|
|
|
#6841 |
|
LadyLove
|
|
|
|
|
#6842 |
|
LadyLove
|
ErikG skrev:
Inte för att jag vet så mycket om hur många tjejer som surfar i Sverige men jag har aldrig träffat på mer än max 5-6 st olika tjejer som surfar i Svenska vatten.
Vet inte varför det är så få? Tror du det finns tillräckligt många för att ha ett eget forum?
Oj ... nu förstod jag din post på ett annat sätt...
Erik, det är väl ok, att jag är här även om jag inte surfar just Svenska vatten? Eller? Jag beundrar er som gör det, och jag tror jag hänger här för att försöka samla mod att stiga ut i ishavet... men som sagt jag är inte helt säker på om jag blir modigare eller om entusiasmen håller på att dö ut... (vad gäller ishavet) Jag har visserligen varit iväg tre gånger senaste året och en av resorna var en lååå-ång vistelse... så jag klarar mig ett tag till... fast jag ska iof snart iväg igen... så... 
|
|
|
|
|
#6843 |
Stoke: 63 |
ErikG
|
[c] skrev:
Du är ju bara fööör mycket ErikG! Saknar du helt förmåga att se dig själv och det du säger objektivt?
"Vet inte varför det är så?"
Jag kan tala om varför! På grund av alla inlägg i den stil du levererar här. Jag testade surf utomlands för 4 år sedan, men har fortfarande inte vågat mig ut i svenska vatten, till stor del på grund av den vibb som funnits här och känslan av att surfsverige är ett slutet samhälle endast öppet för redan invigda. En känsla som onekligen har stärkts de senaste dagarna!
Ok...så att så få tjejer surfar i Sverige beror på några diskussionsinlägg jag gjort på surfsveriges forum de senaste dagarna.
Öh ok.. säger du det så..
Är det några fler världskatastrofer du tycker jag har på mitt samvete så tveka inte, bara rada upp dom.
|
|
|
|
|
#6844 |
|
LadyLove
|
|
|
|
|
#6845 |
|
LadyLove
|
...inte riktat till någon...
...bara snälla ingen agressivitet på den här tråden...
|
|
|
|
|
#6846 |
|
[c]
|
LadyLove: yep, tjej i allra högsta grad
Kanske hade ett eget forum varit bra, men tror ingen har tiden/orken att driva ett. Vi tjejer är ju sällan så insnöade på ett intresse att man kan tänka sig att lägga all sin tid på att bygga ett ideellt forum kring det.
|
|
|
|
|
#6847 |
|
LadyLove
|
Det är sant, men vi kanske kan fixa sponsrat forum av ngt av Surf märkena. Så vi slipper sköta det själva?
Guys any advice?
|
|
|
|
|
#6848 |
Stoke: 14 |
|
Hej Tjejer. det finns gott om tjejer som er som surfar i sverige och norge. det finns ett forum på en norsk sida, kanske inte så aktuell för er som är svenskar eller så är det kanske det. Ni är i alla fall varmt välkomna till detta forumet. ni får ta oss killar här med en nypa salt:silly:
|
|
|
|
|
#6849 |
|
LadyLove
|
Förresten Ratman och Ragge, TACK !
|
|
|
|
|
#6850 |
|
LadyLove
|
cederholm skrev:
Hej Tjejer. det finns gott om tjejer som er som surfar i sverige och norge. det finns ett forum på en norsk sida, kanske inte så aktuell för er som är svenskar eller så är det kanske det. Ni är i alla fall varmt välkomna till detta forumet. ni får ta oss killar här med en nypa salt:silly:
Klart den är aktuell, jag menar så länge det är ett aktivt forum. Vill du skicka länken dit?  Tack !
|
|
|
|
|
#6853 |
Stoke: 4 |
|
OK, tjejjer!
Kan nog inte hjälpa er med nå´t forum, men vill bara som motvikt till det som ni uppfattar som litet väl aggro (även om jag inte tror det är så blodigt egentligen...) sprida litet aloha så här i vintermörkret.
Har sett en hel del tjejjer de sista två åren som dykt upp på "vår" (hehe, here we go again) pir i Läjet söder om Varberg. Respect! Jag vågar påstå att jag, Mad Dog och Gurra är "the True Crew" på Piren och tar mig därför friheten att hälsa alla välkomna till just det brytet.
Vi är dessutom åldersmässigt "over the hill", gifta, föräldrar o s v så ni riskerar heller inga plumpa insinuationer.
Det finns utöver oss ett antal andra regulars med mycket stoke och positivism som dessutom är mycket bättre surfare, vilket gör att de oftast söker sig till andra bryt i...hmm, låt oss säga Halland...vilka är av den karaktären att man får sniffa upp dem själv. Och när man väl hittat dem skall man naturligtvis ödmjukt fråga sig självt; am I ready for this?
Men som sagt...varmt välkomna till Piren i Läjet! And bring all your cameras.
PS. SV till V skall det vara! DS. 
|
|
|
|
|
#6859 |
|
[c]
|
nekons: jag har stuga i läget, hur ofta funkar det där? hur är det för nybörjare?
|
|
|
|
|
#6860 |
|
Ladylove: jag vet inte hur aktivt forumet är men här kommer adressen. www.seasport.no bara klicka in på forumet så hittar du snart srf girls forumet. lycka till:)
|
|
|
|
|
#6861 |
|
LadyLove
|
nekons skrev:
OK, tjejjer!
sprida litet aloha så här i vintermörkret.
Vajjert Nekons!!!
Aloha !
Då är det bara att skaffa sig 7 mm don nu då...

|
|
|
|
|
#6862 |
Stoke: 7 |
GZaa
|
Hallå!
Jag vet två tjejer som också surfar här i Sverige. That's it. Man hör oftast skäl som. "nej det är för farligt", "nej jag har respekt för vatten" eller håll för öronen nu ska jag slänga ur mig en fördom, men tjejer har andra intressen och surfing känns som ett ganska manlig sport. Tyvärr.
Jag har surfat ett tag och jag är inte bra på det. Jag har svårt att komma ut i vågorna eftersom man har lite mindre att komma med enligt vad moder natur gav oss och tyvärr händer det rätt ofta att killar snor ens vågor för att ja, inte vet jag vad dem tänker, men jag tar mig friheten att påstå att det är för att man är tjej eller för att dem inte tycker att man kan surfa eller en blandning:dry:
Men jag fortsätter ändå. Surfar gärna här hemma, men det är sällan det är bra och de dagarna det är bra så jobbar man eller är för trött för att orka ens ta tag i det. jaja i vilket fall som helst så hänger jag gärna i en "kvinnlig" variant av denna sida eller så bara hänger vi här och snackar tjejer emellan. Jag förstår inte det där med att folk är agressiva? Det är väl inte så farligt?  Känns som att det inte är så mycket som det var när detta var kallsupen, eller? då höll fplk på att hänga varandra för att nån tipsat en annan om en hemligt spot som ändå alla kände till men som ingen berättade. Och var du nybörjare. Ja då vardet ingen som svarade på dina frågor om "var kan man surfa om man är nybörjare runt Eslöv??" eller "jag är nybörjare, vad ska man ha för bräda?".
Nu har jag skrivit värsta långa inlägg så jag slutar nu såatt folk orkar läsa det. Men ja. Jag hänger gärna i tjejforum man kan ju bli inloggad som besökare hos varandra i ens medlemsida,så det kan vi göra och då kanske man är lite mer av en tjejhäng.
Så kanske vi kan så länge det inte finns en surfforum för tjejer?
Höres!!
G:side:
|
|
|
|
|
#6864 |
|
[c]
|
cederholm (om att ta er med en nypa salt): för all del, viss sarkasm och störd humor kan ju vara underhållande. men jag har blivit hotad och kallad saker jag inte ens vill återge under kallsupen-tiden här. det är lite svårt att orka ta det med en nypa salt alla gånger. GZaa har rätt i att det var värre då, men vad säger att det inte hamnar där igen? senaste dagarna har ju inte varit i rätt riktning
jag vet inte varför tjejer här är ganska tysta. men kan tänka mig att:
1. en del vågar inte annat
2. en del är nog mest här för att göra sig populära hos grabs med tvättbräda
3. många är säkert mer fokuserade på annat och orkar inte engagera sig i ett forum på nätet
ofta när tjejer skriver inlägg blir bemötandet från er killar antingen överfjäskigt (och snudd på gubbsjukt ärligt talat) eller nedlåtande. Men! "stoney" och ett par till har alltid haft en schysst attityd. eloge! och tycker nekons inlägg i denna tråd var i rätt riktning
|
|
|
|
|
#6866 |
|
LadyLove skrev:
nekons skrev:
OK, tjejjer!
sprida litet aloha så här i vintermörkret.

Vajjert Nekons!!!
Aloha !
Då är det bara att skaffa sig 7 mm don nu då...
U bet!
|
|
|
|
|
#6867 |
|
[c] skrev:
nekons: jag har stuga i läget, hur ofta funkar det där? hur är det för nybörjare?
Ok. Grattis!
Om man som jag är hooked på Longboard, gärna med dragning mot old school så kan hösten vara 1-2 ggr i veckan!
Och vågen är på det stora hela en nybörjarvåg, då det alltid finns en fungerande insida om det börjar hamra på på utsidan, som är det enda som kan vara litet respektingivande när det vill sig.
|
|
|
|
|
#6868 |
|
Jag försökte bara lätta upp stämningen lite, menade inget illa. hoppas verkligen inte att det blir så illa som du säger att det var på kallsupen. vi borde ju kunna hänga på samma ställe. Om det finns folk som inte klarar av att umgås med tjejer över nätet eller någon annan stans så tycker jag väldigt synd om dem. klart vi ska hänga på samma ställe och dela erfarenhet med varandra. Ses i vattnet:)
|
|
|
|
|
#6872 |
|
LadyLove
|
cederholm skrev:
Tack för länken Cederholm ! Super !
|
|
|
|
|
#6873 |
|
Inga problem, se nu till att inte lämna oss för alltid:)
|
|
|
|
|
#6874 |
Stoke: 2 |
|
Hallå tjejer!
Tycker ni ska stanna kvar här. Är bra med några som strävar efter intressanta trådar med schysst attityd istället för den, tyvärr, alltför vanliga pajkastningen.
Annars tycker jag generellt sett att det är lite lugnare stämning på vågsurfavdelningen på www.surfzone.se , har så gott som enbart sett hjälpsamma inlägg där. Tyvärr är det ganska dött i långa perioder, men dyker det upp lite mer folk där så kanske det kan bli ändring på det med.
|
|
|
|
|
#6875 |
|
Tjenare Stoney. ser att du är från skåne. har du varit ute den sista tiden i stormarna runt ystad?
|
|
|
|
|
#6877 |
Stoke: 2 |
|
Var ute i Kåseberga (lååååånga åk från udden till rökeriet) i Lördags och på ett annat ställe på Sydkusten i Söndags (midjehögt med frånlandsvind). Hinner inte surfa något i veckorna pga jobb och det här trista mörkret.
Var i Costa Rica från 9:e dec till 1:a jan så det var lite omställning att hoppa i i ett stormigt Kåseberga. Men men, det är i alla fall förhållandevis varmt i vattnet för årstiden och det verkar ju kunna bli lite surf till helgen igen.
|
|
|
|
|
#6878 |
|
Låter jäkligt gott. sitter fast i Oslo till slutet av Februari men får ett par dagar på Saltstein 1.5 timme från Oslo. Längtar hem till kära kåseberga.
|
|
|
|
|
#6879 |
Stoke: 9 |
perry
|
[c] skrev:
LadyLove: yep, tjej i allra högsta grad
Kanske hade ett eget forum varit bra, men tror ingen har tiden/orken att driva ett. Vi tjejer är ju sällan så insnöade på ett intresse att man kan tänka sig att lägga all sin tid på att bygga ett ideellt forum kring det.
Där är kanske svaret på varför vi inte ser så många tjejer varken i svenska vatten el forum. Kan bara tala för mig själv och dem jag känner, men vi är ju alla surfskadade killar, ett intresse på randen till galenskap.
Vi meckar, ljuger för arbetsgivare, kompromissar med familjen, får hjärtflimmer när schemat är dubbelbokat i blåsväder och stressar ständigt till och från vattnet. Galet , ja det ligger väl i betraktarens ögon.
Kanske är tjejerna mer rationella...och om de surfar gör de det utomlands. 
|
|
|
|
|
#6881 |
|
LadyLove
|
GZaa skrev:
man kan ju bli inloggad som besökare hos varandra i ens medlemsida,så det kan vi göra och då kanske man är lite mer av en tjejhäng.
Hurdå? Berätta mera.
Menar du när man skriver i gästboken?
Eller menar du att vi skaffa en yahoo-group, typ?
Det är nog ingen dum ide förresten... har för mig att det är super lätt att fixa... ska kolla upp...
|
|
|
|
|
#6882 |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Vårt Surfforum är till för alla. Behövs det verkligen ett separat forum för killar och ett för tjejer? Känns lite omodernt med sådan typ av segregering. Självklart vill vi att alla ska känna sig bekväma på forumet och uppmuntrar gärna tjejer att skriva mer. Sexistiska påhopp etc. tolereras icke! Vi kommer snart att släppa något som kan hjälpa er att hitta varandra här.
|
|
|
|
|
#6884 |
|
|
|
|
|
#6885 |
magge
|
ladylove, [c], och andra tjejer; vet inte vart ni bor men kom ut i vattnet. Med rätt utrustning är det alls särskilt kallt. Har tyvärr inte surfat söderut men här runt torö/väddö bryten har jag bara upplevt skönt chillad eller stokad stämning. framför allt under den kallare perioden.
Men det är ju tragiskt om ni inte skulle kunna hänga här på grund risig attityd hos några, men som sagt syns i vattnet för där blir man glad  Om det inte är platt då´rå... då är det långt hem från väddö.
|
|
|
|
|
#6887 |
Stoke: 30 |
|
Why a seperate forum for girls? Isn't that discriminating? I haven't seen any anger directed at any female on here because they were female.
|
|
|
|
|
#6889 |
|
LadyLove
|
Redax skrev:
Vårt Surfforum är till för alla. Behövs det verkligen ett separat forum för killar och ett för tjejer? Känns lite omodernt med sådan typ av segregering. Självklart vill vi att alla ska känna sig bekväma på forumet och uppmuntrar gärna tjejer att skriva mer. Sexistiska påhopp etc. tolereras icke! Vi kommer snart att släppa något som kan hjälpa er att hitta varandra här.
Låter som en bra funktion Redax!
Ang segregering... jag vet inte... om tonen är så obehaglig att i sanningens namn inte ens killarna själva står ut... utan faktiskt flippar ut en efter en, tom de allra lugnaste, då handlar det väl inte varken om modern/omodern eller segregering/integration... så ser i alla fall inte jag det...
Sen vet jag inte vad som skulle hända om tjejer postade sådana här länkar på surfsverige:
www.srfsnosk8.no/forum/read.php?17,19836
www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks/isaf/mens.htm
Fast det är klart att den undre länken kanske killarna som pinkar i dräkterna kan ha andvändning för i synnerhet om de ska surfa områden med vithaj.
¨...almost certainly can be detected by a shark, and I'm sure urine can be as well¨
|
|
|
|
|
#6893 |
|
LadyLove
|
Oj... nu blev det konstigt... ditt meddelande var inte där när jag började skriva på mitt. Jag menar naturligtvis inte att du attackerar tjejer eller killar som kissar i dräkterna
Åtminstone inte för sakens skull
Jag har inte heller sett några sexistiska på hopp alls här tror jag. Utan handlar mer om att tjejer kommunicerar på ett annat sätt. Lite mjukare. Jag vet att flera av er har flickvänner som surfar. Var är dom? Om ni frågar dem, skulle jag gissa att de säger att det är för mycket tjafs här för att de skall få ut något av det. Tyvärr...
Och majoriteten av svenska tjej surfare är mer eller mindre nyböjare och vill ha ett forum där de vågar ställa ¨dumma¨frågor. De tjejer som är ute på vinter är grymt vassa gissar jag och har säkert surfat mycket länge, men det finns massvis med surfartjejer i Sverige ni aldrig har träffat, och de flesta surfar bara utomlands.
|
|
|
|
|
#6900 |
|
LadyLove
|
SharkBoy skrev:
Why a seperate forum for girls? Isn't that discriminating? I haven't seen any anger directed at any female on here because they were female.
No, neither have I. But blokes´s got thicker skin. So same treatment might affect a girl more...
Also, girls might need privacy sometimes. For example when these two issues are discussed:
- pregnancy
- mentruation
Which is the subject of those two links that I posted above, and that think easily could get rediculed here, by just about anyone. Jokinging of course, and perhaps even kind, but still enough for girls to refrain from posting. Whereas on the Norweigian Forum they can obviously discuss those things in peace. During my time here I have seen probably 60 users or more, with obvious female usernames, but still only seen very few female posts...
I would love to hear girl´s opinions.
Who might be interested in a female surf forum?
Boyz don´t get too upset now... if you behave we´ll pop in and say hi every now and then
Honestly... we´ll probably spend most our time here anyways, but it´s always good with a chill out zone 
|
|
|
|
|
#6901 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Håller med Redax.
Men en chill out zone vore kanske en 'lösning'... vad vet jag?
|
|
|
|
|
#6906 |
Stoke: 15 |
|
Det finns alltid PM-funktion och e-post om man vill diskutera graviditet och menstruation, om man är rädd för att bli förlöjligad. Det kommer alltid att finnas idioter, speciellt när man kan posta inlägg oinloggad. Klart ni skall hänga här. Surfade själv med en tjej hela hösten '05 och våren '06, tills hon blev gravid och la ner i 4:e månaden. Nu surfar jag med hennes sambo istället.
Som jag förstått det, så är utbudet av tjocka tjejdräkter också en broms till att få tjejer surfar Sverige. Snackade med en tjej i Costa Rica, som gått ut i boardshorts och långärmad rash-guard i Salusand i Sep/Okt, det är hardcore.
Surfat med många tjejer, men precis som ni säger, så är det många som ogillar snacket om secret spots, att attityden är tuff i vattnet etc. Jag vill dock påstå att det inte är annorlunda i Sverige än något annat land, snarare är vi lite snällare här. Jag har sett fransmän, portugiser, costa ricaner och norrmänn droppa in på tjejer i år, i respektive land.
Klart ni skall stanna här, våga ställa frågor, det finns stor kunskap samlad och många värdefulla tips. Kanske inte om de två ämnen du tog upp, men generellt om surfing. Känn Er välkomna! 
|
|
|
|
|