Facebook data

1
vilken slags bräda ska man ha i sverige?
#67206 vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

bor i varberg nu och ska efter 2 års break köpa mig nytt utstyr.

Sist ja surfa så var det en 6.0. liten tunn sak som ja använde i australien och norge

har förstått att man ska ha lite mer volym i svedala. vad surfar ni folkens på här?

Hade tänkt mig en super fish 6,0-6,3 med quad fins eller en retro fish 6.0-6.3.

kanske är för litet med 5.10 retro fish?

väger 73 kg torr och är 182

Logga in för att svara
#67224 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Jesper
graphgraph

Think BIG! Jag surfar en 6,3 semifish (väger ca 70 pannor) och jag tänker nog köpa mig en longboard då det är alldeles för få dagar som man har roligt på en liten bräda här...

Logga in för att svara
#67226 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Ja för det är ju sällan BIG här i Svedala..

Logga in för att svara
#67228 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Liinus skrev:
Ja för det är ju sällan BIG här i Svedala..

jag gillar små kvicka brädor för svenska förhållande

Logga in för att svara
#67233 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Dola
graphgraph

surfar en 6.0 Randy French och är 182 och 73 kg. Fungerar hur bra som helst. Skulle jag vara dig skulle jag köpt en webber fatburner 6.0 eller 6.2. Bra flytkraft och snabb i svängarna.

Logga in för att svara
#67234 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Dola
graphgraph

Se annonser: Rusty piranha 6´2

Kan ju knappt bli bättre!

Logga in för att svara
#67235 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

du bör satsa på en superfish om du vill kunna surfa så ofta som möjligt;)

Logga in för att svara
#67237 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

DON'T BUY TOO LONG!!!
Har du surfat en tunn 6'0 förut så fortsätt med det! Se bara till att den är lite bredare, typ upp emot 20" och tjockare typ 2'3/8" - 2'.5" Volym är bra här i sverige, inte nödvändigtvis längd. En något planare rockerkurva kan du ha nytta av på de slappare dagarna.
Någon nämnde Rusty Piranha, jag håller med, den borde passa dig.
Men skaffa inte längre än 6'2"

Logga in för att svara
#67238 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Dola skrev:
surfar en 6.0 Randy French och är 182 och 73 kg. Fungerar hur bra som helst. Skulle jag vara dig skulle jag köpt en webber fatburner 6.0 eller 6.2. Bra flytkraft och snabb i svängarna.

Bra flytkraft? JA!!
Snabb i svängarna? Nope!
Har en 6'3". Den plockar vågor som ett as vilket är bra men den är inte direkt spännande att surfa.

Logga in för att svara
#67242 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

espeneil
graphgraph

Ikke kjøp for lang. Jeg er 175 og 73kg. Fishen min er 6.0 20 2.5 og den er litt i lengste laget. Da ender du opp med å måtte surfe nesten som et longboard og da forsvinner jo litt av poenget!

Logga in för att svara
#67246 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 12

Per
graphgraph

Ja passa dig för allt över 6'1. De går liksom inte att svänga... eh

Logga in för att svara
#67272 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

Tackar för alla svar. bra att få lite synpunkter =)

Jag siktar nog på nåt runt 6.0 med mer volym. en i surfbutiken tyckte jag skulle ha en 6.8 men det känner jag är att gå ner i utvecklingen.
trivs bra med mindre saker men med flytkraft.

Ännu en fråga.
står mellan dessa två modeller tror jag.

retro fish med quad uppsättning ?
eller dessa super fish?

Nån som har erfarenhet av superfish? De verkar ha en annurlunda design som jag aldrig surfat tidigare. har dock hört att de ska vara bra och kul.
vad jag är ute efter är nåt som är snabbt,kul och lätt att plocka vågor med.

Logga in för att svara
#67285 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige 15 år, 8 månader sen Stoke: -3

latte
graphgraph

i sweden skall man ha en 5,2 - 17 - 2 1/8.shortboard

Logga in för att svara
#67294 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jag brukar har kul med en 7'8'' minimal för slappare och/eller större vågor & en 6'4'' för snabbare, brantare och mindre vågor. Bägge e välglasade, har round nose och flyter bra i saltfattigt vatten.
Måste dock börja köra longboard igen så Henio & co kan få sig en match under nästa SM...

Logga in för att svara
#67338 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Tyckte mig se en 6'0 Fish från Crown som så lovande ut, hann dock inte provsurfa den, annars gillar jag själv Walden CD4. Superfishen tycker jag surfar lite platt och för mycket skateboard känsla, kan vart fel fenor iofs.

Esta du har några stycken att slå, Sivertsson, Cagge, JFL, Martin, Sahlberg är det inte SM på G nu i höst?

Logga in för att svara
#67357 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

vietcongsurfer skrev:

väger 73 kg torr och är 182

faaaan vad tunn du är grabben, du måste äta mer REVBENSSTRÄCK!!

Logga in för att svara
#67359 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Daniel skrev:
Esta du har några stycken att slå, Sivertsson, Cagge, JFL, Martin, Sahlberg är det inte SM på G nu i höst?
Ju fler, desto bättre och ärofullare. Men kommer bli dyrt att muta alla...

Logga in för att svara
#67360 Svar: vilken slags bräda ska man ha i sverige? 15 år, 8 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

ärofullare - vafaen e det? "Vi äro fullare?" eller "vi är ofullare"
hmm, menar nog 'mer ärofullt'...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!