|
#679 |
surfing i oktober 18 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
|
Någon som har tips på vart i danmark eller norge det är bra att surfa i oktober ?
Jag skulle vilja köra någonstans där det är sandrev eller ganska sparsamt med sten då jag är ganska ny på området.
|
|
|
|
|
#681 |
Svar: surfing i oktober 18 år, 7 månader sen |
Stoke: 72 |
Redax
Chefredaktör
|
Hela Danmark är i stort sett sand.
Annars kan jag rekommendera Stadlandet i Norge för långa tomma sandstränder och mäktiga berg.
|
|
|
|
|
#686 |
|
|
|
|
|
#687 |
Redax
Chefredaktör
|
Ja, det är ett av alternativen. Grymt hus och grymt häng!
|
|
|
|
|
#688 |
|
coolt!, finns de liknande ställen i närheten av stavanger ?
|
|
|
|
|
#690 |
Redax
Chefredaktör
|
Bra surf och sandstränder finns det mycket av runt Stavanger men om det finns något surfhus liknande det i Hoddevika vågar jag inte svara på. Men jag vet att Henio och Lee sov i en varsin kartong när de var i Stavanger. Det kan ju vara ganska soft.
|
|
|
|
|
#695 |
|
haha, tror du de lämnade kvar kartongerna på stranden  jag har en surfbuss som tur är.. en stor blåbuss 
|
|
|
|
|
#697 |
|
|
|
|
|
#698 |
Redax
Chefredaktör
|
Men du läs artikeln om Lofoten. Kanske är ett bra alternativ!
|
|
|
|
|
#701 |
|
det verkar rätt värt men är lite väl långt för en resa i vinter, kanske nästa sommar.
|
|
|
|
|
#845 |
|
I Obrestad finns det väldigt fina stugor man kan hyra för en hyfsad slant. Ligger mitt imellan Brusand o Bore vilket innebär bra avstånd till spot i båda riktningar. Kommer inte ihåg nummer med prova att googla. Annars kan man ju alltid campa på Bore strand... God lycka!
|
|
|
|
|
#856 |
Stoke: 15 |
|
Boende finns 200m från Bore Strand, det är campingförbud där, respektera det!
www.borestrand.no
En bra rapport för Stavanger området är t ex:
magicseaweed.com/Sele-Surf-Report/554/
Det blir enl. utsago bäst på NV swell, vänta in lågtrycken vid Skottland. Bäst surf är det när det är snötäckt, men vattnet är förhållandevis varmt, jämfört med våra innanhav.
Jättevackert ställe, Stadlandet är också jättebra, men känns som Stavanger är snäppet vågsäkrare och har fler ställen som funkar, å andra sidan var jag i Hoddevik/Ervika i augusti, kanske inte den bästa perioden. 
|
|
|
|
|
#857 |
|
Ähh, alltså, jag menar, du får campa på Borestrands camping, men att vild campa är förbjudet, så nu blev det rätt. Eller som Surfsentrum säger: "Vi respekterar parkeringsförbudet på Bore", dvs. man ställer inte bilen vid stranden över natten och "vildcampar", utan man tar in hos Ingeborg (tror jag hon hette) på Borestrand camping, i tält, bil, husvagn, eller så hyr man en hytte eller mobile-home. 
|
|
|
|
|
#2398 |
Svar: surfing i oktober 18 år, 6 månader sen |
|
blåbussen
|
"fårhållandevis varmt" vilken temperatur är det? 0-5, 6-10,11-15 ?
|
|
|
|
|
#2402 |
|
i vattnet blir det nog aldrig under 5-6 grader tror jag, uppe i Hoddevik går det sällan under 10, aldrig under 8. Golfströmmen. Men sen får juh både Stadlandet och Stavanger snö och minusgrader precis resten av norden.
Alltså, du slipper surfa minusgradigt vatten i februari. 
|
|
|
|
|
#2419 |
Stoke: 10 |
Qanik
|
Finns en liten kamping i hoddevik också, vatten och ett dass alldelens vid stranden nedanför huset. 50 Nkr per natt och tält / bil. Kolla bara så den är öppen vintertid
|
|
|
|
|