Facebook data

1
Stand up kompis Göteborg
#67905 Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Allan
graphgraph

Er der någon som har lyst til at komme ut och SUP, platt vatten eller vågor, i och omkring Göteborg/ varberg.

Så vil jeg gerne med.

Mvh

Allan

Logga in för att svara
#67910 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

USCH!

Logga in för att svara
#67913 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

danneroyal skrev:
USCH!

Varför så dryg danne??

skulle jag haft en bräda så skulle jag!!

Logga in för att svara
#67914 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

danneroyal skrev:
USCH!

Ja! Jävla attityd!

Logga in för att svara
#67917 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Jepp! Å jag är bara ärlig!

Spegla upp några sådanna i lineup i Sverige. Så ska du få se hur kul det blir för övrigt folk som vill vågsurfa på de få vågor vi har här.

Har tom hellre en vindsurfare i ryggen än en SUPare!

Logga in för att svara
#67949 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Jag föredrar småljugande medmänniskor framför ärliga idioter. Jag kortbrädesurfar ofta bland SUPbrädor och SUPsurfar ofta bland kortbrädor. Vi har kul ihop oavsett vem som är vem.

Fast det är klart, ibland kan det komma en idiot, då är det kört oavsett vilken bräda han/hon har.

Är mest på ostkusten och G-land, men har jag vägarna förbi Götet hör jag av mig!

/JB

Logga in för att svara
#67952 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Allan skrev:
Er der någon som har lyst til at komme ut och SUP, platt vatten eller vågor, i och omkring Göteborg/ varberg.

Så vil jeg gerne med.

Mvh

Allan

Eg vil og! Ar det ok om jag tar med min modifierade SUP? Har satt pa en liten elvisp darbak sa att jag kan ta alla vagor annu tidigare an, innan de ens borjar o bryta

Logga in för att svara
#67953 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Jesper B skrev:
Jag föredrar småljugande medmänniskor framför ärliga idioter. Jag kortbrädesurfar ofta bland SUPbrädor och SUPsurfar ofta bland kortbrädor. Vi har kul ihop oavsett vem som är vem.

Fast det är klart, ibland kan det komma en idiot, då är det kört oavsett vilken bräda han/hon har.

Är mest på ostkusten och G-land, men har jag vägarna förbi Götet hör jag av mig!

/JB

What are you? Fucking STASI or what??

Danne skrev "Usch".
Det är en åsikt som han har rätt till att skriva.

1. Obie, det har inget med dryghet att göra. Bara att era åsikter skiljer sig åt.
2. Liinus, det har heller inget med attityd att göra. Bara för att man är av en annan åsikt betyder det inte att man har en "attityd". (För övrigt använder folk ofta ordet attityd när de inte klarar av att argumentera sakligt)
3. Jesper B - Danne yttrycker enbart sin åsikt men du, även om du talar i generella ordalag, "Jag föredrar småljugande medmänniskor framför ärliga idioter" så är det tydligt att du i denna tråd syftar på Danne.
Att kalla nån idiot är inte längre bara en personlig åsikt som du har (som du har rätt till). Det är ett personangrepp! (som du inte har rätt till)

Nu tror ju inte jag att Danne bryr sig om vad du tycker.

Men det jag egentligen ville visa med detta är det som jag inte gillar med sverige och (ganska många) svenskar är att så fort nån har en avvikande åsikt så ska den personen ställas till svars.
I sverige får man aldrig gå för långt ifran normen, då får man skit från SVENNEMOBBEN:evil:

Logga in för att svara
#67961 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

mistarippa skrev:
[quote]Jesper B skrev:

/JB

Mistarippa:

Om jag bortser från att du kallar mig för "Fucking STASI", om än med förmildrande frågetecken, så tycker jag du har rätt i att jag reagerade lite väl starkt på Dannes "Usch". Samtidigt tycker jag att det är fördjävligt dåligt att gå in i en tråd som börjar med ett helt vanlig, inte på något set negativt formulerad fråga. Det är att sprida dåliga vibbar helt i onödan. Danne får tycka vad han vill, precis som du och jag, men VARFÖR förstöra en tråd som handlar om att man undrar om någon vill göra en sällskap. Dessutom var det ju fler än jag som reagerade på Dannes dåliga attityd.

Tillbaka till mig: Jag överreagerade och gjorde tråden ännu tristare, dvs jag spred minst lika dålig mana som Danne. Visst menar jag att Danne är en idiot, kanske inte som person men som dissar och sprider dålig mana i en positivt formulerad tråd - dåligt! Men som sagt; jag gjorde det ännu värre. Det ber jag genuint om ursäkt för - my bad!

Till dig: "Fucking STASI or what?" Talar väl för sig själv. Du skriver inget om ifall du vill sällskapssurfa i Göteborgs/Varbergstrakten såsom tråden började (vilket ju faktiskt jag svarade på). Du skriver inget om du tycker Danne sprider bra mana eller dålig (vilket fler än jag tydligt visar vad de tycker om). Du skriver inget om SUP vs kortbräda (intressant problematik om den diskuteras någorlunda sakligt). Däremot gör du exakt samma misstag som jag, dvs går ännu längre, i mina ögon väldigt mycket längre på starka skällsord och personangreppsfronten.

Jag ber om ursäkt för min dåliga mana-spridning ovan. Vore kul om Danne och Mistarippa gjorde detsamma.

/JB

Danne skrev "Usch".

1. Obie, det har inget med dryghet att göra. Bara att era åsikter skiljer sig åt.
2. Liinus, det har heller inget med attityd att göra. Bara för att man är av en annan åsikt betyder det inte att man har en "attityd". (För övrigt använder folk ofta ordet attityd när de inte klarar av att argumentera sakligt)
3. Jesper B - Danne yttrycker enbart sin åsikt men du, även om du talar i generella ordalag, "Jag föredrar småljugande medmänniskor framför ärliga idioter" så är det tydligt att du i denna tråd syftar på Danne.
Att kalla nån idiot är inte längre bara en personlig åsikt som du har (som du har rätt till). Det är ett personangrepp! (som du inte har rätt till)

Men det jag egentligen ville visa med detta är det som jag inte gillar med sverige och (ganska många) svenskar är att så fort nån har en avvikande åsikt så ska den personen ställas till svars.
I sverige får man aldrig gå för långt ifran normen, då får man skit från SVENNEMOBBEN:evil:

Logga in för att svara
#67962 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Blev något konstigt med citerandet. Hoppas det marginaliserar min ursäkt, nu väntar vi på de andras.. /JB

Logga in för att svara
#67967 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

jag kan tycka att SUP är en cool verktyg för att reka och träna

men att surfa det i en crowded line-up anser jag som lika oansvarligt som att kör egenom ett stadspark med en jeep

Logga in för att svara
#67970 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Allan
graphgraph

Helt enig med sharkboy. men der er mange dage hvor du ikke ville kunne surf fra liggene, hvor du kan med en sup,
Som på billedet her!

SUP giver flere surf dage.

Logga in för att svara
#67971 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

SharkBoy skrev:

men att surfa det i en crowded line-up anser jag som lika oansvarligt som att kör egenom ett stadspark med en jeep

Håller med Sharkboy!!

Dvs SUP är ett grymt tränings och rekonoseringsverktyg. Och visst på "fel" line up är SUPen oansvarig, om man nu inte är en otrolig baddare på SUP: typ de grymma (oftast locals) som rippar supercrowded heavy pip på SUP. Det är som när Bonga tar fram en 9'6 singelfin på samma spot. Men för oss dödliga vore det otroligt oansvarig även på mindre tunga och crowded spots. Där jag hänger på vintrarna (Maui) finns det dock line-ups som är mer eller mindre SUP-only, tunga, stora och feta, men lite otillgängliga för kortbrädessurfare - där är SUP allt annat än oansvarigt. Där är mer konkurrensen mellan SUP och tow-in. Towarna brukar alltid fråga surfarna och SUP-surfarna om det är ok att köra. Dessutom där SUP funnits ett tag och inte väcker uppmärksamhet funkar det bra att blanda... ((tills någon idiot, antingen på tow-in, SUP, longboard eller kortbräda dyker upp, men det gäller ju allt))

Nu ska vi inte mata dissartrollen (menar faktiskt ingen speciell här på surfsverige, vi kan alla falla in i neggo-vibbar, vissa kanske enklare än andra). Kul som f-n ska vi ha, självklart med ansvar och ettikett.

/JB

Logga in för att svara
#67972 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

Hahahahahahaha.. Misterripper. Sluta mensa. Jag tar en argumentation med dig any day. Och jag vinner den dessutom.

Man får tycka vad fan man vill. Men att vara oförskämd när någon frågar till synes snällt, det lärde väl dina föräldrar dig att det är FEL??

End of discussion...

Logga in för att svara
#67975 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Liinus skrev:
Hahahahahahaha.. Misterripper. Sluta mensa. Jag tar en argumentation med dig any day. Och jag vinner den dessutom.

Man får tycka vad fan man vill. Men att vara oförskämd när någon frågar till synes snällt, det lärde väl dina föräldrar dig att det är FEL??

End of discussion...

Tack Liinus!!

Logga in för att svara
#67978 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

mistarippa skrev:
Jesper B skrev:

/JB

Danne skrev "Usch".

Och vem fan är du som helt plötsligt sluter dig upp till fronten och tar ett parti?! tror du jag bryr mig om vad DU tycker? Det har ingenting med att storma med i svennemobben som du så fint kallar den, utan handlar enbart av uppfostran och visa respekt för att vår norske vän allan som snällt sträcker ut sin hand i hopp om att hitta nån att SUP:a med.. You go Allan, hoppas fan du tar över vågorna i sverige med din SUP(lämna en plats till mig bara;)!)..

Gå och lägg er trångsynta stackare Danneanal o Mistapippa:evil:

Logga in för att svara
#67989 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Man kan inte göra mycke annat än just det.

Det är Lördag! Så nu tycker jag vi går å SUP...ER till på riktigt istället!

Tack Sharkboy å mistarippa!

Logga in för att svara
#67995 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Till Allan ber jag om ursäkt för att ha använt din tråd för att försöka göra en annan poäng.

Jag ångrar min ytterst olämpliga inledning "What are you? Fucking STASI or what??"
För den formuleringen ber jag om ursäkt till Jesper B, Obie och Liinus.

Men jag gör ingen "pudel". Jag står givetvis fast vid min åsikt. Och det är att vi alla måste få uttrycka olika åsikter UTAN att bli kallade idioter, att vi är dryga, trångsynta eller att vi har "attityd".

Extra svar till Obie.
Obie skrev inom citattecken.

"Och vem fan är du som helt plötsligt sluter dig upp till fronten och tar ett parti?!"
svar: Jag är Mistarippa. Jag tog det parti som blev utsatt för personangrepp.

"tror du jag bryr mig om vad DU tycker?"
svar: Nej. Fast lite kanske eftersom du ändå skrev ett inlägg som svar på vad jag tycker...

"Gå och lägg er trångsynta stackare Danneanal o Mistapippa"
svar: Personangrepp, onödigt!

Logga in för att svara
#67996 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Danneanal o Mistapippa visar ju direkt vilken intellektuell nivå Jesper ligger på.

Ingenting att bli arg på, bara att......

Logga in för att svara
#67998 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

danneroyal skrev:
Danneanal o Mistapippa visar ju direkt vilken intellektuell nivå Jesper ligger på.

Ingenting att bli arg på, bara att......

Nä Jesper e cool, han redan bett om ursäkt för onödigt starka ordalag, precis som jag bett om ursäkt för detsamma. Att våra åsikter kan skilja i denna fråga är en annan femma

Logga in för att svara
#68008 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Obie
graphgraph

Kan vi inte bara komma överens?!

Logga in för att svara
#68086 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 0

Allan
graphgraph

Obie skrev:
Kan vi inte bara komma överens?!

Det villa da være fint om vi alle kunne komme overens, vi kan vel pröve!!

Er der andre som er "imellem jobs" som har tid at surf eller sup på dag tid???

Logga in för att svara
#68087 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

jag är överrens!

Logga in för att svara
#68139 Svar: Stand up kompis Göteborg 15 år, 8 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

SharkBoy skrev:

håller med! man får faktiskt en awesome kondis och man kan surfa på vågor som man trodde var omöjliga att surfa:) men man kan ju inte neka dom till att surfa

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!