Snart är det bara två veckor tills att nästa tävling går loss på Trestles. Sedan är det fyra tävlingar på bara fem veckor, så det är hög tid att diskutera takitiken inför dessa tävlingar!
Trestles, och sen frankrike, spanien och portugal. Tävlingarna kommer så tätt att man kanske inte hinner med att bygga om sina lag mellan tävlingarna.
Ska man satsa på nån fransman eller portugis som kan de lokala bryten bra och som förhoppningsvis ven gör bra ifrån sig redan vid Trestles och därför ökar i värde inför europa-tävlingarna?
Eller ska man satsa på Dane som man vet är bra på Trestles och även kan frankrikes beachbreaks?
Bobby är ju en klippa på Mundaka när det är lite mindre men hur är han på Super-pipe eller Trestles?
Slater är inte jättedyr nu och han kan ju fortfarande ta hem allt som finns kvar.
Eller kan De Souza vara lite av en underdog och kämpa sig ikapp Parko??
Många frågor men hade inte tänkt få något svar på dessa utan en diskussion kring dessa och era tankar/funderingar.
Ser fram emot en riktigt surffylld höst runt kusten och även i burken.
Willy skrev:
Trestles, och sen frankrike, spanien och portugal. Tävlingarna kommer så tätt att man kanske inte hinner med att bygga om sina lag mellan tävlingarna.
Lite restid lär dom väl ha mellan tävlingarna, eller?
Tycker det är lurigast att man inte vet formatet på tävlingen i förväg, det avgör ju vilket lag man tar ut. En sak har jag lärt mig nu i alla fall. Spika laget så sent som möjligt.
Säg inte det du! Det är bara ett par dagar mellan tävlingarna nere i Europa och skulle vi få ratt bra svall i slutet på en vänteperiod kan det mycket väl vara så att man dra igång den andra tävlingen så snabbt det bara går för att få lite att det braiga svallet. Är man inte med då kanske man inte hinner skifta surfare i sitt lag.
Willy skrev: Säg inte det du! Det är bara ett par dagar mellan tävlingarna nere i Europa och skulle vi få ratt bra svall i slutet på en vänteperiod kan det mycket väl vara så att man dra igång den andra tävlingen så snabbt det bara går för att få lite att det braiga svallet. Är man inte med då kanske man inte hinner skifta surfare i sitt lag.
Har du koll på vilket format det blir? Gissar att Mundaka blir nya formatet iaf.
Whale Barf skrev: Willy skrev: Säg inte det du! Det är bara ett par dagar mellan tävlingarna nere i Europa och skulle vi få ratt bra svall i slutet på en vänteperiod kan det mycket väl vara så att man dra igång den andra tävlingen så snabbt det bara går för att få lite att det braiga svallet. Är man inte med då kanske man inte hinner skifta surfare i sitt lag.
Har du koll på vilket format det blir? Gissar att Mundaka blir nya formatet iaf.
Trestles verkar nyttja det nya iaf. De andra har jag inte kollat upp än.
Här är mitt lag inför Trestles (inget spikat) och varför jag gjort dessa val.
Damien Hobgood
Han är billig för mig, plockade honom några tävlingar sedan och det har gått rätt bra för honom, kan inte med att sälja nu, förlorar så mkt $$$.
Dean Morrison
Samma anledning som ovan.
Adriano De Souza
Jag hade Taj tidigare men ändrade mig. Jag tror Adriano är hetare nu när de sista tävlingarna kommer köras. Han är ju trots allt en av de få som fortfarande kan ta hem årets titel. Men å andra sidan har Trestles alltid passat Taj bra...
Jeremy Flores
Lite av en chansning men om det går bra för honom nu så kan jag tjäna in någon halvmiljon inför europatävlingarna, för där lär han plocka poäng!! (beroende på lottning såklart...)
Jordy Smith
Han kommer bara bli starkare och starkare och har varit billlig hela året!
Dane Reynolds
Trestles är lite av hans hemmabryt och han är grym i Frankrike så jag tror jag kan spara en slant genom att ha med honom redan nu.
Nathaniel Curran
Han vann WQS-tävlingen som gick på Trestles för inte så längesen.
Kekoa Bacalso
Han verkar vara en sjukt skön lirare. Surfar rätt bra också, men jag har ingen aning om hur han är i Trestles eller Europa. Lite av en chansning men vafan!
Dock har jag inte jämkat laget mot asp preview så det kan bli några ändringar beroende på lottning och sånt.
Fred Pattachia kan nog vara ett hett tips, han vann den senaste 6* på trestles
Willy:
Håller med om damien hobgood.
Dean Morrisson hade jag nog skippat, känns som han tappade stinget för ett tag sedan. Anser att han är bättre på större höger points, blir det ett större swell så kanske men inte om det blir huvudhögt eller mindre.
Taj har alla möjligheter för att plocka hem det, anser att han blev rånad i finalen ifjol. Men Adriano är inget dumt val.
Spara Jeremy till frankrike istället.
Jordy och Dane är givna på trestles.
Nathaniel Curran tror jag också kommer att gå långt på trestles, dags för honom att visa att han vann 'QS ifjol.
Kekoa är nog inget dumt val.
Mitt lag:
Kelly: Vinner
Taj: Finalist
Pattachia: Vann tidigare här i år
Kerr: Perfekt våg för lite airs och tricks
Dane: Kommer gå långt
Jordy:
Brett Simpson: Har självförtroende och chans att ta sig förbi några lirare beroende på lottning.
David Weare: Tror på de tekniska surfarna, han kan göra det mesta. Förhoppningsvis på tiden att ha lyckas här...
Har gått åt helvete på fantasysurfer i de tidigare tävlingarna, så ta min lista med en nypa salt.
Jag var lite sugen på att ta med Wardo för detta är ju hans hemmabryt men det känns som om han bara kommer supa och festa en massa med sina polare istället för att fokusera på surfingen. Dessutom har ju han utvecklats till en tubare i lite fetare vågor. det känns som om han vuxit ur Trestles på nåt sätt.
Willy skrev: Whale Barf skrev: Willy skrev: Säg inte det du! Det är bara ett par dagar mellan tävlingarna nere i Europa och skulle vi få ratt bra svall i slutet på en vänteperiod kan det mycket väl vara så att man dra igång den andra tävlingen så snabbt det bara går för att få lite att det braiga svallet. Är man inte med då kanske man inte hinner skifta surfare i sitt lag.
Trestles verkar nyttja det nya iaf. De andra har jag inte kollat upp än.
Trestles använder det gamla formatet.
För övrigt har jag helt kastat om mitt lag. 50% av alla jag hade här är utbytta mot andra... Det är ett jävla velande när det kommer till fantasysurfer.
Blir till att ställa klockan och fixa till laget efter runda 1 är avklarad...
Tungt. Lite orättvisst för oss som ligger i en annan tidszon. Och lite orättvist för alla de som har vettigare saker för sig än att glo på surfing hela dagarna. Men kul för de som har tid att ändra lag i sista sekund. Bra oxå för sponsorerna så klart, många träffar på sidan...
Willy skrev: Scheisse! De körde 2 ronder av round 2. Det var pissigt, då hann man ju inte med och korrigera laget för att man inte bor i USAs tidszoner...
Sa ju att du skulle ställa klockan. Fegade själv in 8 av 8 till runda tre...
Whale Barf skrev: Willy skrev: Scheisse! De körde 2 ronder av round 2. Det var pissigt, då hann man ju inte med och korrigera laget för att man inte bor i USAs tidszoner...
DU kan ställa klockan! Inte en chans att jag drar upp mitt i natten för att ställa om mitt lag när jag har en ettåring hemma som kanske inte sova när pappa inte är i sängen....
Fick iofs genom de flesta till rd 3 men Kelly vs Brett Simpson var lite synd.
Willy skrev: Whale Barf skrev: Willy skrev: Scheisse! De körde 2 ronder av round 2. Det var pissigt, då hann man ju inte med och korrigera laget för att man inte bor i USAs tidszoner...
DU kan ställa klockan! Inte en chans att jag drar upp mitt i natten för att ställa om mitt lag när jag har en ettåring hemma som kanske inte sova när pappa inte är i sängen....
Fick iofs genom de flesta till rd 3 men Kelly vs Brett Simpson var lite synd.
Här är mitt lag inför Trestles (inget spikat) och varför jag gjort dessa val.
Damien Hobgood
Han är billig för mig, plockade honom några tävlingar sedan och det har gått rätt bra för honom, kan inte med att sälja nu, förlorar så mkt $$$.....
.....Kekoa Bacalso
Han verkar vara en sjukt skön lirare. Surfar rätt bra också, men jag har ingen aning om hur han är i Trestles eller Europa. Lite av en chansning men vafan!
Dock har jag inte jämkat laget mot asp preview så det kan bli några ändringar beroende på lottning och sånt.
Det hade gått bättre om jag hållt mig till mitt ursprungliga lag och skitigt i den dära byta-under-tävling-regeln...