Tjena,
Jag bor i Karlskrona som Elis säger. Jag undrade samma sak som du för 1½ år sen och var övertygat om att det borde finnas vågor. Nu har jag rekat överallt (och då menar jag verkligen överallt) under 1½ år men inte hittat något vettigt. Det räcker i alla fall inte med 10-12 m/s. Det får nog blåsa betydligt mer och då finns det väl några ställen som funkar. Oftast åker jag dock till skåne eftersom jag hellre surfar bra vågor. Du får gärna höra av dig till mig när det blåser. Jag har bil och är alltid sugen på surf.
Torhamn, Aspö och Hasslö är skit. Vindsurfarna är lyriska men jag har aldrig sett vågor där ens vid storm.
Sturkö/Tjurkö är lite bättre. Det bryter på olika ställen (dock ej särskilt bra) men stranden består av feta klippblock så det är lite läskigt att surfa där själv och stor risk för att dinga brädan. Jag har även paddlat ut till Torraskär (utanför Sturkö) som har potential men den paddlingen kommer jag inte göra om ensam. Jag höll på att driva bort till Hanö i skymningen.
Mitt bästa tips är Lindö utanför Ronneby eller ännu hellre Göudde (precis till väster). Jag har sett bra bilder från Lindö och Göudde har en lite hamn med en fin point på hård sydlig vind.
Ännu outforskat är Tärnö utanför Karlshamn. Det är jobbigt att ta sig dit men min flickvän jobbar där ibland och kom hem med bilder från en dag då det blåste kanske 8 m/s. Bilderna såg MYCKET lovande ut. Obs! bilderna på havet.... inte på henne
Sammanfattningsvis: Ja, då och då det går att surfa i Blekinge. Dock alldeles för sällan därför åker jag mest till Skåne.
$hades: jag har faktiskt surfat vid Torsö en gång och det funkade hyfsat. Man kan surfa vid hamnen, som är ett stökigt beachbreak, eller på andra sidan viken där det finns en vänsterpoint. Nästa vecka kan jag lägga upp lite bilder så får du avgöra själv om det är värt att ta med brädan.
Bra, nu har jag outat Blekinge med omnejd........