Facebook data

1
Torö= bajs!
#68444 Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

Olav
graphgraph

Sjukt deppigt..... åkt ända från nynäs:blush:

Logga in för att svara
#68445 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 9

jacobw
graphgraph

skönt att vara bortrest så man slipper bomköra, jag hade tveklöst kört på de prognoserna.

såg ju ut lovande ut.

Logga in för att svara
#68468 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Var fint tidigt i morse och runt 9 var det bara 4 pers i vattnet. Mycket trevligt...

Logga in för att svara
#68473 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

h2o
graphgraph

hittade en fin höger mellan stenstranden och udden...lite grunt men kul...igår kväll va det större men lite väl mycke folk....

det går ju alltid att hitta något på torö...

Logga in för att svara
#68483 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

h2o skrev:
hittade en fin höger mellan stenstranden och udden...lite grunt men kul...igår kväll va det större men lite väl mycke folk....

det går ju alltid att hitta något på torö...

för vad? Simmade du?

Logga in för att svara
#68499 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

bra

spread the word: Torö är osurfbart.

Logga in för att svara
#68506 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Helt osurfbart!

Jag hade löjligt kul på udden mellan 6 och 10. I slutet lite litet och crowd. Men setten fortsatte pumpa på om än lite glesare och gleasre och gradvis mindre. Efter frukost vid 11 var det väl som minst och de flesta morgonsurfare gav upp. Trot eller ej men det började pumpa på nya set. Vi var en handfull och sedan bara två som höll på till 12.30-1 då det la sig rejält. Sol, cleant för att vara Torö och 5-6 timmar i vattnet. Helt osurfbart som sagt vad!

/JB

Logga in för att svara
#68512 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Jesper B skrev:
Helt osurfbart!

Jag hade löjligt kul på udden mellan 6 och 10. I slutet lite litet och crowd. Men setten fortsatte pumpa på om än lite glesare och gleasre och gradvis mindre. Efter frukost vid 11 var det väl som minst och de flesta morgonsurfare gav upp. Trot eller ej men det började pumpa på nya set. Vi var en handfull och sedan bara två som höll på till 12.30-1 då det la sig rejält. Sol, cleant för att vara Torö och 5-6 timmar i vattnet. Helt osurfbart som sagt vad!

/JB

I know.. ruttet

Logga in för att svara
#68520 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 0

magge
graphgraph

kan inte alla som snackar om att det är fint och najs på torö när det i själva verket är mellan knähögt och midjehögt och bara rent allmänt kasst åka ut till torö i princip varenda dag och surfa och vila dom dagarna det är så där jobbigt höga vågor med lite mer kraft än vanligt?

Om nån undrar så var jag där..

lämplig referensram, igår kväll bra vågor, imorse kasst.

Logga in för att svara
#68522 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

hehehe.... här skiljs alltså the men from the mices...

Men varför började den här tråden handla om ifall Torö fungerade eller inte?

Var inte frågan om det fanns massa bajs på Torö? Gör det det?

Logga in för att svara
#68525 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

Ja, jag fattar inte man börjar tro att man saknat förmågan att tyda prognoser när alla skriver hur bra det var på Torö hela tiden efter det har blåst typ 6-8 m/s. Kan bara säga att Torö var skit i morse kring 06.00.
Den som säger annat har helt andra referensramar än en själv.

Logga in för att svara
#68577 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Jag tror så här: Alla har sina olika referensramar om bra, bajs mm, men det är bara en grej av flera som påverkar. Det har även att göra med förväntingar som infrias eller inte och på vilket humör man är. Ibland kan man ha hur kul som helst i skit, i bland kan man har trist i kalasförhållanden.

När jag kom ner till Torö stax efter 24 lyste månen starkt, det var varmt och helt vindstilla. Riktigt fina vågor rullade in på första. Förväntningarna blev höga inför kommande morgonsurf. Det blåste dock inte under natten som rapporten hade sagt, så lite förvarning om att det inte skulle bli som vågrpognoserna sa fanns.

Nere på stranden på första såg det riktigt trist ut vid 5.30 i morse. Skitsmått!! Knappt nått för en longboard eller SUP. Jag drog på rotmos till Udden. Där såg det inte mycket ut men väl på vattnet kom det riktigt fina set. Skulle vilja påstå att det pumpade riktigt ordentligt fram till sisådär 9. Och som jag skrev ovan, det kom lite "nya" vågor rätt sent, kanske runt 12 när man trodde att det skulle vara helt över.

En ytterligare grej. 90% av de som satt på udden hade shortboards eller små fishar. Det var ju en och annan ripper ute som kunde få fin fart på dem och utnyttja sektioner mm, men jag tror många satt på för tok för små brädor. Jag hade en 9'6 Stand-up, visserligen med extremdåligt glide för att vara en SUP (men svänger desto mer om man får igång den). Jag tror jag hade kalaskul bland annat för att jag hade ett vettigt redskap. Jag funderade ändå att byta till mindre bräda (utan paddel), men hade jag gjort det hade det garanterat blivit min 7'10 och inte min 6'10. Visst hade jag kommit iväg på en och annan våg med min 6'10 men jag hade haft mycket roligare på 7'10.

När jag var extremt slut up på udden vid 12.30 paddlade jag ner först till spotet precis vänster om andra. Där var ännu mycket mindre än udden, sen paddlade jag ner till första och där var helt platt, då kom det fortfarande ett och annat set på udden. Torö är helt enkelt inte ett spot utan flera, det kan vara bajs på ett av dem och kalaskul på ett annat.

Bara mina två ören,

/JB

Logga in för att svara
#68585 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jesper B skrev:
Jag tror så här: Alla har sina olika referensramar om bra, bajs mm, men det är bara en grej av flera som påverkar. Det har även att göra med förväntingar som infrias eller inte och på vilket humör man är. Ibland kan man ha hur kul som helst i skit, i bland kan man har trist i kalasförhållanden.

När jag kom ner till Torö stax efter 24 lyste månen starkt, det var varmt och helt vindstilla. Riktigt fina vågor rullade in på första. Förväntningarna blev höga inför kommande morgonsurf. Det blåste dock inte under natten som rapporten hade sagt, så lite förvarning om att det inte skulle bli som vågrpognoserna sa fanns.

Nere på stranden på första såg det riktigt trist ut vid 5.30 i morse. Skitsmått!! Knappt nått för en longboard eller SUP. Jag drog på rotmos till Udden. Där såg det inte mycket ut men väl på vattnet kom det riktigt fina set. Skulle vilja påstå att det pumpade riktigt ordentligt fram till sisådär 9. Och som jag skrev ovan, det kom lite "nya" vågor rätt sent, kanske runt 12 när man trodde att det skulle vara helt över.

En ytterligare grej. 90% av de som satt på udden hade shortboards eller små fishar. Det var ju en och annan ripper ute som kunde få fin fart på dem och utnyttja sektioner mm, men jag tror många satt på för tok för små brädor. Jag hade en 9'6 Stand-up, visserligen med extremdåligt glide för att vara en SUP (men svänger desto mer om man får igång den). Jag tror jag hade kalaskul bland annat för att jag hade ett vettigt redskap. Jag funderade ändå att byta till mindre bräda (utan paddel), men hade jag gjort det hade det garanterat blivit min 7'10 och inte min 6'10. Visst hade jag kommit iväg på en och annan våg med min 6'10 men jag hade haft mycket roligare på 7'10.

När jag var extremt slut up på udden vid 12.30 paddlade jag ner först till spotet precis vänster om andra. Där var ännu mycket mindre än udden, sen paddlade jag ner till första och där var helt platt, då kom det fortfarande ett och annat set på udden. Torö är helt enkelt inte ett spot utan flera, det kan vara bajs på ett av dem och kalaskul på ett annat.

Bara mina två ören,

/JB

Du verkar vara stark och ha ett utvecklat tålamod som surfar så länge fastän att vågorna gömmer sig där ute. När du använde din ståbräda hur gjorde du då jämfört med om du skulle ha använt den andra 7'10 brädan?

Logga in för att svara
#68599 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

tobbe skrev:
Ja, jag fattar inte man börjar tro att man saknat förmågan att tyda prognoser när alla skriver hur bra det var på Torö hela tiden efter det har blåst typ 6-8 m/s. Kan bara säga att Torö var skit i morse kring 06.00.
Den som säger annat har helt andra referensramar än en själv.

Det beror ju så klat på vad men har som referens som några innan sagt.
Jämför jag med de ggr jag varit på Torö var det helt ok i går morse, jämför jag med grymt swell o offshore vind på Bells Beach var det sämre än morsans lutfisk....

Referenser, referenser....

Logga in för att svara
#68600 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

Jesper B skrev:

Bara mina två ören,

/JB

Det var riktigt kul att se din självgoda min när du geld förbi oss andra.
Men framförallt kul att se dig ramla av när u försökte stila

Jag håller dock med, trevligt var det.

Logga in för att svara
#68638 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

JÄVLA gnäll!! det funkade ju helt okej igår.. jag har kört hela dagarna sen måndags kväll!
igår på udden runt lunch va det fint som fan..det va rent och fint, inte så jävla stökigt som det brukar va..
körde även på em och det funkade..

idag däremot ere STILLA!!

Logga in för att svara
#68745 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

udden mellan 8.30 och 10.15 var pyttelitet men cleant för att vara Torö
alla har väl sett bättre förhållanden och mer kraftfulla vågor, men ibland var det som surfing faktiskt

Logga in för att svara
#68746 Svar: Torö= bajs! 15 år, 9 månader sen Stoke: 11

KinkyFriedmann
graphgraph

och så var det riktig trevlig stämning i vattnet

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!