|
#68650 |
Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen |
Stoke: 0 |
ejja
|
Nu börjar det gå sönder brädor och det är inte stenen som är orsaken, förstör någon min bräda så räknar jag med att få ersättning för den. Olyckor händer det förstår jag, men de kostar lik förbannat. Jag vet inte hur ni resonerar men jag förutsätter att alla tänker likadant!
|
|
|
|
|
#68652 |
Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen |
Stoke: -234 |
|
Om det uppstår en kollision, kom till Gudfadern och låt han avgöra vem som är ansvarig och vem som ska betala vem!

|
|
|
|
|
#68653 |
Stoke: 6 |
|
nop. inte jag. jag skulle lacka om det va en duktig kille som e dryg som droppa in så den paja. om det va en kook skulle jag va arg i ca 2 minuter. och nu pratar vi bara typ hål och dingar.
skulle en duktig kille droppa in på mig och hoppa bakåt så min bräda gick av på mitten skulle jag troligtvis ta ett snack om pengar.. inte så troligt att detta händer.
|
|
|
|
|
#68656 |
|
eller om inte betalning räcker som vedergällning kanske jag sätter kniven i förövarens bräda också!

|
|
|
|
|
#68661 |
Stoke: -302 |
|
ejja skrev:
Nu börjar det gå sönder brädor och det är inte stenen som är orsaken, förstör någon min bräda så räknar jag med att få ersättning för den. Olyckor händer det förstår jag, men de kostar lik förbannat. Jag vet inte hur ni resonerar men jag förutsätter att alla tänker likadant!
Finns någon surfbrädeförsäkring?
|
|
|
|
|
#68662 |
|
ja, det har vi också att erbjuda.
|
|
|
|
|
#68664 |
Stoke: 29 |
Esta
|
I Marocko sista dan på Killers, körde jag på en buddy i take-offen. Han låg i vägen o paddlade bort åt fel håll. Ena fenan snittade nosen på hans bräda. Tbax i byn, lämnade vi in hans bräda o frågade hur mkt det skulle kosta. Jag pröjsade 50% av reparationskostnaden, typ 150-200 sek. Min fena klara sig prima och var lycklig länge efter det, hehe...
Men om jag kör på en snubbe med dåligt glasad bräda en ggn till, tänker jag fan inte pröjsa ett skit (om det e hans fel).
Liten ding utan att veta vems fel det var = nada dineros
Vid större dings e det en förhandlingsfråga...
|
|
|
|
|
#68666 |
Stoke: 6 |
|
Elin_nybörjaren skrev:
ejja skrev:
Finns någon surfbrädeförsäkring?
jag har det. det kallas för "småbåtsförsäkring" ett tillägg på hemförsäkringen.använt en gång.inga problem. fick behålla min gamla bräda oxå som gick å laga.
|
|
|
|
|
#68667 |
|
Esta skrev:
Liten ding utan att veta vems fel det var = nada dineros
Vid större dings e det en förhandlingsfråga...
Bosy sagt...
en liten ding nada dineros, möjligen ett litet snitt med Gudfaderns kniv som vedergällning, för att uppnå rättvisa!

|
|
|
|
|
#68668 |
Stoke: 30 |
|
ejja skrev:
beror på, om jag förstör någons bräda och det var deras fel
som t. ex
: dem tappade brädan istället för att hålla i
- dem droppade in på mig
- dem paddlade mot riktning som jag var på väg att surfa till
Då skulle jag aldrig betala.
Däremot, hade jag lämnat min bräda i vägen eller droppat in på någon, så skulle jag betala för reperationen (beroende på hur dem hanterade sig i line-up)
|
|
|
|
|
#68674 |
Stoke: 1 |
|
there is no insurance for stupid  but you took all the time to pick this sport up so learn the unwritten rules and teach them to as many people as you can...that way you might be able to avoid accidents.

|
|
|
|
|
#68683 |
|
plåtslagarn skrev:
nop. inte jag. jag skulle lacka om det va en duktig kille som e dryg som droppa in så den paja. om det va en kook skulle jag va arg i ca 2 minuter. och nu pratar vi bara typ hål och dingar.
skulle en duktig kille droppa in på mig och hoppa bakåt så min bräda gick av på mitten skulle jag troligtvis ta ett snack om pengar.. inte så troligt att detta händer.
kunde inte ha sagt det bättre själv! 
|
|
|
|
|
#68695 |
Jake
|
SharkBoy skrev:
ejja skrev:
beror på, om jag förstör någons bräda och det var deras fel
som t. ex
: dem tappade brädan istället för att hålla i
- dem droppade in på mig
- dem paddlade mot riktning som jag var på väg att surfa till
Då skulle jag aldrig betala.
Däremot, hade jag lämnat min bräda i vägen eller droppat in på någon, så skulle jag betala för reperationen (beroende på hur dem hanterade sig i line-up)
Hur gör du om något fått låna din bräda och pajar den då..?
Still owe you a beer for that one...
|
|
|
|
|
#68702 |
Stoke: 29 |
Esta
|
Jake skrev:
Hur gör du om något fått låna din bräda och pajar den då..?
Still owe you a beer for that one...
Intressant det där!
För mig gäller detta:
1. jag lånar ut... den som dingar får stå för alla reparationskostnader och/eller självrisken på försäkringen
2. jag lånar av ngn... jag står för kostnaderna om nu inte snubben absolut insisterar på att jag ej behöver pröjsa och att han kan dingfixa själv. (tror jag e skyldig Eric 2 fenor men han har spons så... haha)
|
|
|
|
|
#68728 |
Stoke: 2 |
nic
|
ejja skrev:
Jag antar att du var på Torö häromkvällen? Vet inte vad som hände men det var stundtals rätt läskigt, framför allt att ta sig ut. Jag menar, vart ska man ta vägen när tre pers droppar in på samma våg, nära stranden & det bryter lite hursomhelst?
|
|
|
|
|
#68780 |
|
|
|
|
|
#68892 |
|
Hahahaha!!
Märks att det är nytt folk på Torö.....
|
|
|
|
|
#68942 |
|
Jag har surfat mycket, men inte så jävla mycket på torö, trots att det är brytet som jag bor närmast.
Men om jag skulle åka dit ut nu, ut i lineupen så skulle jag göra det som är självklart att man gör när man surfar på bryt man annars inte surfar så ofta eller är ny på eller i ny i allmänhet inom surf. AVVAKTA! Ta sig en kvart-halvtimme på stranden för att se hur det funkar och ute i vattnet försöka analysera hur allt fungerar och vänta på sin tur, kanske strunta i att ha sitt livs surfsession och låta folk som vanligtvis surfar där köra på. Istället för att paddla på alla vågor man får chansen på, speciellt om man är en ny surfare och bara tar 1 av 20 vågor så är det säkert en massa andra som inte känner att det är värt att riskera en kollision , och sedan paddlar ut i lineupen igen. Det här igentligen inget som behövs skrivas, det är självklart, men det verkar som tydligen inte för alla.
|
|
|
|
|