Facebook data

1
Förstör någon min bräda...
#68650 Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

ejja
graphgraph

Nu börjar det gå sönder brädor och det är inte stenen som är orsaken, förstör någon min bräda så räknar jag med att få ersättning för den. Olyckor händer det förstår jag, men de kostar lik förbannat. Jag vet inte hur ni resonerar men jag förutsätter att alla tänker likadant!

Logga in för att svara
#68652 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Om det uppstår en kollision, kom till Gudfadern och låt han avgöra vem som är ansvarig och vem som ska betala vem!

Logga in för att svara
#68653 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

nop. inte jag. jag skulle lacka om det va en duktig kille som e dryg som droppa in så den paja. om det va en kook skulle jag va arg i ca 2 minuter. och nu pratar vi bara typ hål och dingar.

skulle en duktig kille droppa in på mig och hoppa bakåt så min bräda gick av på mitten skulle jag troligtvis ta ett snack om pengar.. inte så troligt att detta händer.

Logga in för att svara
#68656 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

eller om inte betalning räcker som vedergällning kanske jag sätter kniven i förövarens bräda också!

Logga in för att svara
#68661 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

ejja skrev:
Nu börjar det gå sönder brädor och det är inte stenen som är orsaken, förstör någon min bräda så räknar jag med att få ersättning för den. Olyckor händer det förstår jag, men de kostar lik förbannat. Jag vet inte hur ni resonerar men jag förutsätter att alla tänker likadant!

Finns någon surfbrädeförsäkring?

Logga in för att svara
#68662 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

ja, det har vi också att erbjuda.

Logga in för att svara
#68664 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

I Marocko sista dan på Killers, körde jag på en buddy i take-offen. Han låg i vägen o paddlade bort åt fel håll. Ena fenan snittade nosen på hans bräda. Tbax i byn, lämnade vi in hans bräda o frågade hur mkt det skulle kosta. Jag pröjsade 50% av reparationskostnaden, typ 150-200 sek. Min fena klara sig prima och var lycklig länge efter det, hehe...

Men om jag kör på en snubbe med dåligt glasad bräda en ggn till, tänker jag fan inte pröjsa ett skit (om det e hans fel).

Liten ding utan att veta vems fel det var = nada dineros
Vid större dings e det en förhandlingsfråga...

Logga in för att svara
#68666 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

plåtslagarn
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
ejja skrev:

Finns någon surfbrädeförsäkring?

jag har det. det kallas för "småbåtsförsäkring" ett tillägg på hemförsäkringen.använt en gång.inga problem. fick behålla min gamla bräda oxå som gick å laga.

Logga in för att svara
#68667 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Esta skrev:

Liten ding utan att veta vems fel det var = nada dineros
Vid större dings e det en förhandlingsfråga...

Bosy sagt...

en liten ding nada dineros, möjligen ett litet snitt med Gudfaderns kniv som vedergällning, för att uppnå rättvisa!

Logga in för att svara
#68668 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

ejja skrev:

beror på, om jag förstör någons bräda och det var deras fel

som t. ex
: dem tappade brädan istället för att hålla i
- dem droppade in på mig
- dem paddlade mot riktning som jag var på väg att surfa till

Då skulle jag aldrig betala.

Däremot, hade jag lämnat min bräda i vägen eller droppat in på någon, så skulle jag betala för reperationen (beroende på hur dem hanterade sig i line-up)

Logga in för att svara
#68674 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

there is no insurance for stupid but you took all the time to pick this sport up so learn the unwritten rules and teach them to as many people as you can...that way you might be able to avoid accidents.

Logga in för att svara
#68683 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

plåtslagarn skrev:
nop. inte jag. jag skulle lacka om det va en duktig kille som e dryg som droppa in så den paja. om det va en kook skulle jag va arg i ca 2 minuter. och nu pratar vi bara typ hål och dingar.

skulle en duktig kille droppa in på mig och hoppa bakåt så min bräda gick av på mitten skulle jag troligtvis ta ett snack om pengar.. inte så troligt att detta händer.

kunde inte ha sagt det bättre själv!

Logga in för att svara
#68695 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

SharkBoy skrev:
ejja skrev:

beror på, om jag förstör någons bräda och det var deras fel

som t. ex
: dem tappade brädan istället för att hålla i
- dem droppade in på mig
- dem paddlade mot riktning som jag var på väg att surfa till

Då skulle jag aldrig betala.

Däremot, hade jag lämnat min bräda i vägen eller droppat in på någon, så skulle jag betala för reperationen (beroende på hur dem hanterade sig i line-up)

Hur gör du om något fått låna din bräda och pajar den då..?
Still owe you a beer for that one...

Logga in för att svara
#68702 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Jake skrev:
Hur gör du om något fått låna din bräda och pajar den då..?
Still owe you a beer for that one...

Intressant det där!
För mig gäller detta:
1. jag lånar ut... den som dingar får stå för alla reparationskostnader och/eller självrisken på försäkringen
2. jag lånar av ngn... jag står för kostnaderna om nu inte snubben absolut insisterar på att jag ej behöver pröjsa och att han kan dingfixa själv. (tror jag e skyldig Eric 2 fenor men han har spons så... haha)

Logga in för att svara
#68728 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

nic
graphgraph

ejja skrev:

Jag antar att du var på Torö häromkvällen? Vet inte vad som hände men det var stundtals rätt läskigt, framför allt att ta sig ut. Jag menar, vart ska man ta vägen när tre pers droppar in på samma våg, nära stranden & det bryter lite hursomhelst?

Logga in för att svara
#68780 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Soulshine
graphgraph

nic skrev:
ejja skrev:

Jag antar att du var på Torö häromkvällen? Vet inte vad som hände men det var stundtals rätt läskigt, framför allt att ta sig ut. Jag menar, vart ska man ta vägen när tre pers droppar in på samma våg, nära stranden & det bryter lite hursomhelst?

Sant, framförallt när folk inte följer regeln om att vänta på sin tur... Själv brukar jag alltid släppa ett parr vågor för att sen köra, blir så jävla lack på de som kör på allt hela tiden.... Nästa gång jag är ute kommer det bli kollisioner om de fortsätter på samma sätt...

Logga in för att svara
#68892 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Limpan Lappland
graphgraph

Hahahaha!!
Märks att det är nytt folk på Torö.....

Logga in för att svara
#68942 Svar: Förstör någon min bräda... 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

LocalHero
graphgraph

Jag har surfat mycket, men inte så jävla mycket på torö, trots att det är brytet som jag bor närmast.
Men om jag skulle åka dit ut nu, ut i lineupen så skulle jag göra det som är självklart att man gör när man surfar på bryt man annars inte surfar så ofta eller är ny på eller i ny i allmänhet inom surf. AVVAKTA! Ta sig en kvart-halvtimme på stranden för att se hur det funkar och ute i vattnet försöka analysera hur allt fungerar och vänta på sin tur, kanske strunta i att ha sitt livs surfsession och låta folk som vanligtvis surfar där köra på. Istället för att paddla på alla vågor man får chansen på, speciellt om man är en ny surfare och bara tar 1 av 20 vågor så är det säkert en massa andra som inte känner att det är värt att riskera en kollision , och sedan paddlar ut i lineupen igen. Det här igentligen inget som behövs skrivas, det är självklart, men det verkar som tydligen inte för alla.

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!