Facebook data

12
Torö bilder!
#68865 Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

LÄGG IN BILDER!!

hur gick det för han som fick hämtas med helicopter o grejer??

peace!

Logga in för att svara
#68866 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Strayie
graphgraph

Vad hade hänt?

Logga in för att svara
#68867 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Say WHAT!!?? Helikopeter?? Var det en vågsurfare?

Logga in för att svara
#68868 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

ok, nu blir man lite orolig. någon med mer info?
går knappt att få tag på folk därute, alla är ju i vattnet och dessutom är täckningen kass.

Logga in för att svara
#68869 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

ska precis börja ladda upp bilder

det va en kille som föll och skar upp halsen på spetsen av brädan.. inte allt för allvarligt såg det ut som, han gick ju själv till helikoptern...
hoppas han mår bra:(

Logga in för att svara
#68901 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 8

tobbe
graphgraph

ok idag var det otäckt, riktigt mayhem på Torö. Förvånar mig inte det minsta att någon fick hål i halsen.
För att vara säker var man tvungen att ligga längst ut, och där kom inte vågorna med de cleanaste facen.
Det som hände om man låg längre in var att massa personer med mindre erfarenhet laddade på stora closeouts och bara kom farande rakt fram i riktning mot stranden med ett vitvattenberg i ryggen. Då de inte visste vilken riktning de var på väg kunde man själv inte veta vilken riktning man skulle simma för att undvika dem. Fick några gånger dyka ner o ditcha brädan för att rädda livhanken,

Hur många var det som fick en kille över sig, sin bräda krockad av en annan bräda? Har en känsla av att det var många fler än jag.

Logga in för att svara
#68905 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Jag har precis börjat gå igenom mina bilder men här kommer några. Håll till godo.

Logga in för att svara
#68906 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68907 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68908 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68911 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68912 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68914 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

MattiasK skrev:

Herregud! Skönt att slippa det kaoset! (fast å andra sidan kan det vara riktigt roligt att skåda det hela från stranden...)

Logga in för att svara
#68915 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68916 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

tobbe skrev:
ok idag var det otäckt, riktigt mayhem på Torö. Förvånar mig inte det minsta att någon fick hål i halsen.
För att vara säker var man tvungen att ligga längst ut, och där kom inte vågorna med de cleanaste facen.
Det som hände om man låg längre in var att massa personer med mindre erfarenhet laddade på stora closeouts och bara kom farande rakt fram i riktning mot stranden med ett vitvattenberg i ryggen. Då de inte visste vilken riktning de var på väg kunde man själv inte veta vilken riktning man skulle simma för att undvika dem. Fick några gånger dyka ner o ditcha brädan för att rädda livhanken,

Hur många var det som fick en kille över sig, sin bräda krockad av en annan bräda? Har en känsla av att det var många fler än jag.

Precis sånt här som gör att man tycker att folk kunde bita sig i tungan lite och inte hajpa upp en prognos på nätet. De som verkligen är intresserade av att surfa kommer att vara därute ändå. De som tillkommer för att någon dampar att "Torö kommer att gå av" kommer ingen att sakna och det blir garanterat lägre olycksrisk.
Den här utvecklingen mot "jag outar, alltså finns jag" suger fängelsedase.

Logga in för att svara
#68917 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68918 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

riktigt snygga bilder Mattias!

Logga in för att svara
#68919 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Det va ju i alla fall vissa som la sig snyggt och prydligt på led i line-upen (eller tja,,, mer som ett U-kanske)

Logga in för att svara
#68920 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68921 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 25

MattiasK
graphgraph

Logga in för att svara
#68922 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Snygga actionbilder. Precis som vanligt från Mattias K

Själv surfade jag å en polare denna huvudhöga vänster ensamma. ca 10 mil utanför Oslo
Inte ofta man känner att railsen är för tjocka och inte fäster i vågen i norden

Logga in för att svara
#68923 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

perry skrev:
tobbe skrev:

Precis sånt här som gör att man tycker att folk kunde bita sig i tungan lite och inte hajpa upp en prognos på nätet. De som verkligen är intresserade av att surfa kommer att vara därute ändå. De som tillkommer för att någon dampar att "Torö kommer att gå av" kommer ingen att sakna och det blir garanterat lägre olycksrisk.

jag håller med. bara posers som är mer interesserad att vara en surfare än bara surfar, outar

Logga in för att svara
#68931 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 84

Liinus
graphgraph

MattiasK skrev:

FY FAAN VILKEN GRYM BILD!!!! Vilket jävla bildseende. Och kanske lite tur såklart.

Jaha, man kanske skulle varit ute där iaf då Eller inte m tanke på crowdet...

Logga in för att svara
#68933 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

ALLA låg på stora allmäningen.. ute på udden vare inte en kotte och minst lika bra vågor..

vad är det som gör det andra stället så mycke bättre? jag har bara kört på udden för jag orkar aldrig gå bort till andra sidan hehe

Logga in för att svara
#68935 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

Mycket snygga bilder Mattias!!

jag la upp typ 70 random bilder av mina drygt 700.. både bra och dåliga, orkade inte hålla på!

www.artcore.se

Logga in för att svara
#68938 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Sköna bilder Mattias.

Här kommer en från västkusten...

Logga in för att svara
#68940 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

Fina bilder Mattias!

Här kommer en från västkusten...

Logga in för att svara
#68941 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Backdoor_Goran
graphgraph

en liten rackare till...

Logga in för att svara
#68943 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

freddas
graphgraph

SharkBoy skrev:
perry skrev:
tobbe skrev:

jag håller med. bara posers som är mer interesserad att vara en surfare än bara surfar, outar

Håller fulständigt med. Ett vanligt problem på Torö har blivigt massa kooks som inte vet vilka vågor som är värda att paddla på. Precis som Tobbe sa så tar de av på stora closeouts och åker rakt in mot folk, ofta flyger de helt åt helvete också och brädan kommer farande som en jävla projektil. Fan, kan man inte surfa ordentligt så ska man inte ligga i närheten av andra människor. Jag är förvånad att nån allvarlig olycka inte hänt tidigare.

Logga in för att svara
#68947 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

idioter....

Logga in för att svara
#68949 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Ja mycket viktigt med förberedande teoretisk utbildning först, samt så måste man ju studera hur vågorna far innan man är där ute.

Logga in för att svara
#68952 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

freddas skrev:
SharkBoy skrev:
perry skrev:
tobbe skrev:

Håller fulständigt med. Ett vanligt problem på Torö har blivigt massa kooks som inte vet vilka vågor som är värda att paddla på. Precis som Tobbe sa så tar de av på stora closeouts och åker rakt in mot folk, ofta flyger de helt åt helvete också och brädan kommer farande som en jävla projektil. Fan, kan man inte surfa ordentligt så ska man inte ligga i närheten av andra människor. Jag är förvånad att nån allvarlig olycka inte hänt tidigare.

Vill också instämma i det att man ska hålla sig undan om man inte har koll. Tex jag själv surfade rejält kookigt men höll mig ifrån 1a just pga av det. Provade först med SUPen och det funkade men var så otroligt jobbigt med balansen i det superbuckliga vattnet och vinden, men min vanliga surfing gick inte mycket bättre. Bäst att hålla sig undan då.

Fattar inte riktigt heller varför vi inte sprider ut oss lite mer på denna typ av stökig on-shore dag på Torö. Tog en promenad utmed hela stenstrand och det finns ju rätt så många "fina", i vart fall surfbara, sektioner igår. Såg 2-3 rippers som rätt sent på kvälen surfade grymt bra på en sektion som ingen mig veterligen brukar surfa... tror en av dom heter Pontus, satan så duktigt!

Surfing är störren än någonsin, globalt och i Sverige. Crowd får vi nog stå ut med - risken stor för att det blir mycket värre. De som kan måste lära ut, de som håller på att lära sig måste (där har vi alla varit, jag är fortfarande där) lyssna, och alla bör vara respektfulla/ödmjuka inför för varandra. Olyckor kommer nog tyvärr fortsätta hända men tillsammans borde vi kunna minimera riskerna.

/Jesper 'Politisktkorrekt' B

Logga in för att svara
#68953 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

så skönt att elin som har noll erfarenhet av surf kan mer och är smartare än många av dom som surfar:P

Logga in för att svara
#68955 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Hira
graphgraph

MattiasK skrev:

Jag tyckte den här var cool. Ibland säger verkligen en bild mer än 1000 ord

Logga in för att svara
#69027 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

MacBeth skrev:
så skönt att elin som har noll erfarenhet av surf kan mer och är smartare än många av dom som surfar:P

Ja visst är det bra att jag har lyssnat på surfinstruktörerna på youtube. En tjej sa det där med att det e bra om man har koll vart man far(åker på uppländska) innan så det blir mindre läskig överraskning.

Logga in för att svara
#69031 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Ensam på Torö igår med en helt egen sektion var inte så svårt att vara. Jag smög ut mellan tallarna men blev ertappad av en kompis som tog bilden... /JB

Logga in för att svara
#69069 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 40

timpal0l
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Ja mycket viktigt med förberedande teoretisk utbildning först, samt så måste man ju studera hur vågorna far innan man är där ute.
För mycket teori är inte bra, hellre mera praktik så du får en egen uppfattning

Logga in för att svara
#69072 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

timpal0l skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
För mycket teori är inte bra, hellre mera praktik så du får en egen uppfattning

Ja usch nu börjar det bli tråkigt med all teori här på SS så det är trevligt när det kommer trådar med bilder.

Tim jag brukar även reflektera min teori som jag läser samt fråga surfare som har en praktisk upplevelse samt kolla videos och då är det live.

Jag e rätt så praktisk faktiskt även om det inte verka så här på SS.

Bilderna från Torö är verkligen surfiga och passar bra på Redax blogg.

Logga in för att svara
#69078 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Mina bder från idag är inte lika fina men jag vill gärna vara med jag med

Logga in för att svara
#69079 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

så här såg det ut i line up Snacka om crowd

Logga in för att svara
#69081 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
... och passar bra på Redax blogg.
Sluta gör narr av Redax arbete! Okey?!

Logga in för att svara
#69082 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 28

Jonty
graphgraph

Det här är min nya hjälte!

Hon åkte med ut på ren chansning utan utrustning och surfade i det kalla vattnet i min alldeles för stora 2/2 shorty från Watski på lånad bräda

Även om hon frös så hon skakade ångrade hon att hon bytte om. Det är Stoke!

Logga in för att svara
#69095 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

hangten10
graphgraph

grymt fina bilder!

Logga in för att svara
#69100 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Surfsverige är ju en blogg och det är Redax så det är bara fakta Esta och inget narr. Hur kan du tro något sånt att jag skulle vilja vara dum mot Redax?

Nu har du nog fått för lite surf Esta när du svamlar så där knasigt.

Logga in för att svara
#69101 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jonty skrev:
så här såg det ut i line up Snacka om crowd

Bilden var mycket talande Jonty.

Logga in för att svara
#69102 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jonty skrev:
Det här är min nya hjälte!

Hon åkte med ut på ren chansning utan utrustning och surfade i det kalla vattnet i min alldeles för stora 2/2 shorty från Watski på lånad bräda

Även om hon frös så hon skakade ångrade hon att hon bytte om. Det är Stoke!

Ja där är du juh:).

Logga in för att svara
#69105 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Backdoor_Goran skrev:
en liten rackare till...

ooooh var 17 är d där nånstans? outa nån, i utbyte mot marocco secrets
eller bikini surf så kanske till och med blueballs Sverre vill outa

Logga in för att svara
#69115 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 29

Esta
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Surfsverige är ju en blogg och det är Redax så det är bara fakta Esta och inget narr. Hur kan du tro något sånt att jag skulle vilja vara dum mot Redax?

Surfsverige e en surf community med bl a ett forum, inte en jävla blogg! Var läser du-ni om Redax' dagliga utsvävningar, hur han borstar tänderna o torkar sig i arslet (sorry Redax hehe) mm mm???
Tur för dig-er att jag inte e moderator här! Iofs försvarar jag freedom of speach... men inte freedom of stupidness.
Som jag sagt förut: köp bräda nån gång och ge dig-er ut i vattnet. Och sluta spela så jävla korkad!

Logga in för att svara
#69130 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: 8

Feddan
graphgraph

Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Surfsverige e en surf community med bl a ett forum, inte en jävla blogg! !

WORD!

Logga in för att svara
#69135 Svar: Torö bilder! 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Esta skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Surfsverige e en surf community med bl a ett forum, inte en jävla blogg! Var läser du-ni om Redax' dagliga utsvävningar, hur han borstar tänderna o torkar sig i arslet (sorry Redax hehe) mm mm???
Tur för dig-er att jag inte e moderator här! Iofs försvarar jag freedom of speach... men inte freedom of stupidness.
Som jag sagt förut: köp bräda nån gång och ge dig-er ut i vattnet. Och sluta spela så jävla korkad!

En blogg kan ha många användningsområden Esta det behevör inte alltid vara utformat som en dagbok.

Logga in för att svara
12
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!