Facebook data

1
style evolution
#692 style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

det största problemet med det här projektet är att det är svårt att välja film att skriva om, så kom gärna med tips på favoritfilmer ni skulle vilja se recenserade eller önskemål på filmer ni är nyfikna på! dock kommer det att dröja innan endless summer 1 & 2 etc dyker upp som recensioner, dom är lite väl sönderskrivna...

Logga in för att svara
#708 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: -18

Tyreso_soulsurfer
graphgraph

Tips på surf film måste vara Into liquid grym jävla film tycker jag o dom som gjorde har ju inte sparat in med tanke på kvaliten på filmen helikopter foto med mera såg den i HD tv kvalitet gjorde ju inte saken sämre se den mkt surf kuriosa också

Logga in för att svara
#709 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Du menar inte Step into Liquid?

Logga in för att svara
#717 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

Klart det är Step Into Liquid som soulsurfer menar... fast den är lite ett exempel på den typen av filmer som jag kommer att vänta ett tag med att skriva om, eftersom dom ändå är såpass tillgängliga. Style Evolution är ett projekt som bland annat handlar om att lyfta fram guldklimparna från över 50 år av surfing på film, o det finns så oerhört många filmer som är riktigt bra som förtjänar att lyftas fram. Förhoppningsvis kommer Surfsverige att kunna bjuda på en skön mix av nya o gamla filmer, både lättillgängliga o svårtillgängliga (beroende på var man bor). Vad kommer härnäst, Redax? Kan vi få ett smakprov på surfvärldens största framtänder? Hehe...

Logga in för att svara
#732 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 0

Ryde
graphgraph

A broke down melody, september session och frame lines. Alla mycket trevliga filmer i mina ögon.

Logga in för att svara
#736 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Har inte Elvis varit med i nån surffilm? Recensera den....

Nä, nu ska jag inte vara dum. Jag kan tänka mig okunskapen här kring gamla surffilmer är rätt stor. Jag kan bara säga att din recension av Style Evolution får mig att vilja skaffa filmen. Är det inte det som egentligen är syftet med dina recensioner, att få upp ögonen för riktiga soulsurfare. De här karaktärerna som gett surfingen ett sånt guldkantat skimmer att det fortfarande är gamla surfloggor från 60-talet som pryder årets JC-kollektion...

Logga in för att svara
#737 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Flåt, menade så klart Crystal Voyager... DOH!

Logga in för att svara
#739 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Willy skrev:
Har inte Elvis varit med i nån surffilm? Recensera den....

Nä, nu ska jag inte vara dum. Jag kan tänka mig okunskapen här kring gamla surffilmer är rätt stor. Jag kan bara säga att din recension av Style Evolution får mig att vilja skaffa filmen. Är det inte det som egentligen är syftet med dina recensioner, att få upp ögonen för riktiga soulsurfare. De här karaktärerna som gett surfingen ett sånt guldkantat skimmer att det fortfarande är gamla surfloggor från 60-talet som pryder årets JC-kollektion...

Elvis trickfilmssurfade ju lite i Blue Hawaii, en av mina favorit elvismackor. Brukade sitta å nynna på titellåten på Torö under mina första ensamma sessions där ute. Dreams come true in Blue Hawaii... dah dah dah dah dada dah dah dah dah dada...

Logga in för att svara
#744 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen  

Magnu Eckeskog

Mmmm tack för det. Filmer i min smak. Är personligen jävligt less på allt vad korta klipp på aereals till hardcorepunk heter. Man kanske börjar komma till åren och håren...Tycker att Chrystal Voyager är typ den bästa surffilmen som gjorts. Morning of the Earth är ju också grym. Kanske du kan recensera cosmic children? Eller varför inte Freeride... Någon som vet vara man kan få tag på dessa rullar förresten?

Ja ja det är ju roligt att ni lägger upp sånna här grejjor istället för allt annat skit som läggs ut på internet för att skapa en sk kallad surfscen i Sverige med tillhörande inbördes beundran, på andra sidor. Så fortsätt med detta att sprida lite lugn och ro över "surfscenen".

Logga in för att svara
#745 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen  

Ingemar Hare

Jau jau de er ju de man menar ju. Kanske kan du recensera nån av de senaste typ "stylemasters" eller nåt som är ny men går under samma tema så att säga. Hej hej.

Logga in för att svara
#756 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Kul idé! Några av mina trevligaste filmer är siestas&olas, litmus, morning of the earth. Nyligen införskaffade(via cyberspace) Sprout är enligt mig en väldigt angenäm film att drömma sig bort till. Filmer jag nyfiket suktar efter är 5 summer stories samt ten toes over av Dan Wozniak som gjorde siestas&olas. Annars kan det ju kanske vara intressant för de som gillar endless summer 1&2 att få höra lite om några av Bruce Browns andra filmer som typ Barefoot Adventure, Slippery When Wet, Surf Crazy,Waterlogged om de inte redan känner till dessa. Den där svenska filmen från 80- eller 90-talet det snackas om lite då och då. Entusiasterna tror jag den heter? Vet någon om den går att få tag på eller om den överhuvudtaget existerat?

Logga in för att svara
#765 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Javisst existerar den. Kan dock vara svår att få tag på men det är inte omöjligt.

Logga in för att svara
#766 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

har den, men tyvärr hemma i sverige... det är en riktig klassiker!

Logga in för att svara
#770 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

okar
graphgraph

En gång såg jag en film som var en upplevelse utöver det mest jag sett i surf films väg... och vilket soundtrack den hade dessutom. Heter "You can´t step twice on the same piece of water..."

Undra om man nånsin kan få se en recension av den... är det nånstans det kommer hända så är det just här på surfsverige.

Logga in för att svara
#774 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen Stoke: 3

cosmocat
graphgraph

hahaha... den kommer, var så säker...

Logga in för att svara
#783 Svar: style evolution 18 år, 6 månader sen  

Magnus

Ha ha! Slippery when wet och barefoot adventures är roliga. Har dom hemma på VHS på nåder av Erik G, han vill nog ha tillbaks dom för länge sen...f'låt, men jag har inte lånat ut dom till någon annan som sedan lånat ut dom tilll Andiss som förra gången med Crystal Voy och Morning OFTE, jag lovar och svär!!!!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!