Facebook data

1
Till Jesper B
#69465 Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jag läste i en tråd om surfbrädans "skum"och då snackade ni om diverse skumtyper och dess fördelar och nackdelar.

När jag fixat en bräda tänkte jag att shapa en egen och då göra det i xps eftersom att det finns en sån fabrik i min stad där jag kan få billigt material att få tag på, bra med tanke på närproducerat o miljön.

Fördelarna som några av er mest inbitna skumproffs( Jesper B, ErikG mfl.) berättade var att xps finns i blått o rosa, att det tål mycket tryck, tål vatten.

Nackdelarna var att det inte tål stark värme tex så kan materialet inte förvaras i en varm bil för då händer något kemiskt med den. Och om den får en skada tex en bula och man vill ta bort bulan så avger xps-materialet en illaluktande gas.

Jag tänkte då att detta material borde funka i Sveriges vågor speciellt nu under hösten o i vinter då solskenet inte kan skada materialet.

Är det någon av er som kan tips mig på vad jag ska fråga chefen på den fabrik som tillverkar detta material. Jag vet ju redan att fabriken inte tillverkar surfbrädor. Hur stora skivor bör det vara?

Logga in för att svara
#69469 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 50

Danne
graphgraph

fuck sake Elin use your imagination nångång?!

Logga in för att svara
#69475 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

emanuel
graphgraph

idiot

Logga in för att svara
#69510 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Tack ErikG för ditt tips!

Nu väntar jag bara på Jesper B så kan denna tråd vara avslutad sen.

Logga in för att svara
#69523 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Jag läste i en tråd om surfbrädans "skum"och då snackade ni om diverse skumtyper och dess fördelar och nackdelar.

När jag fixat en bräda tänkte jag att shapa en egen och då göra det i xps eftersom att det finns en sån fabrik i min stad där jag kan få billigt material att få tag på, bra med tanke på närproducerat o miljön.

Fördelarna som några av er mest inbitna skumproffs( Jesper B, ErikG mfl.) berättade var att xps finns i blått o rosa, att det tål mycket tryck, tål vatten.

Nackdelarna var att det inte tål stark värme tex så kan materialet inte förvaras i en varm bil för då händer något kemiskt med den. Och om den får en skada tex en bula och man vill ta bort bulan så avger xps-materialet en illaluktande gas.

Jag tänkte då att detta material borde funka i Sveriges vågor speciellt nu under hösten o i vinter då solskenet inte kan skada materialet.

Är det någon av er som kan tips mig på vad jag ska fråga chefen på den fabrik som tillverkar detta material. Jag vet ju redan att fabriken inte tillverkar surfbrädor. Hur stora skivor bör det vara?

Tänkt nu om du kommer att hata att vara ute i vågorna med brädan? Så jävla mycket tid i onödan att ta reda på allt mellan höger och vänster. Hoppas verkligen att du kommer att gilla det Rainman....

Logga in för att svara
#69525 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 49

Jesper B
graphgraph

Skit - att bygga själv är löjligt kul, men jag skulle nog vänta lite med de planerna tills jag provat surfa, i vart fall om d inte har prylbyggeri som en redan ordentligt etablerad hobby.

XPS mellan 25-32 kg/m2 håller kalasbra. Dessutom bra om blocket är stort nog för att slippa skarvas. De standardmått som finns kan räcka till en shortboard men kanske inte till en mini-mal.

Nu SKA jag ut till skjulet och kolla mått på den brädan du borde köpa av mig (ber om ursäkt för att det dröjt). Det var visst Glen Minami (äkta shapelegend North shore Oahu) som shapat den åt Island Classic (Sunset beach).Måtten 7'10 x 21''1/4 x 2''3/4. Den har en liten buckla på undersidan och i stort sett inga tryckdingar på däcket. /JB

Logga in för att svara
#69528 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

building a surfboard without having surfed is like trying to build a guitar without ever having listened to music

Logga in för att svara
#69530 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

Hallå??? Är det någon överhuvudtaget som har läst dessa meningar? De första fem orden är viktigaste och dessa innebär att jag med en bräda har surfat innan jag går igång med något shaparprojekt. Läs allt gärna så slipper ni tolka fel.

Jesper B bra där att du kom med dina mått äntligen. Så i min gästbok kan du få fortsätta beskriva surfbrädans karaktär och egenskaper.

Logga in för att svara
#69532 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

wtf...swaylocks...and shut up.

Logga in för att svara
#69533 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Hallå??? Är det någon överhuvudtaget som har läst dessa meningar? De första fem orden är viktigaste och dessa innebär att jag med en bräda har surfat innan jag går igång med något shaparprojekt. Läs allt gärna så slipper ni tolka fel.

Jesper B bra där att du kom med dina mått äntligen. Så i min gästbok kan du få fortsätta beskriva surfbrädans karaktär och egenskaper.

det kan var svårt att hitta en majs bit i en hög av skit

Logga in för att svara
#69534 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

SharkBoy skrev:
Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

det kan var svårt att hitta en majs bit i en hög av skit

Ja det är alltid svårt att vaska guld bland grus. Bara de som tittar noggrant finner skatten.

Logga in för att svara
#69541 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

Hall kaft och surfa istallet.

Pa dina senaste fragor

1. Om du surfar sa vet du
2. Skit du i det.

Logga in för att svara
#69550 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jesper B jag ska kolla in denna sida www.infamysurfboards.com/

Logga in för att svara
#69552 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Jesper B skrev:

Måtten 7'10 x 21''1/4 x 2''3/4. /JB

Jag skulle vilja se hur den är böjd. Har du någon bild i profil på surfbrädan?

Logga in för att svara
#69619 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elin_nybörjaren skrev:
Jesper B skrev:

Måtten 7'10 x 21''1/4 x 2''3/4. /JB

Jag skulle vilja se hur den är böjd. Har du någon bild i profil på surfbrädan?

Jag skulle vilja se dig böjd! Har du nån bild i profil på dig!?

mouuhehehehehehe!!!!

Logga in för att svara
#69620 Svar: Till Jesper B 15 år, 7 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:

Brädan som Jula kränger duger gott och väl till dig EL-in

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!