Facebook data

1
västkusten
#69545 västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Ralle
graphgraph

Ser ut att västkusten kommer leverera i helgen:)

Logga in för att svara
#69555 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

typical rookie mistake to call out surf conditions 48hours in advance...but we will let you have this moment of fantasy. I will go windsurfing while you all fight for waves less than 4ft, people cutting eachother off and other lineup kookeye issues

Logga in för att svara
#69557 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

vietcongsurfer
graphgraph

nåt jag gått miste om nu?

Enligt dmi så kommer det vara dött i helgen....

Logga in för att svara
#69559 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Ser inte syftet i att tala om för hela sveriges surfcomunity om det kommer funka eller inte på ett visst ställe?
Om du tror det kommer leverera, åk dit och surfa istället för att tala om för andra att åka!
Eller gillar du när det är trångt i vattnet?

Logga in för att svara
#69560 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

Lite ömma tår kanske? Fjantigt att gå på nån som är stokad på lite surf. Det är inte så att han har outat ett spot eller att prognosen var superhemlig eller supergrym.

Logga in för att svara
#69561 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

adrenaline
graphgraph

Nej, det är så det går till på det här forumet. E-warrior klanen på surfsverige är stor och mäktig. De vet inget om vem du är eller vilken typ av surfare du är, ty de dömer dig efter antal inlägg på forumet. Du har bara 13 och då är du automatiskt en "kook" som ska stampas på. Det spelar ingen roll om du är Laird Hamilton, svadorna kommer som brev på posten ändå.

Logga in för att svara
#69562 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

peterpan
graphgraph

I say hit the reset button and start over...if there will be surf great and if not then it is what it is and we move on...no need for the Swedish surf community to turn into LA

Logga in för att svara
#69564 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 30

SharkBoy
graphgraph

adrenaline skrev:
Nej, det är så det går till på det här forumet. E-warrior klanen på surfsverige är stor och mäktig. De vet inget om vem du är eller vilken typ av surfare du är, ty de dömer dig efter antal inlägg på forumet. Du har bara 13 och då är du automatiskt en "kook" som ska stampas på. Det spelar ingen roll om du är Laird Hamilton, svadorna kommer som brev på posten ändå.

oh god, inte du igen

BTW, Willy, jo det är definitiv skillnad med att skriva att det är en lovande prognos istället för att skriva vilken spot som kommer funka. Men jag tror inte det var speciellt hårda ord här inne förrän 'adrenaline' kom in i bilden? Eller läste jag fel?

Logga in för att svara
#69565 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 33

mistarippa
graphgraph

Du har läst rätt Sharkboy.

Logga in för att svara
#69595 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 11

Willy
graphgraph
Donerat Guld

SharkBoy skrev:

BTW, Willy, jo det är definitiv skillnad med att skriva att det är en lovande prognos istället för att skriva vilken spot som kommer funka. Men jag tror inte det var speciellt hårda ord här inne förrän 'adrenaline' kom in i bilden? Eller läste jag fel?

Kanske inte. Men det beror på om Mistarippa menade det han skrev eller skrev det på lite halvskoj. Jag tycker det finns en charm i de som blir stokade så fort de ser att vinden blåser mer än 10 m/s, jag kanske bara är lite nostalgisk!

Logga in för att svara
#69600 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 101

danneroyal
graphgraph

Den där bilden från Torö har jag inte sätt förut! Måste ha varit från förra fredagen.....

Logga in för att svara
#69604 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 6

Ralle
graphgraph

haha! Jag kanske lägger in en bild på söndag så får ni säga vad ni tycker?

Ha d gott allesammans

Logga in för att svara
#69631 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

krister l
graphgraph

Hello surfers!
Jag tycker det vore trevligt om surfarna i Sverige böt stil och i stället för att hemlighålla sina kunskaper, vilt spred spots och förutsättningar på forum som detta.
Surfa är kul! Surfa med några vänner är ännu roligare.
Blev fler spots kända och under vilka förutsättningar de är som bäst så skulle kanske resultatet bli att det blev färre folk i vattnet. Nu åker ju alla till t.ex. Torö. Jag är en rätt kass surfare får jag erkänna, men jag har surfat sedan 1994 i både Portugal, Spanien, Frankrike, Australien, Costa Rica, Danmark och Indonesien, Kanarieöarna. Det blir glest mellan tillfällena men det är KUL varje gång!
Nu har jag precis börjat surfa här hemma. Jag tycker det är lite tråkigt att det skall hållas hemligt, och kommenteras med dryga kommentarer när någon talar om en fin våg. På andra ställen i världen kan man lätt läsa sig till eller fråga sig fram till vågor men icke i Svedala rike.
Vi måste ha en oräkneligt antal otroligt duktiga surfare i detta land för hittar man en våg så måste den till varje pris hållas hemlig. Annars kommer ALLA dit.
Jag har som sagt inte någon större erfarenhet av surfet i Sverige men vågor kommer jag att leta efter. Eftersom jag inte har någon surfande polare i Stockholmsregionen får jag fara runt ensam, på måfå och leta vågor. Trist och väldigt tidsödande. Tid som jag mycket hellre hade lagt i vattnet men sveriges vågsurfare måste föredra bilåkning framför vågor eftersom hemlighetsmakeriet är så viktig.
Det hade varit roligare om man på ett enklare sätt kunde hitta fler och bättre vågor och jag tror i min enfald att om fler platser och förutsättningar blev kända så skulle de surfande svenskarna sprida ut sig lite och det skulle kanske bli mindre trångt på lineup i Torö.
Vågjakten går vidare och din hemliga spot blir också min förr eller senare;)

Jag hoppas på dåligt väder och lediga stunder framöver så ses vi kanske i vattnet.

Fridens liljor så länge.

Logga in för att svara
#69632 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

Vågjakten går vidare och din hemliga spot blir också min förr eller senare

MOOHAHAHAHA:pinch:

Logga in för att svara
#69633 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

krister l skrev:
Hello surfers!
Jag tycker det vore trevligt om surfarna i Sverige böt stil och i stället för att hemlighålla sina kunskaper, vilt spred spots och förutsättningar på forum som detta.
Blev fler spots kända och under vilka förutsättningar de är som bäst så skulle kanske resultatet bli att det blev färre folk i vattnet. Nu åker ju alla till t.ex. Torö. Jag är en rätt kass surfare får jag erkänna, men jag har surfat sedan 1994 i både Portugal, Spanien, Frankrike, Australien, Costa Rica, Danmark och Indonesien, Kanarieöarna. Det blir glest mellan tillfällena men det är KUL varje gång!
Nu har jag precis börjat surfa här hemma. Jag tycker det är lite tråkigt att det skall hållas hemligt, och kommenteras med dryga kommentarer när någon talar om en fin våg. På andra ställen i världen kan man lätt läsa sig till eller fråga sig fram till vågor men icke i Svedala rike.
Vi måste ha en oräkneligt antal otroligt duktiga surfare i detta land för hittar man en våg så måste den till varje pris hållas hemlig. Annars kommer ALLA dit.
Jag har som sagt inte någon större erfarenhet av surfet i Sverige men vågor kommer jag att leta efter. Eftersom jag inte har någon surfande polare i Stockholmsregionen får jag fara runt ensam, på måfå och leta vågor. Trist och väldigt tidsödande. Tid som jag mycket hellre hade lagt i vattnet men sveriges vågsurfare måste föredra bilåkning framför vågor eftersom hemlighetsmakeriet är så viktig.
Det hade varit roligare om man på ett enklare sätt kunde hitta fler och bättre vågor och jag tror i min enfald att om fler platser och förutsättningar blev kända så skulle de surfande svenskarna sprida ut sig lite och det skulle kanske bli mindre trångt på lineup i Torö.

Jag hoppas på dåligt väder och lediga stunder framöver så ses vi kanske i vattnet.

Fridens liljor så länge.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!

din logik i bilder: ÄR DU KAXIG HA!!!????

Logga in för att svara
#69634 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

krister l skrev:
. Eftersom jag inte har någon surfande polare i Stockholmsregionen får jag fara runt ensam, på måfå och leta vågor. .

Varför i helvette la du då det här inlägget under tråden "västkusten" Stockholm ligger inte där DUUUUUDE!!!

BOS kommer att hårdbevaka dig här duuuuude!!! hehehehe!!!!

Logga in för att svara
#69642 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

krister l
graphgraph

Tat lungt. Jag skall ju givetvis inte lägga ut mina surfspots här och inte någon annans heller jag säger bara att det hade varit enklare om surfet här hemma var lika väl dokumenterat som på andra ställen.

Logga in för att svara
#69645 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

krister l skrev:
Tat lungt. Jag skall ju givetvis inte lägga ut mina surfspots här och inte någon annans heller jag säger bara att det hade varit enklare om surfet här hemma var lika väl dokumenterat som på andra ställen.

phooo! Ok, nu känns det mycket lugnare!
Du pratar bara rent hypotetiskt.

Logga in för att svara
#69651 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

krister l skrev:
Hello surfers!
och jag tror i min enfald

Saliga äro de enfaldiga!

Logga in för att svara
#69653 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 63

ErikG
graphgraph
Donerat Brons

krister l skrev:

Du skrev ju nyss att du inte "hade några surfspots" ?

Logga in för att svara
#69654 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

morecore
graphgraph

Orka bry er om crowd! 2/3 av folket på detta forum surfar ju ändå inte!!!

Logga in för att svara
#69662 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

morecore skrev:

och det du gör.... kallar du det för att surfa.... ?

Logga in för att svara
#69709 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 8

young surfer
graphgraph

sverre skrev:
morecore skrev:

jag tycker iallafall att det ser ut som han surfar:P

Logga in för att svara
#69725 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

krister l skrev:
Hello surfers!

Det handlar inte om att det är roligare att surfa med "några vänner" än att surfa ensam. Det handlar om att man hellre surfar ett ställe med endast några vänner än med 40-50 andra surfare som försöker ta samma våg som en själv. Hemliga surfspots i Sverige är oftast pointbreaks. De flesta som upplevt hur det kan gå till på ett överbefolkat pointbreak förstår varför vissa väljer att hålla dessa hemliga. Att vilt avslöja spots och på så sätt låta crowden sprida ut sig låter bra i teorin, men i praktiken fungerar det inte. Det finns ett samband mellan antalet surfspots och antalet surfare. I slutändan betyder det: mer spots = fler surfare.

Logga in för att svara
#69726 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 7

Wrane
graphgraph

Jag tycker också att det har lite med arbetsinsatsen att göra. D.v.s. har jag offrat en massa tid och pengar för att hitta ett nytt ställe så ska det vara lite "eget" ett tag innan hela gänget kommer dit. Ta bara de ställen som vi i Nynäs surfar som mest. Skulle aldrig avslöja dem för någon utanför de allra närmaste. Någon gång kommer det ändå att komma ut och då gäller det att ha ett par nya spots på lager...

Logga in för att svara
#69738 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

krister l
graphgraph

Ni har säkert rätt. Det skulle antagligen inte fungera med en "stormriders guide Sweden". Men det är ändå lite sorgligt på något vis att man kan åka till andra sida jorden och sätta sig i en bil med några surfbrädor och åka till olika mer eller mindre kända spots utan att ha lagt ned en livstid i research. De som bor där är ju säkert inte så glada så klart. Jag känner ju inte till något bryt som jag är ensam om. Det har säkert den som läste mitt frustrerade inlägg fattat redan. Det jag vet, vet nog nästan alla. Jag får helt enkelt ge mig ut och leta lite till. Det är frustrerande att när det är surfväder och man har tid att leta vågor så vill man ju inte åka omkring och leta nytt, jag vill ju i vattnet så fort som möjligt och surfa.
Anledningen till att jag skrev inlägget var att jag blev lite ledsen när någon lade upp ett liten skit inlägg som bara verkade vara glädje över att han kanske skulle få surfa till helgen. Få njuta av havet och vågorna, då skall någon genast ge sig på honom och trycka ner glädjen i halsen.
Och om jag hittar en liten point som jag aldrig har hört talas om så vill jag ju så klart precis som alla andra,endast dela med mig till mina närmaste. Det är en naturlig instinkt.
Stora starka lågtryck åt alla och jag hoppas att vi ses i vattnet någon gång.

Logga in för att svara
#69747 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

krister l skrev:
Det är frustrerande att när det är surfväder och man har tid att leta vågor så vill man ju inte åka omkring och leta nytt, jag vill ju i vattnet så fort som möjligt och surfa.

Där skiljer sig du och jag åt.

Logga in för att svara
#69751 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

sverre skrev:
morecore skrev:

Snacka inte så mycket Sverre.. du tillhör ju 2/3 av folket som inte surfar

Logga in för att svara
#69758 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

"Anledningen till att jag skrev inlägget var att jag blev lite ledsen när någon lade upp ett liten skit inlägg som bara verkade vara glädje över att han kanske skulle få surfa till helgen. Få njuta av havet och vågorna, då skall någon genast ge sig på honom och trycka ner glädjen i halsen."

När jag var i NZ så träffade jag och mina polare på världens skönaste snubbe på stranden en dag. Han var typ 40 bast och han var hög på spliff och surf dygnet runt, aldrig sett någon som var så stoked som han. Vi såg honom shred lil waves to the max med en sån där röd softboard. Sjuka turns, han var tydligen ex pro. När han inte surfade satt på stranden å agerade komentator "ooooh, niice" "ooohh yeah" så där lät han hela tiden.

Han bjöd med oss till hans hem den dagen, och det slutade med att vi campade i hans trädgård i flera dagar. Han tog med oss till olika surfspots och introducerade oss till hans surferdudes. Bjöd oss på grillfest mm... När han drog till jobbet så sa han "The door is open for you guys, in case u wanna cook and use the toilets" Vi var 4 st total strangers, och ändå lämnade dörren öppen...
Han tog med oss till olika surfspots och introducerade oss till hans surferdudes. Great fun!

Anyways, otroligt gästvänliga människor i nya zeeland, med fantastisk inställning.
Men d kanske beror på klimatet?

Logga in för att svara
#69783 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Menar du att något sådant inte skulle hända i Sverige? Då har du hängt med fel folk.

Logga in för att svara
#69784 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Redax skrev:
Menar du att något sådant inte skulle hända i Sverige? Då har du hängt med fel folk.

WORD!!!!

Logga in för att svara
#69786 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Min mögliga husvagn står öppen för alla surfare som hittar hit! Den står öppen på glänt, men för tjejer står den vidöppen.

Logga in för att svara
#69793 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Ne jag tror inte att d skulle handa i svea. Jag postade faktiskt och fragade om tips. fick fler dryga svar an vettiga. Ingen som bjod mig pa rundtur och grillkvall direkt.. Inte ens Sverre fastan jag e tjej, men d kanske beror pa att han inte har borjat surfa yet

Svenkar ar inte direkt kanda for sin hospitality! D dar var befogat, for jag e svartskalle..
Kanns som att svea har en aggresiv localism, med tanke pa vagkvaliten hehe

Logga in för att svara
#69801 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Du tror inte det alltså? Du kan lyckligtvis inte ha mer fel. Jag, mina polare och andra jag känner löst har vid flertalet tillfällen dykt upp på nya ställen i Svea och blivit erbjuden både husrum, käk och guidning till vågor av för oss helt okända människor. Det enda gemensamma vi har haft är att vi gillar att rida vågor. Du baserar delvis ditt uttalande på hur din upplevelse på västkusten var. Bara för att du inte lyckades hitta någon, betyder det inte att det inte finns gästvänliga människor/surfare i Sverige. Sen säger du att svenskar inte är kända för sin hospitality. Jag påstår raka motsatsen - att vi är kända världen över som vänliga, artiga och generösa personer som är lätta att komma överens med. Framförallt svenska surfare.

Logga in för att svara
#69802 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -56

elinn
graphgraph

Redax skrev:
Du tror inte det alltså? Du kan lyckligtvis inte ha mer fel. Jag, mina polare och andra jag känner löst har vid flertalet tillfällen dykt upp på nya ställen i Svea och blivit erbjuden både husrum, käk och guidning till vågor av för oss helt okända människor. Det enda gemensamma vi har haft är att vi gillar att rida vågor. Du baserar delvis ditt uttalande på hur din upplevelse på västkusten var. Bara för att du inte lyckades hitta någon, betyder det inte att det inte finns gästvänliga människor/surfare i Sverige. Sen säger du att svenskar inte är kända för sin hospitality. Jag påstår raka motsatsen - att vi är kända världen över som vänliga, artiga och generösa personer som är lätta att komma överens med. Framförallt svenska surfare.

fan va najs kan inte jag få följa med? hehe
Jo det är nog mycket möjligt att vi är det utomlands. Jag menade i Sverige. Men så klart ska man inte dra alla fåren över en kam

Logga in för att svara
#69803 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 2

tjoonas
graphgraph

elinn skrev:
Ne jag tror inte att d skulle handa i svea. Jag postade faktiskt och fragade om tips. fick fler dryga svar an vettiga. Ingen som bjod mig pa rundtur och grillkvall direkt.. Inte ens Sverre fastan jag e tjej, men d kanske beror pa att han inte har borjat surfa yet

Svenkar ar inte direkt kanda for sin hospitality! D dar var befogat, for jag e svartskalle..
Kanns som att svea har en aggresiv localism, med tanke pa vagkvaliten hehe

Kan det finnas en möjlighet att det har med dig själv att göra?

Logga in för att svara
#69814 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Elinn åker med en sväng i min bil... hehehehe!!

www.grapheine.com/bombaytv/movie-uk-06d9fff98ab80e8c85ad28413b263d1c.html

Logga in för att svara
#70136 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

jaa mitt hus står då oftast öppet pga. borttappad nyckel:laugh:

Logga in för att svara
#70137 Svar: västkusten 15 år, 7 månader sen Stoke: 1

Nilias
graphgraph

och om man har tur finns det kanske bullar i frysen:P

Logga in för att svara