Facebook data

1
Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder
#6987 Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Har lagt upp bilder på dagens surf.Jag har lagt in allt på mitt bildgalleri då jag slipper sitta å förminska skiten.Dagen började redan igår kvåll.Då vi surfare på Taigan spelar Undervattensrugby på torsdags kvällar.Och alla viste vilken FET surf som va på G.Så snacket gick om vilket ställe som va bra å vice verca, ja ni vet.Men endast jag kunde dra iväg på fre morgon.Så här kommer det.Steg upp 07.30 kolla på nätet.Pite-Rönnskär Nord 16m/sek och Bjuröklubb Nordost 18m/sek .Ironman ringde 07.45 och påminde mig om att surfchecká Mystoisland. 08.00 Skippade musli frukosten.Tundratallrik är det enda som funkar när det är minus 5.Och blåser uttabara fan. Lämnade Casa de Norgrena 09.30 Måste också påpeka att det va taskit ljus,snöstorm,molnigt och att min kamera är en "billo" för 800 bagis å har knapt zoom.Tanken va att surfa LowerJeffan men,,Det va isigt som fan.Drog å kolla in Mystoisland.På bild ser man inte mycket men det va ca 30 meter mellan vågtopparna.Satte mig å körde till Kågnäsudden.Surfchecka Lillsnäck först men,,Lill har aldrig varit bra på Rak nord.Storsnäck (som är en liten våg) fick duga idag.Hyfsat lä för vinden.Kom gärna med frågor elle komentarer.

Logga in för att svara
#6988 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Ojsan det vorte nalta dubbel.

Logga in för att svara
#6990 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 33

Andiss
graphgraph

fy fan va kallt det dar ser snuskigt kallt ut

Logga in för att svara
#6998 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 3

BoogieMan
graphgraph

Ämen va fan, ni e inte kloka!! Djävligt häftigt, och antagligen nästan världsunikt!
Är ni ute efter lite cred så skicka bilderna till några surfmags. Lite stålar i plånkan, och så kan softa spanien-surfare och andra boardshortslirare se vad vikingar är gjorda av. Cooolt

Logga in för att svara
#7001 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Gå in på nordsurf.com Har lagt in lite "spill" bilder av mer konstnärlig art.

Logga in för att svara
#7003 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 2

Castorn
graphgraph

Sköna isdreads! Är det en skoteransiktsmask du har under hooden?

Logga in för att svara
#7004 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jepp.Det är en skoter facemask.Finns att köpa hos din lokala snöskoter handlare.

Logga in för att svara
#7007 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Jo.Kom å tänka på det här med avstånd.(Det är så djävla långa av stånd i Norrland)Men i dag vare inte så farligt.Från mitt hem till Jeffan 65km.Från Jeffan till Kågnåsudden ca 70km.Och sen hem 40km.Okej 17,5 mil där ser ni så illa ere inte.Tänk om jag Tvunget dratt till Bommba. Det är nästan i Piteå Då djävlar.Vore det de dubbla.

Logga in för att svara
#7010 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 1

Skidåkarn
graphgraph

Tundratallrik. Det måste ju vara sådant som skidåkare förtär dagarna i ända. Sådant som jag förtär. Havregrynsgröt. Det gör oss starka. Stod själv idag och sandade klart min nybyggda bräda, ute i snöyran, som är byggd i "Casa Norgrena", Hjoggböle. Skellefteå Crew. Detta är bara början på vintern. Snart kommer kylan. Kronjocke, ngn vallaväck denna gång?

Logga in för att svara
#7011 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bi 18 år, 4 månader sen Stoke: 28

Gazzer
graphgraph

fan vad fett ! - du är ta mig fan inte klok. Råare surfing få man leta efter. Du borde söke spons hos NORD!

Logga in för att svara
#7013 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 143

jocke 2.0
graphgraph

Du Skidåkarn Tundratallrik har ingeting med längdskidåkning och Gunde Svan att göra.Maträtten som sådan såg sitt gryningsljus för några år sen då jag och Ironman va ute på Vesterålen (Norr om Lofoten)Det va feb .Och hård vind kallt som fan.Vi insåg att för att klara kylan och ett till två timmars surf pass måste vi göra som Ryssarna.Käka rent flott.Här får ni receptet för två pers.Häll ned en massa flott i en het stekpanna.Sprätta två paket bacon och skär i små strimlor.Vräk ned det i pannan med sex egg och rör om.Salta som fan.(salt binder fett) Ta två djup tallrikar och se till att allt flott rinner ur stekpannan.Om man vill snoffsa till det hela kan man lägga på en rejäl falukorvs bit att "dippa" med.

Logga in för att svara
#7015 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Remo
graphgraph

Hahahah du kan ju ge ut en egen kokbok oxå : "Surfa med GI " eller nåt kan den heta....

Jag rös när jag såg din lineup, men det såg ju inte ut att ha gått nån nöd på dig. Imorn väntas snöstorm här i södrare sverige oxå...

Logga in för att svara
#7016 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen Stoke: 68

RATMAN
graphgraph

RASTAFARII ICEMAN DREAD MONSTER MED DET VÄRSTA SEMLA SKADA..HAHAHA GRRYYYYYYMA BILDER..PRATA OM HARD CORE..DET ÄR DU GUBBEN..MR HARD CORE ICEDREAD RASTAFARII..EVERLIVING.EVERCHEARFUL.EVERSURVIVING..DU ÄR JAH ICESAFARII..IRRRREEEEE MANB)

Logga in för att svara
#7019 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bilder 18 år, 4 månader sen  

jocke

Näh.Nu tycker jag du kanske tar i lite för mycke Ratman.Det finns annu tuffare surfare på Taigan.Och han kallas till å me för Ironman.Och han är den hårdaste av dom hårda.(Stog så på nätet i alla fall) På tal om Icedreads.Efter surfet så vare inte tal om att försöka dra av sig våtdräkten.Så jag drog till morzan hon bor "bara" två mil bort.Hon fick en shock när jag komme in.Då hadde ändå det mesta av isen tinat.Hahahahaha det är alltid lika kul att skoja med Morzan.

Logga in för att svara
#7028 Svar: Surfing Idag på Taigan. (Skellefteå) Bi 18 år, 4 månader sen Stoke: 0

Jake
graphgraph

Fan vilka coola bilder. Jävlar va kallt det såg ut, någon timme till så hade du flutit i land som en stock själv... Men du behöver väl knappast trängas i line-up iaf, förutom med isblocken vill säga...

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!