Facebook data

1
Surf i Peru
#70184 Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Nagon som surfat i Peru? Planerar surfresa dit i februari till maj, men har fatt for mig att det ar mest tunga reef-breaks... Nagon som vet? Jag behover inte knahoga, feta beachbreaks men jag vill helst inte ge mig ut i 5foot tubande reef-breaks heller. Jag vill inte do an!!!!

Logga in för att svara
#70187 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 72

Redax
Chefredaktör
graphgraph

Nej föffan, det finns hur mycket snälla point och beach breaks som helst. Missa inte "världens längsta våg" i Chicama (kanske även en av världens mest underskattade vågor). Är du där på ett normalswell så är den supersnäll.

Logga in för att svara
#70190 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Haha harligt att hora! Jag aker med pojkvannen och jag litar inte en sekund pa honom nar det galler breaks:lol: Jag tanker bara pa norra Chile, jag vet att det ar mest tunga reefbreaks dar, det ar darfor jag ar lite orolig for Peru ocksa. Men nu kanner jag mig lite lugnare:P

Logga in för att svara
#70192 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Peru har avhandlats tidigare på SS, gör en forumsökning så får du en del träffar. Bl.a. den här (i vilken jag skrivit):

surfsverige.se/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=95&func=view&catid=2&id=55403#55403

Ni kommer ha det kul!

/ L

Logga in för att svara
#70195 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 3

bumbum
graphgraph

NI kommer att få en grym resa! hotel casablanca i mancora är rätt soft, och det är möjligt att pruta ner priserna rätt mycket om ni ska bo länge! lycka till

Logga in för att svara
#70198 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Tack sa mycket, jag hittade en hel del info i den traden!

Nagon sa kallt i vattnet, och jag undar om det ar billigt och latt att fa tag pa vatdrakt i Peru? Jag saljer alla mina grejer har i nya zeeland nu, men det kanske ar vart att behalla vatdrakten anda? Jag har en gammal (inte jattegammal, ett ar men mycket anvand) excel 4.3. Tankte jag skulle skaffa ny brada i brasilien, men har faktiskt inte funderat pa vatdrakten. Nan som vet ungefar vad man far betala for en vatdrakt i Peru?

Logga in för att svara
#70199 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

bumbum skrev:
NI kommer att få en grym resa! hotel casablanca i mancora är rätt soft, och det är möjligt att pruta ner priserna rätt mycket om ni ska bo länge! lycka till

Bra tips! Vi forsker val bo sa billigt som mojligt. Inte direkt krav pa nat lyxhotel. Har i nya zeeland kan man jobba lite pa backpackerset sa far man bo gratis. Nan som har gjort det i Peru?

Logga in för att svara
#70209 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

Lars S
graphgraph

Det finns en peruansk våtdräktstillverkare: boz (inte bos, tyvärr)!

Har endast hört gott om dessa dräkter. Flyger ni till Lima ska det inte vara några problem att få tag i en.

www.bozwetsuits.com

Även bra och hyfsat billiga brädor finns i Lima (tex Klimax/Rodolfo Klima och Wayo Whilar - googla lite om du är intresserad.)

/ L

Logga in för att svara
#70262 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

Tack sa mycket for infon! Da blir det nog vatdrakt i Peru! Brada skaffar jag i brasilien for jag kommer att surfa dar innan.

Logga in för att svara
#70264 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Hea skrev:
Tack sa mycket for infon! Da blir det nog vatdrakt i Peru! Brada skaffar jag i brasilien for jag kommer att surfa dar innan.

du kommer behöva en helt annan bräda i Peru än i Brazil my dear lady!

Logga in för att svara
#70265 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

sverre skrev:
Hea skrev:

du kommer behöva en helt annan bräda i Peru än i Brazil my dear lady!

Hahaha ok... en gron i brasilien och en rod i peru?

Logga in för att svara
#70273 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

en för små snabba beachbreaks i Brazil och en för långa fetare i Peru. Alltså grön samt röd ja!

Logga in för att svara
#70279 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: 12

Hea
graphgraph

sverre skrev:
en för små snabba beachbreaks i Brazil och en för långa fetare i Peru. Alltså grön samt röd ja!

Hmm ok. Da skaffar jag nog en brun sa att jag kan surfa den bade i brasilien och i peru (eller vad blir det nu for farg om man mixar gron och rod?)

Logga in för att svara
#70308 Svar: Surf i Peru 15 år, 7 månader sen Stoke: -234

sverre
graph

Ja det blir bra, det viktigaste är att du har en bräda så du kan surfa dina livs pointbreaks i Peru!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!