Facebook data

1
snabb info om sydfrankrike Tack
#70304 snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Tja, Jag å några polare ska åka ner till sydfrankrike/nord spanien om en stund. Tyvärr har de bara möjlighet att vara nere en vecka så jag funderar på att åka ner några dagar innan dom.
Så jag skulle behöva tips på ett enkelt bra boende där jag kan hänga och hitta folk att surfa med ett par dar medans jag väntar på att de kommer ner.

Vi kommer flyga till Bordeaux. Jag gissar att de borde finnas bussar som kan lösa transportproblemen tills de kommer med hyrbilen? Ett problem kan vara att flyget inte landar för än 21.00.

Behöver snabba svar på om de kommer funka eller bra bli onödigt krångligt. Biljetten behöver skulle göra ha bokats igår. Tipsa görna om ställen att bo på också.

Tack på förhand!

Qanik

Logga in för att svara
#70332 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Ingen som sitter inne med lite tips och info?

Måste ju vara massa folk här som varit där.

Logga in för att svara
#70335 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Sök på couchsurfing.org så kan säkert någon som bor där ge dig en plats i sin soffa samt guida dig runt o ge lite sällskap.

Logga in för att svara
#70336 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: -302

Elin_nybörjaren
graphgraph

Elin_nybörjaren skrev:
Sök på couchsurfing.org så kan säkert någon som bor där ge dig en plats i sin soffa samt guida dig runt o ge lite sällskap.

Det finns 477 couchsurfare i staden Bordeaux som har en soffa så fråga dem. Bli medlem först på sidan.

Logga in för att svara
#70351 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 10

Qanik
graphgraph
Donerat Silver

Elin_nybörjaren skrev:
Elin_nybörjaren skrev:

Det finns 477 couchsurfare i staden Bordeaux som har en soffa så fråga dem. Bli medlem först på sidan.

Tyvärr har jag ont om tid både innan jag åker och där nere. så couchsurfing blir ett lite för krångligt alternativ.

Jag hoppade att nån kunde ge mej tips om hur och vart jag enkelt tar mej till ett sälle med boende och surf.
De måste ju finnas massa folk här som har varit där nere och kan komma med förslag

Logga in för att svara
#70373 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 9

perry
graphgraph

Har tyvärr bara tagit bil från Bordeaux, och de enda billigare boenden jag har erfarenhet av är campingen Fontaine Laborde och hostellet Auberge de Jeunesse i Anglet.
Känns som att Surfakademin eller Friends of Aloha kan vara dem att kontakta i detta fall?

Logga in för att svara
#70421 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 0

snazze
graphgraph

Det går även tåg emellan Bordeaux och Biarritz, det kan ju va ett alternativ om du inte hittar nån buss.

www.sncf.com/en_EN/flash/

Hostellet som perry tipsade om är nog ett av dom billigare alternativen, det ligger några kilometer norr om Biarritz. Annars kan du ju dra till Hossegore, där finns det ett hotell som heter Amigo som är hyfsat billigt. Surfakademin håller väl till i Hossegore trakten också.

Logga in för att svara
#70425 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 15

Daniel
graphgraph

Det finns två billiga hotell precis ovan Cote de Basque och Balsa, ett som Surfakademin brukar ha folk på och ett i backen på vänster sida ned mot surfet. Här kan du gå till surfet på några minuter.

Logga in för att svara
#70447 Svar: snabb info om sydfrankrike Tack 15 år, 7 månader sen Stoke: 20

adamski
graphgraph

Var varse om att det finns fransmän i Frankrike dock!!!!!! Ush och tvi och blääääää!!!! Folket som önskar att de kunde vara nazister om de bara kunde organisera sig bättre. Dessutom har de i särklass världens fulaste språk, tom danska framstår som vackert i jämförelse. Lycka till dock!

Logga in för att svara
1
Moderatorer: Redax

Glömt användarnamn eller lösenord?
Bli medlem!